Mijn meisje en ik

Haar broers naar school, haar vader op zijn werk; we waren even alleen, zij en ik. Samen naar logopedie en daarna de stad in om koffie te halen. 

In haar ongelukkige periode, op de school waar ze niet dat vond wat ze nodig had, ontwikkelde ze een hakkelende manier van spreken. Nu bloeit ze zichtbaar op en gaan we naar de logopediste om uit te zoeken hoe we haar weer vloeiend kunnen laten praten. Neeltje geniet van de testjes van de logopediste en dan horen we straks wel wat de logopediste slim vindt om te gaan doen. Ik merk dat het vanzelf al wel een stuk beter gaat, maar als Neeltje een verhaal wil vertellen, of als ze (tijds-)druk voelt, dan neemt het gehakkel weer de overhand. 

Ik vond, als we dan toch koffie gingen halen, konden we net zo goed op het terrasje bij de koffiewinkel wat gaan drinken, mijn meisje en ik. Dat deden we nog nooit immers, samen wat gaan drinken.

Koffie voor mij, appel-perensap voor haar, bonbons voor ons samen. Het carillon speelde Perfect Day. Ik hield mijn meisje vast, gaf haar kusjes op haar wangen, in haar hals, op haar haar; zo’n liefje moet gekoesterd. En ik vertelde haar over hoe blij ik ben dat ze er is. Hoe ik naar haar verlangd had voor ze zich aandiende. Hoe tijdens het hardlopen, voor ik zwanger was van haar, haar naam door mijn hoofd zong op de kadans van mijn passen: Neel-tje, Neel-tje. 

Bijna 7 jaar in mijn leven, zij, en ook daarvoor droeg ik haar dus al bij me. Och, meisje, meisje, wat maak je me blij.   

      

Jee, deze foto’s lijken nu alweer verouderd: ‘Mam… Ik wil toch weer graag een pony. Wil je mijn haar knippen?’ Maar natuurlijk! (En mocht ze zich toch weer bedenken, ik knipte haar haar nu een maand niet, dan is het dus al zó gegroeid, het zit er zo weer aan.)

        

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Mijn meisje en ik

  1. terrebel

    Geweldig stukje met dito foto’s. Dit is waar geluk om draait. Geniet ervan!

  2. Wat mooi. En wat een heerlijke naam: Neeltje. Prachtig!

  3. Mooi geschreven en heel mooie foto’s. Dit zijn momenten om te koesteren.

  4. Wat een lief stukje, ontroerend San.

  5. Twee heel blije meisjes op die eerste foto. Mooi stukje, recht uit het hart!

  6. Ciska

    Prachtig! Het raakt me, ontroerd me. De tijd nemen om van elkaar te genieten. Heerlijk kind: bloei!

  7. Lekker door laten groeien meisje

Geef een reactie

