Nice, zaterdag.

De beste manier om zijn verjaardag te vieren leek mijn vader toch wel samen met zijn kinderen en kleinkinderen, bij zijn zoon thuis. Op zich geen rare wens, maar zijn zoon, mijn broertje woont met zijn vrouw en twee kinderen in Nice, Zuid Frankrijk. Wij zouden dus naar Nice moeten vliegen. ‘Ik betaal,’ zei mijn vader. ‘Zaterdagochtend heen, zondagavond terug.’

Jemig… Wat een kans… Met ons allen samen zijn, voor het eerst ons nichtje (van inmiddels anderhalf) zien, eindelijk ons schoonzusje na jaren weer zien… En wat zou het geweldig zijn als neefje Jonas ons kon laten zien waar hij woont. 

Het werd wel een wat belachelijke onderneming: om 1.45 uur de hele Santenkraam wekken om op tijd op Schiphol te zijn en het zou voor mij en Jip lichamelijk zwaar worden, maar we besloten de beren op de weg maar niet de overhand te geven. En toen hadden we zomaar het bijzonderste weekend ooit. 

We reisden midden in de nacht naar Schiphol door storm en regen, hadden een prachtige vlucht en donderden in Nice zo in de armen van mijn vader, zijn lieve vriendin Christine en Jonas. ‘Palmbomen…’, zuchtte Nisse. 

Met ons allen aan tafel, nichtje Marisa knuffelen, een dutje op het balkon waar ik een matras naartoe gesleept had, socca eten in de oude binnenstad… En dan hadden we nóg een dag! (Voor in een volgend logje.)

 
       
 
      

 

 
   
   

 

       

    

    

 
   

  

 
  

    

  

  

   
 

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Nice, zaterdag.

  1. Ik laat hier even wat hartjes achter. Meer niet. <3 <3 <3

  2. Ciska

    Gefeliciteerd! Wat fantastisch!

  3. terrebel

    Wat een prachtig avontuur van een stel prachtige mensen!

  4. Wat heerlijk. Ik las ‘nais, zaterdag’. Onze kinderen vinden alles nice. Ik dacht dat je hip was, maar je zat gewoon in Nice! Wat een prachtig idee en gebaar van je vader.

  5. Jet

    Samenvattend: de overtreffende trap van liefde met degenen die je lief zijn. Wat heerlijk voor je..

Geef een reactie

