Een uitnodiging! Voor jou, ja!

Hoi! Heb je zin de kerstvakantie op een bijzondere manier te beginnen? Dan weet ik wat leuks!

Lees je hier mee en denk je, ik wil het wel eens zien daar in die Santenkraam, dan heb je zaterdag je kans!

Ben je weg van the Virgin Army of ken je ze nog niet, maar wil je ze heel graag leren kennen? Dan wordt zaterdag je geluksdag!

Van de site van The Virgin Army: “The Virgin Army is een project rond de muziek van singer/songwriter Teije Venema (Assen, 1980). Na een carrière als o.a. kunstenaar, docent en voorganger in de Pinksterbeweging is hij weer terug bij zijn eerste liefde, de muziek. 

De emotioneel geladen muziek van The Virgin Army gaat over de drie dingen die er werkelijk toe doen: over de liefde, over religie en over de dood. De muzikale traditie waarin The Virgin Army een eigen geluid wil laten horen bestaat uit invloeden van traditionele kerkmuziek tot Dylan, Nick Cave en 16 Horsepower.

Op 15 november 2013 presenteerde The Virgin Army haar debuut-EP, opgenomen met de Utrechtse producer Pim van de Werken (o.a. Gharib en Broeder Dieleman). Het product van deze samenwerking is hier te horen:

http://thevirginarmy.bandcamp.com/

In 2013 werd de halve finale van de Grote Prijs van Nederland gehaald. In 2014 neemt The Virgin Army deel aan de Popronde.” 

Tije zal begeleid worden door zangeres Jonne.

Wil je nou ook wel eens de mazzel die ik geregeld heb, Wessel Klooster horen zingen en spelen in mijn huiskamer? Kom zaterdag!

Wessel is een jonge singer-songwriter uit Meppel. Hij zat bij mij in de klas, studeert tegenwoordig aan de Academie voor Popcultuur. Hij kiest de mooiste liedjes uit om te coveren van o.a. Spinvis en the Smiths en zingt en speelt zijn eigen nummers die soms wat melancholisch, soms juist ontzettend vrolijk zijn en invloeden hebben van Radiohead en Frank Turner. Voor een nummer was Neeltje zelfs de inspiratiebron, het komt op 9 januari als single uit . Eerder speelde Wessel onder andere op Bevrijdingsfestival Drenthe, Simmerdeis in Drachten, Speakers met Kopp’n in Hoogeveen en in Hedon Zwolle als voorprogramma van de Intergalactic Lovers en Bløf. Hij zal ook op Eurosonic in Groningen te zien zijn in januari 2015. 

Zou je wat aan Serious Request willen doneren, omdat je hun actie om meisjes en vrouwen te steunen die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel misbruik graag wil steunen? (Seksueel geweld wordt geregeld als vernederend wapen ingezet, de meisjes en vrouwen die er mee te maken krijgen, worden vaak uitgesloten uit hun gemeenschap, omdat het taboe op seksueel misbruik erg groot is. Het Rode Kruis zorgt er voor dat ze opgevangen worden, zodat deze meisjes, moeders, hun trauma’s kunnen verwerken en nieuwe kansen voor de toekomst krijgen.)

Vind je het leuk om in ruil voor een donatie een huiskamerconcert mee te maken? Kom zaterdag naar de Heinsiusstraat 82 in Meppel; wij zamelen in en brengen de opbrengst persoonlijk naar het Glazen Huis.

En ja, wij vinden het ook heel spannend, oeh! Een huiskamerconcert! Bij ons thuis! Maar dat weerhoudt ons er niet van het toch te organiseren. Dus ik begrijp het best, hoor, als je denkt, hmm, best spannend, daar zo maar op de stoep staan… Maar samen luisteren naar mooie muziek en zamelen geld in voor een goed doel, dat klinkt best goed, toch? Had ik al gezegd dat je zelfs de kans hebt Nisse te horen zingen? Hij gaat een nummer doen samen met Wessel. ‘Dit wordt mijn doorbraak!’ droomt hij. En Rinke, die wil je ook wel eens horen zingen en spelen? Snap ik, ik word daar ook altijd heel gelukkig van.

Vanaf 15.30 uur ben je van harte welkom. Om 16.00 uur starten we met Wessel en zijn gastmuzikanten, om 17.00 uur begint the Virgin Army. Neem je portemonnee mee voor een gift en mocht je zin hebben nog een fles wijn of iets degelijks mee te nemen (we zullen heus voor iets zorgen, maar ons budget is krap), doe dat dan vooral.

Ik heb zin in heel veel ‘Wat leuk dat ik je nu eindelijk in het echt zie!’ en in ‘Waah, wat geweldig dat jullie ook gekomen zijn!’, in samen naar mooie muziek luisteren, zo vlak voor kerst.
Mocht je ’t voornemen hebben te komen, laat het even weten (’t is natuurlijk niet de bedoeling dat we Project X krijgen in plaats van Project X-mas).

FullSizeRender

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Een uitnodiging! Voor jou, ja!

  1. Roos(toborono)

    Wat ontzettend tof!! Helaas (nouja, óók leuk) zit ik dan in een theater in Amsterdam met mijn zonen. Heel erg veel plezier, het gaat vast druk worden in jullie huiskamer!

  2. Is het al bijna de twintigste? *aftelkalender nodig heeft*

    En ik wil ook n duetje met Rinke. Name your song, I will study it!

  3. Jolijn

    Ah boe! Ik moet werken op zaterdag….. :-(
    Was anders zéker gekomen!! Veel plezier!! Dikke kus! X

  4. Ciska

    Wauw wat een tof initiatief en heel gedurfd! Ik had best een “wat leuk om je in het echt te zien” ervaring willen hebben. Soms lijkt het na zoveel mooie verhalen dat je iemand een beetje kent. Ik ben weleens iemand tegen gekomen in de stad wiens weblog ik las maar durfde hem niet aan te spreken :-( Nog altijd spijt van! Helaas moet ik werken.

  5. Wieneke

    Leuk zeg :) Ik heb dit weekend al wat staan, iets extra’s gaat niet lukken. Gelukkig hebben we het “wat leuk om je in het echt te zien”-moment al gehad. Ik kijk uit naar je verslag!

  6. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Nou, het lijkt me een geweldige happening te zullen worden bij jullie met al die leuke bands! Maar ik heb mijn jongste kleinkinderen Ruby (12) en Kay (8) beloofd die dag naar het Nemo in Amsterdam te gaan. Er is vast veel belangstelling onder jullie vrienden, denk ik. In elk geval geniet van een mooie Kerst samen! En heel veel gezondheid in 2015!

    Liefs, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

