Jarige Jip

Tegenwoordig breng ik ’s ochtends Neeltje naar haar school, de jongens lopen zelf naar hun school, die dichtbij is. Maar vanmorgen bracht ik Jip naar school, mijn jarige Jip. 

We zongen vanmorgen vroeg voor hem, hij pakte glunderend zijn cadeautjes uit en we ontbeten met taart: hij is zó jarig. Af en toe flitsten mijn gedachten terug naar 12 jaar geleden, naar het prachtige kleine jongetje dat ineens niet meer in mijn buik zat, maar erop lag en me aankeek: hoi mam. 

Hij is nu allesbehalve klein. Dat viel me op het schoolplein maar weer eens extra op. Sodeju, wat een groot kind is hij tussen zijn klasgenoten. Het is bijna cartoonesk. Ik checkte de groeigrafiek eens: hij is nu zo groot als een gemiddelde jongen van 16,5. Maar ach, zo raar is dat niet, verder is hij ook bovengemiddeld lief en grappig, dus waarom zou zijn lengte daarin achterblijven?      

   

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “Jarige Jip

  1. roelien

    dat wordt nog een hartenbreker!

  2. Hiep hiep hoera voor het hele gezin en Jip in het bijzonder!

  3. roebs

    Gefeliciteerd met je knapperd! En jeetje, zijn dat zijn klasgenootjes? Wat een ukkies! :-) Eenmaal op de middelbare school zal hij vast meer onder ‘gelijken’ zijn. Ik wens jullie een mooie, zonnige verjaardag! Jipperdepip, hoera!

  4. Miranda

    GEFELICITEERD met je prachtige 12-jarige!! Ik denk ook terug, maar dan aan 4 jaar geleden toen er een, na een spannende zwangerschap, een lief klein meisje op mijn buik lag, helemaal gezond! Fijne dag, liefs Miranda.

  5. ingeding

    hiep hiep ende hoera! wat een mooi jong.
    jip, alle goeds en alle liefs voor in je komende levensjaar!

  6. José

    Wat ziet hij er al helemaal uit als puber! Wauw, gefeliciteerd met zo’n knappe zoon

  7. Martine

    Wauw, wat krijgt hij te eten? Daar past onze Jesse twee keer in. :) Knappe vent hoor, jullie Jip. Van harte gefeliciteerd.

    • sanneke

      Nou ja, Martine! Jip vindt het helemaal geweldig, een reactie van jou! Of je de groeten van hem wil doen aan Jesse! (Enne, geen vlees, amper koemelk en suiker en verder stapels boterhammen en grote borden eten, hij heeft nogal veel honger op het moment.)

      • Martine

        Hé, wat leuk! Ja, ik denk elk jaar op 29 april even aan Jip. :) Jesse vindt het erg leuk om de groeten van Jip te krijgen (“Jip was vroeger mijn beste vriend”). Fijne dag allemaal!

  8. Gefeliciteerd! Die wordt (of is?) vast heel populair bij de dames ;)

  9. Van harte gefeliciteerd met Jip! Daar staat al een echte puber! En ook nog een heel knappe! Een fijne dag gewenst!

  10. terrebel

    Prachtige foto’s van een prachtige jongeman…van harte!

  11. lieveheersbeestje

    Nog van harte gefeliciteerd met jullie Jip! Hij is echt een lange jongen hoor, en zijn stem..zo zwaar al. Grappig hoe kinderen zich zo verschillend ontwikkelen, de één is echt al lang op de basisschool, de ander juist klein.
    Geniet ervan, nu gaat het zo snel… En; schaf een tostie ijzer aan, tosties zijn favoriet bij pubers.. (lekker met appelschijfjes en wat kaneel…).

  12. Hoeraaaaa voor de knapzak <3 x

Geef een reactie

