Ik hol een beetje achter de zaken aan hier

Had ik al wel verteld dat Jip zijn nieuwe klasgenoten en mentor ontmoette, op zijn nieuwe school? Hoe enthousiast hij was? Dat hij bij de zoon van mijn lieve oud-tekencollega in de klas komt, die hij al van kleins af aan kent, maar de laatste jaren niet vaak meer zag. Zo’n leuk toeval. Nee, hè? Dat dacht ik al. 

Dat wij zelf op zijn school mochten gaan kijken, een informatieavond bijwoonden en zo gelukkig waren: VWO+ voor Jip, in een fijn, vast lokaal, met een zo aardige leuke mentor (ik was mentor voor 2 van haar kinderen). We gunden hem dit zo en nu is het echt, dit is zijn toekomst. Vertelde ik zeker ook nog niet. 

Dat Nisse een rapport had waarvan je steil achteroverslaat, zo mooi en dat hij volgend jaar dezelfde meester weer heeft die hem dit jaar zo uitdaagde en die nú al extra materiaal bij elkaar aan het sprokkelen is om Nisse volgend jaar die extra uitdaging weer te kunnen geven. Was ik heel blij om, hád ik even kunnen vertellen hier. 

Dat Neeltje 7 werd en ik 41. Op dezelfde dag, aangezien we het prettig vinden samen jarig te zijn. Dat was toch zéker vermeldenswaardig. Dat we samen toegezongen werden door 42 kinderen een meester en een juf, zó speciaal, zó feestelijk… Dat we het vierden op de Hoge Veluwe, die hele Veluwe afraceten op onze witte fietsen en Neeltje ons makkelijk bijhield op haar kinderfietsje. Dat we er zalig picknickten met de lekkerste kleffe worteltaart ooit en dolgelukkig door Kröller Müller en de beeldentuin struinden. 

Dat Jip zijn eindmusical had, in de vorm van een film nog wel en sinds vandaag echt van de basisschool af is. Dat het voor Nisse en Neeltje ook vakantie is nu. O wacht, met dat laatste ben ik zowaar op tijd, dat gebeurde vandaag! 

Het kwam ook maar allemaal zo tegelijk, al dat belangrijks, maar ik kon het toch minstens even melden hier. Bij deze dan, met als goedmakertje een berg foto’s. 

(Haha, en dat ik dat dan schreef en het vervolgens niet postte. Want ik schreef dit helemaal niet vandaag, maar vorige week vrijdag.) 

   
  

Jariger kun je je niet voelen denk ik.

  
  

Picknick op de Hoge Veluwe. Het regende, maar we hadden een fijne boom om onder te schuilen.

  

Neeltje en ik in het kunstwerk voor Kröller Müller, de mannen er buiten. Én toch samen op de foto!

  

Neeltje ontdekte dat deze postbode van Van Gogh een konijntje in zijn baard heeft, en verrek zeg… dat ik dat nou nooit eerder gezien had…

  

Aankomst van Jip bij de basisschool voor de eindmusical. In zo’n mooie auto!

  

Jip en vriend Jeoniss, op naar de rode loper.

  
 

Jip op zijn eerste schooldag op weg naar school.

  

Jip op zijn laatste schooldag op weg naar school.

 

 

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Ik hol een beetje achter de zaken aan hier

  1. Yvonne/Echoes from the past

    Ontroerend, vooral die laatste twee foto’s <3

  2. Die foto in het kunstwerk. Daar staat jip gewoon twee keer op.

  3. Grecoz

    Die laatste twee zijn echt geweldig, wat gaat de tijd toch snel…

  4. Time flies. En kleine kindjes worden zo snel groot. Het zijn clichés, maar ozo waar. Mooie foto’s, die van Jip eerste dag-laatste dag vind ik heel ontroerend. Fijne vakantie!

  5. Mooi, zo met z’n skateboard. Zo maak ik ze ook elk jaar, vond het al zo mooi om Olivia’s foto’s van haar eerste en laatste schooldag als kleuter naast elkaar te leggen! Maar lees ik nu ‘vast lokaal’? Als in: ze hebben alle lessen in dat lokaal? Dat klinkt heel fijn namelijk!

  6. Eens maakte je je zorgen dat Jip zo zelden (uitbundig) lachte op foto’s. Nu weet hij wat hem te doen staat: de rode loper!
    En die laatste twee Jipfoto’s zijn driedubbel leuk: de schutting kantelde en ook het seizoen.

  7. EstherD

    Ach, zo mooi! En wat heb je toch prachtige kinderen.

Geef een reactie

