Pareltje

Ze staat nog wat schuchter op het nieuwe schoolplein. Ik zie dat ze de gezichten er scant: ‘Dat meisje zit bij mij in de klas en daar, die jongens ook…’ Kan ze zomaar bij ze gaan staan? Met ze meedoen? Ze doet het toch maar en dat vind ik dapper. In de klas gaat het prima, ze vermaakt zich, maar zo op het plein, zonder programma, waar je voor schooltijd nog niets anders hoeft dan te socializen en spelen, dat is nog best wat spannend. Wat wil je ook? We zijn pas op dag 2.

Ik sta er nog net zo bij. Iedereen kent elkaar al, ik ben ‘de nieuwe moeder op het plein’. Ik zag al wel wat bekenden -wat leuk! – maar toch vooral ook heel veel onbekenden. Spreek ik ze aan? Wacht ik tot ze mij aanspreken? Het zal wel wennen, voor ons allebei, deze nieuwe wereld. 

Vrijdag nam Neeltje afscheid van haar klas op de Beatrixschool. Daar ging ze, de rust zelve. De hele school kwam samen op het plein om haar toe te zingen, afscheid te nemen en ze liet het glimlachend over zich heen komen. Ik niet, de tranen stroomden mij over de wangen: zo’n warm afscheid en dan nu weg uit het vertrouwde, hopen op iets wat straks ook vertrouwd en nog veel beter zal voelen. 

We zochten een nieuwe, grotere fiets voor haar uit, zij en ik, vanavond mag ze hem ophalen, hoeft ze iets minder hard te trappen. Op zich blijkt ze het erg leuk te vinden, de fietstochtjes van en naar school. Óók terwijl het stormt. 

Gisteren sprak ik een moeder op het nieuwe plein. Haar zoon was erg enthousiast dat Neeltje in de klas kwam. ‘En ze heeft zo’n mooie naam… Pareltje heet ze.’ Verkeerd verstaan… Gelukkig vindt hij Neeltje ook een mooie naam. 

Afscheid op de Koningin Beatrixschool:    

  

  

  

  

 

Op haar nieuwe school (we dwaalden donderdagavond nog even door de hele school en ontdekten dit prachtige deel waar groep 6, 7 en 8 in resideren.):  

  

 

Hoppakee, fietsen maar!

 

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Pareltje

  1. Hoop dat ze het naar haar zin krijgt. Ik zal haar stralende snoet en parmantige loopje missen….

  2. Hopelijk krijgt ze het hier super naar haar zin!

  3. s

    Dapper ding, jullie Neeltje! Dat gaat wel goed komen op die nieuwe school.

  4. Maar het is toch ook een pareltje als ik het zo lees. Dat ze het maar heel fijn mag krijgen op haar nieuwe school.

Geef een reactie

