Zo gaat ie beter, alweer een kilometer!

Het lijkt traditie te worden: bij een logeerpartij bij mijn vader hoort een wedstrijd snelwandelen voor Neeltje en Jip. Afgelopen weekend waren we dus weer in het Kralingse bos, schijnbaar dé plek voor snelwandelwedstrijden. Mijn vader schreef de kinderen in en ik had even niet in de gaten dat hij Neeltje voor de 5 km inschreef en Jip voor de 10 km. Mijn vader is gewend aan hele, héle lange afstanden wandelen en snelwandelen, hij dacht dat dit wel moest kunnen. En zo liep Jip in een deelnemersveld van louter volwassenen en… Neeltje ook. Die had met haar 7 jaar eigenlijk met de wedstrijd van 1 km mee moeten doen, terwijl Jip bij de lopers van de 5 km thuishoorde. Maar ja, ze waren al ingeschreven… Op weg naar het wedstrijdterrein in het Kralingse bos hadden ze al zo de pas erin dat Nisse en ik ze al snel kwijt waren en met ons tweeën al een halve snelwandelwedstrijd liepen, verdwaald in het bos, op zoek naar de wedstrijdlopers. Een bos is geen handige plek om te verdwalen. Als je dan opbelt en vraagt: ‘Waar zijn jullie?’ Is dat nog best lastig uit te leggen. 

 Gelukkig vonden we ze. 

Ik zag een blijmoedig Neeltje haar rondes lopen. Ze snoerde mijn bezorgde mond door ronde na ronde stralend voorbij te komen met een steeds verhitter koppie, een zwaaiende paardenstaart en zonder enig teken van vermoeidheid.  

 Over Jip maakte ik me al helemaal zorgen. Jip is veel ziek geweest in de afgelopen periode, hoe moest hij ineens ongetraind 10 km snelwandelen? Maar hij hield vol, we zagen zelfs dat het beter ging naarmate hij langer liep. 

  
En zo liepen ze allebei hun wedstrijd uit, kregen alletwee een oorkonde. Knappies. 

   
    
    
 

 

2 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

2 Reacties op “Zo gaat ie beter, alweer een kilometer!

  1. Ik betrap me er ook wel eens op dat ik mijn meiden onderschat. Ze zijn beresterk, op allerlei terrein. Wat is dat toch met ons moeders? ;)

  2. Mirella Verweij

    He wat leuk het Kralingse bos dat is wel heeeeel bekend terrein😉 wat een leuke blog heb je … Ik ga je volgen… Ben benieuwd naar de foto’s van het Drents museum die ze van ons genomen hebben was gezellig… Groetjes mirella

Geef een reactie

