Zit je ineens in Indonesië…

We zijn er niet zo goed in, vakanties plannen. Vakanties lijken ons altijd wat te overvallen. Ineens vraagt iedereen: ‘Ga je nog ergens naartoe in de vakantie?’ en moet je een antwoord paraat hebben. Een ferm ‘Nee, we blijven gewoon thuis, home is where the heart is, weet je wel,’ zit er niet in. Mijn hart wil best graag op reis. Rinke weet het dan weer niet zo goed met op reis gaan. Ik doe voorstellen, hij kaatst ze af. Dus plannen we maar niet en zien het op het laatste moment wel. Dat werkt doorgaans het best. 

Zondagochtend werd ik wakker met het verlangen naar Indonesië te gaan en zowaar, Rinke vond het ook een goed idee. Ineens ging het snel, we gristen wat spullen bijelkaar, smeerden onszelf in met zonnebrand en we waren klaar om te gaan. Jip had nog een bon liggen van de WNF-rangers, waarmee hij gratis mocht reizen, Nisse en Neeltje kregen korting met hun bibliotheekpas. En zo was het nog best te doen, deze trip. 

De reis ging sneller dan verwacht, we waren er eigenlijk zo. En ah… Er te zijn… 

   
    
    
    
    
    
    
 
Taman Indonesia, op 17 km van ons huis, wat hebben we er ons vermaakt. Het is een klein Indonesisch dierenpark, waar we praatten met de beo’s, de mooiste veren verzamelden en lekker aten. Daarna gingen we nog even door naar Sneek. Óók leuk.  

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Zit je ineens in Indonesië…

  1. Grecoz

    Dat masker lijkt wel op die wajang-pop die ik meenam voor jullie uit Indonesië, of heb ik nou een heel verkeerd beeld in mijn herinnering?

  2. Geweldige trip en dat zonder jetlag!

  3. Grecoz

    Dat masker van Neeltje lijkt wel op de wajong-pop die ik meenam voor jullie uit Indonesie, of heb ik daar nu door de jaren heen een verkeerd beeld van gekregen?

  4. Wat tof en wat een goede tip!

  5. José

    Prima tripje naar Indonesië op deze manier, scheelt ook lang in het vliegtuig zitten ;-) Ook nog afgesloten met een Indonesische rijstmaaltijd?

    • Rinke

      Wel met wat Indonesische hapjes en een Indonesisch Bintang-biertje. En een Hollandse wesp die me in mijn rug stak. Gevaarlijk hoor, die wilde beesten…

  6. Wat een superleuk uitje! Ik ga het onthouden, voor ons ook heel dichtbij! Dank dank dank

  7. Zat ik toch met open mond en vol bewondering een alinea lang onder de indruk te zijn van zoveel dadendrang. Ha ha! Maar wel fijn dat Indonesie zo om de hoek ligt! Wij fietsen vroeger naar Nigeria. Dat lag twee kilometer buiten het dorp. Droge hei…..

  8. Jennie

    Sneek,wat leuk daar ben ik in 1981 getrouwd <3

  9. Jaa dit vind ik ook zo’n leuk park! En hier ongeveer dezelfde afstand – jullie wonen toch niet toevallig in Meppel? ;-) Leuk om te lezen!

  10. Ik dacht:das best voorbarig om voor je vlucht in te smeren maar niet iedereen is hetzelfde. Toen: woe mooie foto’s! Vervolgens: hé is dat een kroket????!!!
    😂😂😂

Geef een reactie

