Aanvraag van een wel heel verliefd meisje.

‘Maar liefje, wat is er nou? Waarom moet je zo huilen? Waarom kan je niet slapen?’ ‘Omdat ik zo verliefd ben… Tenminste, ik dénk dat ik verliefd ben.’ ‘Moet je de hele tijd aan hem denken?’ ‘Ja…’, antwoordt ze. ‘Heb je er de kriebels van in je buik?’ Nog een: ‘Ja…’ ‘Dan denk ik dat je verliefd bent,’ zeg ik. ‘En, is hij ook verliefd op jou?’ Nu giert ze van het huilen: ‘Ik weet het niet, dat is het hem juist…’ 

Och, arme verliefde dochter… Hoe doe je dat, je liefde kenbaar maken zonder af te gaan op het schoolplein? Ik troost haar, ze valt in slaap, maar de volgende avond is het weer raak. ‘Misschien kun je hem een kaartje sturen,’ stel ik voor. En ja, dát lijkt haar de oplossing. 

De volgende morgen staat ze aan mijn bed met een Boomerangkaartje dat ik jaren geleden uit een kroeg meenam. ‘Deze is perféct!’, zegt ze glunderend. 

 ‘Ik snap alleen niet waarom er ‘woord van 8 letters’ onder staat. Verkering heeft 9 letters.’ ‘Het is een puzzel, leg ik haar uit ‘Wil je verkering?’ is een aanvraag, dát woord heeft wel 8 letters.’ 

Meer dan ‘Liefs, Neeltje’ kan er niet op de kaart geschreven worden.  Daar is ze veel te verliefd voor. En vooruit, ‘Voor S.’, dat lukt nog net. 

Samen wandelen we naar het huis van S. en ik zie ontroerd hoe ze op haar tenen probeert de kaart in de wel erg hoge brievenbus te doen. Ze glundert: gelukt. 

Nu begint het wachten…

Na twee dagen verschijnt er een berichtje van de moeder van S. op mijn telefoon. S. vond het kaartje en werd knalrood toen hij het las. Of Neeltje woensdagmiddag met hem wil spelen. 

Dat wil Neeltje. Heel graag. En woensdagmiddag, dat is al bijna. ‘Als hij nou maar het goede antwoord geeft… ‘Nee’ is het verkeerde antwoord, ik hoop zo dat hij ‘Ja’ zegt…’ 

Duimen jullie? Hoop ik dat mijn meisje vanavond met een glimlach om haar lippen in slaap valt. 

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Aanvraag van een wel heel verliefd meisje.

  1. Haha. Een AAN-vraag. En: ach gossie. Ik zou het wel weten als ik S was.

  2. Anouk

    och wat een liefje is het toch!

  3. Miranda

    Ach, die kriebels… ik voel ze nu ook! (en ik hoop met je mee). xx

  4. Nicolekebolleke

    Spannend!!! Ik hoop op een volmondig JA!

  5. Spannend! Zo een schat van een meid kan hij toch niet laten lopen :D Ben heel benieuwd!

  6. Jet

    Zo’n lief meiske met zo’n liefdevol hart kan hij maar beter niet laten lopen… 💕

Geef een reactie

