Huiskamerconcert

‘Wie wil er een huiskamerconcert van ons?’, vroeg the Virgin Army via Twitter. Ik wist niet hoe snel ik ‘ja, ik!’ moest roepen, want het leek me zo leuk. Ik had nog niet bedacht dat bij een huiskamerconcert ook publiek hoort, hapjes en drankjes, een opgeruimd huis, kortom, organisatie. Dat leerde ik in de loop van de tijd wel.

Ik organiseerde de boel en kwam er achter dat ik via online media heel veel mensen ken, mensen die me dierbaar zijn, maar die doorgaans ook te ver weg wonen voor even een middagje Santenkraam. In mijn woonplaats ken ik niet zoveel mensen, simpelweg omdat ik de laatste jaren vooral binnen door moest brengen. Op zich was dat wel goed ook; we hadden nu een fijn clubje mensen in huis dat mooi paste in onze woonkamer. Ha, zelfs mijn oudste vriendin Tiny was er! Ik genoot van hoe zij genoot.

Wessel begon met zingen en ineens, terwijl ik in het publiek zat drong het tot me door: ik was zo druk geweest met organiseren dat ik nu pas in de gaten had dat ik een heus optreden in mijn huiskamer had. Wessel zingt zo vaak hier, maar nu trad hij op. Ik viel bijna van mijn stoel van trots: wat was hij goed! Wat geweldig om te zien hoe hij het publiek raakte. ‘Ik schreef van de week een nummer in het Nederlands,’ zei hij en toverde toen een liedje uit zijn gitaar met een tekst die het kippenvel op mijn armen bracht en op die van de mensen naast me in de – ik zou zaal schrijven, maar wow! Het was gewoon bij me thuis!
Dat liedje, ‘Je was het niet’, daar zou hij zalen vol mee stil kunnen krijgen. Als ik de kans krijg maak ik nog eens een filmpje als hij het speelt en plaats het hier: dit moet iedereen horen. (Ik zing het nu in mijn hoofd, het is goed blijven hangen.)

Wessel deed zijn optreden niet helemaal in zijn eentje. Hij had twee gastmuzikanten: Rinke deed twee nummers met Wessel samen (luister maar, hier spelen ze Kom Terug van Spinvis, met een mooie gaap van Jim er in) en Nisse trad voor het eerst in zijn leven op, met Wessel samen zong hij ‘Let it go’ uit de film Frozen. Wat speciaal om Nisse zo te zien en te horen. Hij zingt zo mooi, nu had hij de kans het aan publiek te laten horen. Luister en kijk maar. Helaas is het maar een klein stukje en zing ik er nog doorheen ook.

Neeltje deed nog een tapdansje en toen was het de beurt aan The Virgin Army. Het was de eerste keer voor mij dat ik Teije en Jonne op zag treden. Ik kende wat opnames van ze, maar ze live te horen… Ze bliezen me omver. De stem van Teije is bijzonder. Zo diep en donker, prachtig passend bij zijn nummers en Jonnes stem vlecht zo mooi met die van Teije. Dit moois, zo maar bij mij thuis. Luister en kijk maar, ik ving een stukje van ‘See you in December.’

Niet alleen bracht deze middag prachtige muziek, maar ook een heel fijn publiek. Wat vond ik het gezellig (en wat was ik blij verrast toen mijn vader ineens opdook, had uren gereisd om er bij te kunnen zijn en had mooi niet verteld dat hij zou komen) en wat een mooie opbrengst hebben we voor Serious Request.

(De after party, díe was ook leuk!)

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6922.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6923.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6924.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6926.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6925.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6927.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6929.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6928.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6930.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6932.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6933.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f9a/979894/files/2014/12/img_6931-0.jpg

Edit 22 december, 12.15: ik heb toch een opname van het wonderschone liedje van Wessel en toestemming het te plaatsen (ik dacht, het is nog zo’n vers liedje). Een qua beeld niet zo beste (wie kwam er nou op het idee dat beeld te draaien? Oh, ikzelf.) Hier is het, het liedje waarvan ik dacht dat het ‘Ze was het niet’ heette, maar ik kreeg net een melding, het heet ‘Niet voor mij’.

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Huiskamerconcert

  1. Roos

    Prachtig! Leuk om zo mee te kunnen genieten. En Nisse, wow. Wat is dat een veelzijdig jong mens!

  2. Marijke Blom

    Jee,

    Sanneke, ik wou dat ik erbij was geweest! Wat een sfeer, geweldig!

    Jullie hebben er echt iets bizonders van gemaakt!

    Liefs, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  3. Ik geniet nog na. Mega hartje

Geef een reactie

