Reden tot dansen

Hij danst in de kamer, Nisse en ik kijk glimlachend naar hem. Wat ziet hij er anders uit dan een tijdje terug… Nisse was al groot en zwaar toen hij geboren werd en bleef dat. Toen ik zo immobiel werd, werd het er niet beter op; weg waren onze dagelijkse wandelingen samen. Dat zag je bij Nisse, maar ook bij Neeltje. ‘Ze is wel aan de zware kant,’ oordeelde de schoolarts. ‘En hoe doe ik daar nou wat aan?’, dacht ik. Het was heus niet dat ik ze volpropte met snoep…’

Toen kwam in het najaar het bericht dat Jip en Neeltje niet goed tegen koemelk en suiker kunnen. Vlees hadden we net zelf van het menu geschrapt. En zie nu… We aten heerlijk de afgelopen tijd, maar wel ánders. Dat was schijnbaar wat we nodig hadden. Er danst hier een slanke Nisse door de kamer, zo blij met hoe hij er nu uitziet, propje Neeltje werd slank popje Neeltje, Rinke raakte 8 kilo kwijt en ik… Vanmorgen zag ik dat ik nu op de -10 kilo zit. En hoe fijn dat voelt… Ik zal nooit meer het lijf terugkrijgen van voor het May Thurner Syndroom, aan de binnenkant dan, maar ik ben wel weer op hetzelfde gewicht als 2,5 jaar geleden. Victorie!

2015/01/img_9354.jpg

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Reden tot dansen

  1. je vader

    Jullie hebben alle reden om trots te zijn op jullie zelf en de levensvreugde wordt inderdaad niet minder van een stukje versobering.

  2. EstherD

    Wat fijn! Ik ben per vandaag weer begonnen met ‘anders’ eten.. Ben benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt?

  3. Goed om te horen! Is de uitslag van Nisse inmiddels bekend?
    Hopelijk is hij verder helemaal gezond en heeft hij geen cf.

  4. Fiona

    Wat een mooie Nisse foto.
    En ook ik ben wel benieuwd hoe jullie dat aangepakt hebben. Het heeft in ieder geval een mooi resultaat opgeleverd.

  5. Wat een lichtvoetig logje! Fijn.

  6. Knap dat het jullie lukt, anders eten én toch lekker! Misschien plaats je ooit eens een recept, zodat anderen ook kunnen zien dat je lekker zonder vlees kunt eten. Bijkomend voordeel natuurlijk wat kilotjes minder maar volgens mij was dat niet eens nodig – mooie mensen!

  7. Hanneke

    Zonder vlees gaat me al jaren goed af, maar soms overweeg ik toch wel eens ook zonder suiker te doen. Ik ben benieuwd: wat komt er bij de Santenkraam op tafel tegenwoordig? Wat zijn jullie nieuwe favorieten?

Geef een reactie

