Tien jaar!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_7646.jpg

Zie me jarig zijn! Ik werd tien in 1984. Ik was nog een albinokonijntje toen, met een rood oogje. Dat kwam op wonderbaarlijke wijze goed gelukkig.
Vandaag word ik weer tien. Nu ja, mijn alter ego Santenkraam. Exact tien jaar blog ik vandaag.

Gisteren kwamen de WordPress-statistieken binnen, het overzicht van het afgelopen jaar: 160.000 keer werd de Santenkraam bezocht door mensen uit 84 verschillende landen. Wonderbaarlijk. Wie zijn al die mensen die (al die jaren soms al) met me meelezen? Van sommigen weet ik het, maar ik ben razend nieuwsgierig naar de rest. Wat zou ik graag als verjaardagscadeautje in een reactie je naam en woonplaats krijgen, dat ik een beetje weet wie er met mee meeleest, -leeft en -lacht.

Vandaag ben ik niet alleen jarig, ik sluit ook een bijzonder jaar af. Dit jaar leerde ik dat het kan, enorme operaties, tegenslagen, maanden mijn bed niet uit mogen en toch gelukkig zijn. Want mijn liefjes waren er voor me, jullie waren er voor me. Ik was nooit alleen in dit avontuur. Altijd, overal bleek er moois om me heen te zijn.

Dit jaar zette ik opnieuw mijn eerste stappen, leerde opnieuw fietsen, ging opnieuw voor het eerst naar een museum, een concert; alles, alles wat ik doe voelt als heel bijzonder, omdat het zo lang niet kon en het maar onduidelijk was wat er allemaal ooit weer mogelijk zou zijn.
Ik ga niet pijnvrij door het leven nu, bepaald niet, maar het is oké, tijdens dit jaar ben ik al erg vooruit gegaan en wie weet wat voor wonderen 2015 gaat brengen.

Ik wens je een prachtig nieuw jaar met alles er in wat je wenst.

126 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

126 Reacties op “Tien jaar!

  1. Martine

    Martine, Nieuwegein :-)

  2. Martine

    En jullie natuurlijk ook een fantastisch jaar toegewenst!
    Dikke kus van ons X

  3. Grecoz

    Gerco // Mũi Né (Vietnam)

  4. roebs

    Gefeliciteerd!
    Dikke kus,
    Ruby uit Zevenaar
    Ps: Komen jullie een keertje kijken in ’t atelier? 😊

  5. Marianne

    Wij zijn natuurlijk – bijna – familie ;-) Alle goeds voor 2015 allemaal! :-)

  6. annika

    Kijk dan ben ik wel zo sportief om ook te reageren. Ik vind je een krachtige vrouw. Echt knap hoe positief je altijd bent geweest. Wens jou ook een mooi goed en bovenal gezond 2015.

    Annika uit Emme.n

  7. Brenda

    Brenda uit Nijmegen :-)

    Ik volg je blog al jaren. Jullie positiviteit en authenciteit inspireert me. En je schrijft leuk.

  8. Dionne

    Hier Dionne uit Zwolle. Voor 2015 wens ik jou en de jouwen veel liefde, voorspoed en geluk! Ik lees inderdaad al jaren mee, van af een afstandje.

  9. Tijmen uit Lent en met een tweede huis in Meppel.

    Tot zo! Eerste wens voor 2015 komt dan al uit, met weer Oud en Nieuw samen.

  10. Anoniem

    Ik wens jou en je hele familie een warm, positief en liefdevol 2015. 😃

    Mark, Zuidwolde

  11. Esther

    Rotterdam! Maar dat wist je al :) En ja, misschien komt er in 2015 wel een wens van me uit… zou zomaar kunnen!

  12. Jennie

    Ik lees hier graag! Jennie – Drachten

  13. Tess uit Gent ;)

    Proficiat lieve Sanneke, het wordt jouw jaar, ik voel het! Dikke zoen x

  14. Anoniem

    Krista, (ex-)collega! Tegenwoordig woonachtig in Zwolle :) een hele fijne jaarwisseling voor jou en je gezinnetje

  15. Ik wil jullie een mooie jaarwisseling wensen en een heel fijn, goed, gezond en liefdevol 2015!
    Sandra uit Zoetermeer

    • Anoniem

      Ik lees al jaren mee. Meestal als stille meelezer en soms reageer ik. Ik heb bewondering voor je! Zo positief ondanks de zware tegenslagen, dat kunnen vast niet veel mensen.
      Alle goeds voor jullie in 2015!
      Groetjes van Sigrid uit Blijham

  16. Anoniem

    Lieve Sanneke, denk je eens in hoeveel mensen telkens weer terugkomen, om te lezen hoe het met jou en je liefsten gaat, met je meeleven, genieten van mooie, lieve, ontroerende, gekke, woorden en beelden! Zo speciaal!
    Hoop op een prachtig jaar voor iedereen xxx
    Miranda, Baambrugge (van de Stef Kamil filmpjes)

  17. Anke Doutzen Feenstra

    Woont in Leeuwarden.

  18. Patricia

    Een geweldig 2015 vanuit Ede

  19. Geartsje

    Voor jullie ook een heel fijn 2015 waarin het alleen maar beter gaat.
    Geartsje uit Wijnje.woude

  20. Anoniem

    Janine uit Zaandam, fijne jaarwisseling!

  21. Jacomien

    De afdeling Zaltbommel meldt zich!

    En jij ook een fijn uiteinde gewenst! ^-^ *proest*

  22. nine|tree

    Kitsa uit Groningen. Dankjewel Santenkraam!

  23. Ik lees ook al een tijd mee en soms reageer ik. Bedankt voor al tien jaar leesplezier.

    Groetjes vanuit Enschede

  24. Dunja

    Voor jou en je allerliefsten een heel goed jaar gewenst! Dat veel wensen maar mogen uitkomen en dat je zo heerlijk blijft twitteren en bloggen :)

    Groetjes Dunja uit Vleuten

  25. Petra

    Ik lees al jaren mee ( de geboorte van Neeltje is ongeveer het start punt) vooral als stille meelezer en soms reageer ik.
    Af en toe kom ik in Meppel omdat mijn schoonzusje er woont in de Oostenboer.
    Vaak vraag ik me dan af waar jullie wonen ☺️
    Alle goeds voor jullie in 2015!
    Groetjes van Petra uit Maarssen

  26. Gelukkige blogverjaardag en gelukkig nieuwjaar! xxx Kristien uit Leuven (België)

  27. Mooi, niet, leven? ;-) Met mijn vriendin (vandaag precies 3 jaar en 29 dagen samen) staan wij er elke keer even bij stil wanneer wij samen iets voor het eerst doen. Ik ben Terrence, 47 jaar uit Amsterdam. Alleenstaand vader(met partner) van een zoon van 19 en co-vader van twee meiden van 14 en 12. Administrateur (soms), groepsleider kinderopvang (geweest), acteur, entertainer en schrijver. Maar vooral; mens.

  28. Nou, vooruit :-) Nikki uit Zwolle. Fijne verjaardag en een gelukkig 2015!

  29. Uit Z.wolle
    Het beste voor jullie allemaal!!!

  30. Daan uit Antwerpen, stikblij dat ik jullie hier mag treffen, voor de schaterlachjes, glimlachjes, traantjes, voor de Santenkraampjes en nog fijner de irl ontmoeten draag ik met mij mee xxx

    Een geweldig 2015, berebestelievers

  31. Moniek

    Hier een meelezer uit Enschede. Maar ik ben ook soms in Slovenië. De kans is groot dat ik je vanuit daar ook wel eens gelezen heb.

  32. Tink

    Ik volg je via je blog al een hele tijd en sinds kort ook op Twitter. Je schrijft zo leuk! En daarnaast lees ik ook heel veel herkenbaars, over tegenslagen, inleveren, weer doorgaan en ondanks alles gelukkig weten te zijn met al het moois om je heen.
    Dankjewel voor de kijkjes in jullie leven.
    Fijne jaarwisseling en alle goeds in 2015, dat het maar een prachtig jaar mag worden voor iedereen!

    Tink (een km of 10 van de Efteling vandaan)

  33. Martine

    Martine uit Assen
    Ik volg je blog al heel lang, twitter sinds kort. Ik wens jullie een fantastisch jaar!
    Liefs.

  34. Sofie

    Sofie, Antwerpen. België.

  35. Anoniem

    Jeannet uit amsterdm

  36. Dikke zoenen vanuit Wageningen (nu nog) en straks Bennekom!

  37. Jet

    Ik ga het gewoon zeggen: meis, wat ben ik trots op je!
    En deze ‘Jet’ woont in Doetinchem

  38. Anoniem

    Hier nog iemand uit Zaltbommel :)
    Dat ik nog maar veel mooie blogjes van je mag lezen.
    Een vrolijk 2015

  39. Greetje

    Hier nog iemand uit Zaltbommel :)
    Een vrolijk 2015

  40. Ri

    Wat een verscheidenheid aan plaatsen. Nou ja, behalve Zaltbommel dan. Je grootste contingent fans blijkt daar te zitten.

    De Kop van Noord-Holland is ondervertegenwoordigd. Terwijl je daar, door mij en ja sommige blogjes meer dan eens, goed wordt gelezen.

    Alle liefs en goed voor 2015 en op naar nog 10 schitterende blogjaren.

    Rianne, Wieringerwaard

  41. Met veel plezier lees ik al jaren mee. Vanuit Zwolle 😄. Geweldige verhalen over je kinderen, het werk dat je maakt en alle andere belevenissen. En dat alles geschreven met een puurheid waarvan ik van hou. Ik wens je het beste met je gezondheid en heel veel mooie momenten met je gezin en de mensen die je liefhebt in 2015 !

  42. Marjo uit Maartensdijk, een fantastisch 2015 gewenst!
    (en nog vele blogjes ;))

  43. Anoniem

    Een heel gezond en inspirerend 2015 gewenst voor jullie allemaal!!
    Fijn om jullie te mogen volgen.
    Groetjes van Sylvia Frank uit Amsterdam.

  44. Björk

    Gleðilegt nýtt ár!
    Fam. Björk-Reykjavík

  45. Sylvia

    Leuk om jou en de jouwen te kunnen volgen.
    Liefdevolle. en hartverwarmende logjes!
    Ik wens jullie voor 2015 ook een heel liefdevol jaar toe met vooral gezondheid op nummer 1.
    Liefs van Sylvia uit Amsterdam

  46. 10 jaar! Gefeliciteerd!
    Ik wens jou en iedereen die je lief hebt een prachtig 2015, en dat 2015 voor jou nog meer mooie na-operatie-stappen brengt! Ik lees al een tijdje mee (net als iemand anders hierboven ongeveer vanaf de geboorte van Neeltje). Mooie, ontroerende verhalen over schoonheid die groots in kleine dingen zit! Dank!

    MaMarije (uit Amersfoort)

  47. Jacky

    Vanuit Valkenswaard lees ik mee, stil in mezelf grinnikend, glimlachend of juist alleen maar stil. Dank dat dat kan. Jacky

  48. José

    Uit Lent en over zes maanden een jaartje uit Canada!

  49. loesje

    Ik wens je alle goed voor 2015!
    Dit jaar begonnen met het volgen van je blog, dus ben nog een groentje hier.
    ‘loesje” uit de regio Eindhoven

  50. Anoniem

    Bedankt voor je hartverwarmende positiviteit. Ik wens jou en alle bewoners van de Santenkraam een heel fijn 2015! En van harte gefeliciteerd. Nynke, Groningen

  51. Floor

    Floor uit Sambeek. Gelukkig nieuwjaar!

  52. Nicolette

    Nicolette uit Lelystad

  53. Anoniem

    Fijne jaarwisseling!
    Marloes, Buren (gld)

  54. Lucienne

    Een goed 2015 toegewenst. Ik lees je graag. Groeten uit Schieda.m van Lucie.nne

  55. Anneke

    Ik wens jullie allemaal een prachtig en liefdevol 2015 met opnieuw veel geluk en hopelijk ook veel gezondheid! Fijn om met jullie mee te lezen, vanuit Eindhoven.

  56. Ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2015, met opnieuw veel geluk en hopelijk ook veel gezondheid. Fijn om al die jaren met jullie mee te lezen, vanuit Eindhoven.

  57. Hedy vanuit Cairns, tropisch Australie…ik vind je stukjes zo mooi geschreven en lees ze erg graag…je bent een schrijfster waarvan ik graag een heel boek zou willen lezen…en waarvoor ik dan met veel plezier in een hele lange rij zou staan. Best wishes for 2015!

  58. Sylvia

    Sylvia uit Monster lurkt al heel wat jaartjes mee.

  59. akismet-4cf1057b85856085f2e49d7f4b8f756e

    Gefeliciteerd vanuit zwolle!

  60. Een blogjubileum! Congrats Sanneke!
    Nu vanuit NL, normaal vanuit Beijing, China.

  61. Vincent

    10 jaar en 1 dag! Gefeliciteerd! En wat een fijne enthousiaste reacties hier van al je lezers. (Vincent in Delft, voor de volledigheid.)

  62. Annemarie

    Annemarie uit Nijverdal. Ik hoop nog lang mee te mogen lezen en ik wens je alle goeds!

  63. ingridca

    Hoi Sanneke,
    Gefeliciteerd!
    Ik lees nog niet zo lang mee, maar geniet van je stukjes! Volgens mij ben je een bijzondere moeder van een mooi gezin! Fijn 2015 gewenst!
    Ingrid, Groningen

  64. nsvm78

    Nicolet uit Borne

  65. Dankjewel voor je grenzeloze openheid over herkenbare worstelingen, je heldere en zonnige kijk op het leven en heerlijk mooie schrijfstijl. Een allerbest 2015 voor de hele Santenkraam. Liefs uit Amstelveen, Marloes

  66. Hanneke

    Hoera! Proost op een heel fijn blog én op een jaar vol wonderen!

    Hartelijke groet uit Utrecht,
    Hanneke

  67. Leuk, al die reacties. Wens jullie een topjaar! Cheers from Hengelo.

  68. Trude

    Een heel mooi @ gezond 2015! Ik lees ook al een tijdje mee en bewonder jouw schrijfstijl, jullie aandacht voor het gezin en alle creatieve uitspattingen op jouw blog.

    Trude uit Berkel en Rodenrijs (onder de rook van Rotjeknor)

  69. Anoniem

    Ik lees al een tijdje mee en ik wens jou en je gezin een heel goed en vooral gezond 2015 toe.

    Petra uit Emmen

  70. Gefeliciteerd Sanneke!, van Lehti Paul ut Grunn, pas acht jaar oud ;-)
    Zo te zien zijn er, naast je eigen liefjes, wereldwijd een hele hoop mensen die met je meekijken en lezen als je in je bedje ligt met pijn.
    Dat 2015 maar weer veel bijzondere, kunstige (en pijnvrije!) verrassingen mag brengen voor jullie vijfjes.

  71. Suzanne

    Stille mee-lezer. Gefeliciteerd vanuit D.riebergen!

  72. Karin

    Een gezond 2015 toegewenst,
    Gefeliciteerd met je blogjubileum.
    Ook in Lith ( Dorp aan de Rivier) lezen(leven) we graag met jullie mee.
    Dank je wel Santenkraam

    Karin

  73. ☺ Tamara uit Zutphen

    Alle goeds voor 2015!

  74. Martine

    Gefeliciteerd en een heel mooi 2015.
    Martine, De Goorn

  75. 10 jaar gewoon, ongelooflijk. Die foto is geweldig trouwens. Zo stralend. (en dan die hoorn van die telefoon, haha)
    X Astrid uit Antwerpen maar nu nog in de bergen

  76. Meike

    Gefeliciteerd! Ik lees al heel lang mee, volgens mij kwam ik toen Nisse pas geboren was al soms op bezoek in de Santenkraam. Wow! Best een gek idee eigenlijk, als ik dan zie hoe groot hij nu alweer is. Alle goeds voor 2015 gewenst vanuit Wageningen!

  77. pieke

    gefeliciteerd! solweij uit gorinchem

  78. mieke

    Mieke uit Veendam…herkent veel in de verhalen over je zonen en ‘vaatproblemen’ ……

  79. Marleen

    Van harte mooie inspirerende Sanneke! Marleen, Amsterdam

  80. Ik lees al eeuwen mee, ik denk net na de geboorte van Neeltje. Ik reageer heel soms zelfs, wat ik zelden doe op andere blogs die ik lees. Ik ben zo dol op jullie gezinnetje, en op de uitstapjes die jullie met elkaar maken. Ik hoop dat ik ook ooit zo’n lief gezinnetje heb.

    En ik vind je heel dapper, hoe je strijdt tegen alle tegenslagen die je hebt gehad. Ik hoop dat 2015 je veel goeds brengt!

    En oja, ik kom uit Amsterdam. Maar oorspronkelijk iets dichter uit de regio, namelijk Zwolle.

  81. Anita uit Hoornaar (vlakbij Gorinchem). Ik lees al jaren mee, en reageer heel soms hier of op Twitter.

  82. Charlotte

    Gefeliciteerd vanuit Boxtel, ik lees al een tijdje mee!

  83. Dat 2015 voor jullie ook heel veel goeds mag brengen! Gemiddeld kom ik hier zo’n 1x per maand en lees dan bij, heel soms laat ik een reactie achter. Mooi gezin zijn jullie! Nicoliene uit Elst.

  84. Jolanda

    Gefeliciteerd! Wat een mooie verzameling logjes heb je opgebouwd in die 10 jaar. Heel waardevol.
    Zelf heb ik ook een weblog. Nu zo’n 8 jaar. Heerlijk om soms eens terug te ‘bladeren’.
    Jullie creatieve talenten vind ik geweldig.
    Je vaatproblemen zijn vreselijk. Wat geweldig wat je sinds de operatie bereikt hebt.
    Het op bed liggen is voor mij -om een geheel andere reden- aan de orde van de dag. Ook ik probeer de positieve dingen te blijven zien, maar dat kost soms heel veel moeite. Wat fijn dat het je lukt(e)!
    Liefs vanuit de Hofstad.

  85. Lieneke

    Gefeliciteerd en nog vele (blog) jaren! Ik wens jou en je mooie gezin alle goeds voor 2015. Lieneke uit Borne

  86. Gefeliciteerd met een nieuw levensjaar, een nieuw jaar én 10 jaar bloggen. Ik ben blij dat ik met je meelezen mag!
    Mevrouw H = Sandra H uit Hilversum

  87. Anoniem

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en alle goeds (vooral gezondheid) voor 2015.
    Mariëlle, Zeeland

  88. Joanne

    Joanne uit Apeldoorn

  89. Anoniem

    Sinds enkele maanden volg ik je blog. Heerlijk om te lezen hoe je in het leven staat en hoe je met je gezin om gaat.

    Susanne, Delden

  90. annelies

    Annelies uit Avignon – ik kom oorspronkelijk uit noord Nederland en vind het leuk om jullie soms typisch Nederlandse maar soms juist ook heel eigen belevenissen te volgen :)

  91. shirley

    Ook ik lees al lange tijd mee. Van harte gefeliciteerd met dit jubileum. Liefs uit Noordwijkerhout.

  92. Gefeliciteerd, lieve Sanneke! Nog vele blogjaren toegewenst van Dymph uit Leuth (bij Nijmegen) x

  93. Net voor Neeltje geboren werd ging ik meelezen. Klap vaak een stil applaus voor jullie. Marjan uit Almere

  94. Anoniem

    Ik ben Ellen en ik woon ook in Meppel. Volgens mij kunnen we nog net niet naar elkaar zwaaien, want de supermarkt zit in de weg (woon vlakbij het kanaal).

    Ik ben een oud-leerling (van zo’n 15 jaar geleden) maar ik denk niet dat je je mij nog herinnert. Ik viel nooit zo op en ik kan ook niet tekenen, dus heb het zo snel mogelijk laten vallen toen dat kon…

    Hoe en wanneer ik ooit op je blog ben gekomen, geen idee.

    • sanneke

      Jawel, Ellen! Volgens mij weet ik heel goed wie jij bent. Én je schreef de HONDERDSTE reactie onder dit logje. Ongelooflijk, zoveel reacties, ik geniet er nu al dagen van. <3

  95. Nienke Bee

    Zal ik er ook nog eentje zetten? Nienke, woonachtig in Utrecht maar afkomstig uit het noorden. Volgt jullie en houdt van jullie, al sinds 2005 toen ik jullie dankzij Wieneke ontmoette bij een concert van dEUS in Groningen! Dat we al zo’n vier jaren O&N samen vieren, is een grote eer :) X uit (op dit moment) Drachten.

  96. EstherD

    Ik wens jou en je gezin ook een super 2015 met alle gezondheid en liefde. Ik lees hier al heel lang mee en heb ongelooflijk respect en bewondering voor hoe jij/jullie met May Turner zijn omgegaan. Levenskunst in de praktijk gebracht, en hoe! Daarbij ademen je blogs liefde: voor elkaar, voor kunst, voor muziek, voor vrienden, voor het leven en alles wat daarbij hoort, en lees ik je stukjes heel graag.
    Op naar de volgende tien!

  97. Elise

    Elise uit Dieren. Al lange tijd lezer, maar ook enorme bewonderaar van jouw foto’s. Kunstwerkjes allemaal!

  98. Arida

    Hoi Sanneke, 10 jaar tjonge.. ik bedenk me dat ik ook al 10 jaar je blog volg. Dat weet ik omdat ik begonnen ben met lezen toen we net waren getrouwd, en dat is deze zomer 10 jaar geleden.
    Het is bijzonder te zien hoe de kinderen groeien en zich ontwikkelen. Knap hoe jij je het afgelopen jaar doorgeworsteld hebt en hoe Rinke toch maar steeds naast je heeft gestaan.
    Bijzonder mens en bijzonder creatief, daar hoop ik de komende tijd meer van te mogen zien. Zoals de foto’s hierboven, geweldig!

    Arida (voorheen Rotterdam, nu Hilversum)

  99. Anoniem

    gefeliciteerd met dit jubileum! veel gezondheid en plezier voor jullie in het komende jaar. groeten uit a.sten (en daarvoor nijmegen en nog daarvoor vlakbij rockanje), anouk

  100. Anoniem

    hoi ik lees al heel lang mee. vind zo mooi hoe je overal mee omgaat. een heel mooi jaar gewenst

    diana uit dedemsvaart

  101. Wauw! 10 jaar! Ik lees denk ik niet zo lang stiekem mee, maar al wel een poos. Volgens mij heb ik stiekem ook al eens eerder gereageerd, maar nu dan ook met woonplaats erbij :-)
    Ga zo door, want ik volg je blog en met name je positieve verhalen graag!

    Nicky uit Groningen

  102. Ja, en ik natuurlijk! Novy, of Yvon. Jeweetwel.

  103. Angela

    Leuk hoor! Gefeliciteerd ! Angela uit Deventer

  104. Eline

    Ik geniet dan wel geen tien jaar, maar toch al wel een paar jaar erg van je stukken. Ik vind je een hele goede schrijfster, en jij en je gezin zijn zo inspirerend en positief! Dank voor het delen van al die positieve en krachtige verhalen! En een heel gelukkig 2015! Eline uit Deventer.

  105. Inès

    ‘ k lees mee vanuit Deventer, en soms, heel soms vanuit Colombia. Gefeliciteerd!

  106. Elma uit Den Haag. Maar ik volgde je blog ook al jaren terug toen ik nog in Nijmegen woonde. En misschien ook al toen ik nog weer jaren daarvoor in Tilburg woonde.
    De beste wensen voor 2015, voor jou en je gezin.

  107. Kim

    Kim uit Amsterdam leest ook al jaren ‘stil’ mee. Om de redenen die anderen boven mij al zo mooi onder woorden brachten. Dank!

  108. Ageeth

    En wij uit Meppel, zodat reallife knuffelen gewoon mogelijk is!

  109. Tosca

    Tosca uit Maassluis dus…Gefeliciteerd Tien jaar bloggen Wow ! Weet niet hoe lang ik al bij je lees maar best al lang ja..prachtige bijzondere mensen dat zijn jullie, dank je wel dat je ons meeneemt in jullie leven xxx

  110. Anoniem

    Je verjaardagskadootje : marja uit nijmegen . Een heel fijn 2015 voor jou en je gezin!!! Ik heb je even gesproken in een atelier op de Udasingel.

  111. Hoi! Beetje verlaat, maar toch ook van mij dan nog het jubileumcadeautje: ik ben Sjoukje uit Heerenveen. Ik lees je blog sinds Neeltje (en mijn oudste zoon) op komst waren. Geniet van je feestje!

    Groetjes,
    Sjoukje

  112. Ellen

    Hallo Sanneke,
    Ook nog maar even een berichtje van mij dan. Ik lees al heel wat jaren mee op je blog. Ik kom uit Deurningen, dat is een dorpje in Twente. En ik lees al zo lang bij je omdat je heel leuk schrijft. Het genieten van het leven spat vaak van het scherm af en dat vind ik heel prettig. Daar kan ik een hoop van leren. Daarbij is mijn dochter Anne bijna net zo oud als jouw Neeltje, dus dat maakt heel veel dingen erg herkenbaar. Ik hoop dat je nog heel lang blijft schrijven. Groetjes, Ellen

  113. Ilse

    Ilse, Utrecht :). Lees alweer een aantal jaar mee, soms vaak, soms wat minder vaak ;). Maar vind je altijd leuk schrijven! En ik ga nog steeds een keer een foto van de paspoppen in de winkel in Beekbergen maken, bij strijklicht (ooit…;))!

  114. Marit, 39 jaar, ook moeder van 3, uit Assen.
    Je kracht, doorzettingsvermogen, positiviteit en creativiteit maken dat ik inmiddels ook al heel wat jaartjes op je blog ‘lurk’. ;-)
    Proficiat met je 2e bloglustrum!

  115. anne

    Ik lees ook al een aantal jaren mee vanuit Adelaide, South Australia.
    Heel fijn om mee te mogen leven met jouw familie, dank daarvoor! Een stukje nuchter, inspirerend Nederland voor mij. Het allerbeste gewenst voor 2015! Anne (moeder van 3 onder 5)

  116. Jannie, 32 uit Deventer. Ik lees al een hele tijd mee (ik ben aangehaakt toen je zwanger was van Neeltje). Inmiddels ben ik een iets minder trouwe lezer aangezien 2 dames en de derde onderweg veel tijd van me vragen… Ik heb alle links naar de weblogs weggegooid om zo niet in de verleiding te komen, maar zo heel af en toe dan weet ik santenkraam nog wel te vinden; heel inspirerend om je op een afstandje te mogen volgen.

  117. … uit Leiden. Ben via via bij je blog terechtgekomen en blijven hangen, omdat je zo mooi schrijft, zo grappig vaak ook, en je prachtige foto’s maakt. Gefeliciteerd met je jubileum! (en met je trouwe fanschare, wat een fijne reacties allemaal!)

Geef een reactie

