Ik ga uit logeren en ik neem mee… Een koffertje vol inzicht.

Wat was het goed dat ik mijn vorige logje schreef. Ik kreeg er veel reacties op en het zorgde voor helderheid in mijn hoofd. De enige die geen begrip voor mij had was ik zelf. Niemand verlangt meer van mij dan ik kan, alleen ikzelf doe dat. 

En dus ging ik stug weer uit logeren – iets waar ik het de laatste tijd moeilijk mee had, omdat ik gezellig, leuk en sprankelend wil zijn als ik op visite ben, niet wil zeggen ‘laat me maar even met rust, het is even genoeg geweest.’, want dat is in mijn ogen weinig gezellig, leuk of sprankelend. Maar… Waarom deed ik daar eigenlijk zo moeilijk over? Is het niet al geweldig genoeg dat ik het weer kan, ergens naartoe? Is het niet logisch dat ik niet meteen van 0 naar 100 kan? 

We logeerden bij Henk en Nienke in Utrecht afgelopen weekend. Mijn nieuw verworven inzicht nam ik mee met de rest van de logeerspullen. En ik genoot, net als de rest van de Santenkraam, net als Henk en Nienke. Ik genoot van de stroom aan fijne gesprekken, van het leuke huis waar we in logeerden, van wandelen door Utrecht, van een nachtje in het bed van Henk en Nienke mogen slapen, van me op hun bank terugtrekken en vanaf een afstandje zien hoe de anderen geanimeerd doorpraatten en ik even mijn mond mocht houden, van soezen in het park op een kleedje in de zon om bij te komen van een lange, mooie wandeling. Zonder enige frustratie. 

Ik leer. Ik leer dat ik strenge beelden in mijn hoofd heb over hoe ik volgens mijzelf zou moeten zijn, in allerlei opzichten, maar dat dat achterhaalde beelden zijn. Ik verander en dat is niet erg. Het is goed juist: ik groei. 

   
                 

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Ik ga uit logeren en ik neem mee… Een koffertje vol inzicht.

  1. Jacomien

    Wat fijn! <3

  2. Wat heerlijk om te lezen. Het geluk spat van de foto’s af, fijn dat je dit mee kon nemen als bagage. En die bagage kan dan weer mee naar de volgende logeerpartij. :)

  3. Fijn om te lezen en nog mooier om te zien. Het geeft niet dat het anders gaat dan je zelf dacht/wacht/vindt dat moet/hoopt… het is alleen lastig dat je inderdaad vaak zelf de laatste bent die daar achter komt.

    Ook heel herkenbaar trouwens. Maar ook ik leer.

  4. Wat een mooi, herkenbaar proces, lieve Sanneke. x

  5. prinses op de kikkererwt

    Haha, wat een geweldige rode panties en schoenen :)!

  6. Goed inzicht, goede foto’s.

  7. Mooi om te lezen! Zo fijn als je nieuwe dingen leert en daarvan zo bewust ben!

  8. Zo mooi, je foto’s en je blog. Herkenbaar ook.
    Je hebt weer mooie herinneringen gemaakt :)

Geef een reactie

