De slakkenbezorgingsservice en de vos. 

Post van het UWV. Met groeiende verbazing las ik de brief. Dus… Ze hadden toch nog een passende baan voor me gevonden… Ik mocht bij de slakkenbezorgingsdienst. ‘De slakkenbezorgservice door het hele land!’ Ik moest er zo van lachen dat ik mezelf wakker lachte.

De slakkenbezorgservice… Ik schreef op twitter over mijn droom en warempel, er kwam meteen reactie: ‘Ik wil wel een slak door jou bezorgd krijgen!’ Bleek Mark, de schrijver net jarig te zijn. Een slak voor je verjaardag krijgen, wie wil dat nou niet? Ik tekende hem een slak met een slakkenroltoeter.    

Verjaardagsslak voor Mark.

Rinke en Neeltje kwamen erbij zitten en tekenden allebei een slak voor mijn slakkenbezorgservice.  

De ‘even geduld a.u.b.’-slak van Rinke.

 

‘Papa en mama aan het daten op een slak’ van Neeltje.


 

Ondertussen kwam er een nieuw verzoek binnen. Sandra wilde een stokstaartje. Wel, die kon ze krijgen, wel 2 zelfs, 1 van mij en 1 van Rinke.  

Stokstaartje Sandra.

  

Een stokstaartje dat net een heel interessant televisieprogramma bekijkt.

 
Nu we toch zo fijn bezig waren vond Rinke het tijd zijn Icarus af te maken. Die lucht, die kostte nogal wat tijd, maar wat werd het een mooie pentekening… 

Icarus.

Maakte ik nog een tekening voor een goede twittervriend. Hij zei me laatst iets wat me diep raakte. Ik kan het jammer vinden dat ik niet meer in staat ben te werken. Het mooiste onderdeel van mijn werk vond ik het met mensen te praten, ze inzichten te geven, ze te helpen. Ik dacht, als ik nou coach word, kan ik dat ook! Maar een studie daarvoor kan je niet geheel vanuit huis doen, daar moet je contacturen voor maken. Helaas, dat is niet voor mij weggelegd. 

Hij zei me: ‘Heb je wel in de gaten dat je wat jij wil allang doet?’ Ik heb mijn werkveld gewoon verplaatst, nu is het online dat ik zulke gesprekken voer. Ik had het níet in de gaten, maar nu wel. Mooi. 

Voor @advocaatvduivel moest er dus een tekening komen die hem past. Een vos, want dat is het dier waar hij zich het meest verbonden mee voelt. Een gedestingeerde lieve advocaat-vos. 

 

Wat een heerlijk begin van het jaar, met zoveel tekeningen. Maakt me zo gelukkig! Dat er nog maar vele mogen volgen in 2016.  

 

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “De slakkenbezorgingsservice en de vos. 

  1. Ik zou wel een tekening van een wolfsvrouw willen :)…

  2. boterletters

    Dat laatste hoop ik ook! Prachtig! Ik moest glimlachen om dat rokje :-)

  3. Rinke is vét goed in televisie’s en antenne’s!

  4. Ri

    @advocaatvduivel heeft helemaal gelijk.

  5. 2016 is nu al een topjaar. Gaat nog mooier worden, geheid.

  6. Wat een mooi blogje én mooie tekeningen!

  7. Ilse

    Die pentekening is echt een prachtige illustratie, hij roept verhalen op.

Geef een reactie

