De schrik van de buurt

Oktober 2010: ik paste op de konijnen van de buren. Ik deed en doe dat altijd als de buren op vakantie zijn, al pas ik sinds die vakantie nog maar op 1 konijn… Ik kreeg de grootste schrik die je je als konijnenoppas maar voor kunt stellen: in het konijnenhok trof ik niet 2 konijnen, maar een konijn en een kat. De buurtkat, Roef – ook wel Roef de Boef genoemd – sprintte er als een malle vandoor toen ik het hok opende. Ik kon me zo snel niet voorstellen dat er in zijn buik een heel konijn zat, zag ook geen spoor van een slachting, maar waar was dat konijn dan? 

Ik zocht en zocht, typte er een blogje over, maar nooit kwam het konijn meer terug. 

Juli 2016: met Rinke, Jip, Henk en Nienke wandelde ik door de buurt richting stad. Even leek het alsof iemand een beeldje van een konijn in zijn tuin had gezet, maar het neusje van het beeldje bewoog en het konijn hipte weg. Nu is het voor ons vrij onmogelijk een stukje te gaan wandelen zonder dat een wit katje met een maskertje ons achtervolgt: Lux. Ook dit keer volgde ze ons en ik zag het aankomen, het konijn en Lux zouden elkaar treffen…

De nu volgende fotoreportage kan door gevoelige kijkers als schokkend ervaren worden: 

Het konijn van de buren! Het leeft nog! Inmiddels is het bejaard en zo te zien de schrik van de katten in de buurt. 

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “De schrik van de buurt

  1. Vincent

    Wat fijn, je schrijft weer! Weten de buren nu ook dat het konijn nog leeft?

  2. Dat is duidelijk een konijn met haar op de tanden!

  3. wat grappig zeg en blijkbaar heeft hij het wel prima zo

  4. Trude

    Wat een gaaf verhaal en knap van het konijn dat hij zo goed voor zichzelf zorgt.

  5. Jo

    Dit verhaal heeft inmiddels de NOS bereikt…grappig

Geef een reactie

