Het concert waar je bij had willen zijn

Meestal kijk ik maanden uit naar een concert. Met een lijf vol in de weken er voor opgebouwde zin, zin, zin! loop ik de concertzaal binnen, laat de muziek me overspoelen en geniet nog tijden na. Zo ging het niet met het concert van gisteren.

Ik werd gebeld, door een vriendin van een vriendin, Hilda, of ik meeging. De vriendin met wie ze zou gaan was ziek. Ik had haar toch al wel één keer eerder gesproken, Hilda, wat ik toen heel leuk vond overigens, maar ik had niet verwacht dat ik zo maar ineens met haar naar Nijmegen zou rijden, dat we daar een mij onbekende vriendin op zouden pikken en dan naar Blaudzun zouden gaan. Maar hé, eigenlijk was het wel een bijzonder leuk voorstel. Zo maar ineens op stap met Hilda! Blaudzun zien!

Ik vond het spannend. Best veel nog voor mij, het retourtje Nijmegen, daar een sta-concert. Ik vertrouwde er maar op dat er bergen adrenaline en endorfine vrij zouden komen als ik naar Blaudzun ging luisteren en waagde de stap.

En daar was ik dan, bij het concert waar je bij had willen zijn. Blaudzun, wat zinderde je. Je greep me vakkundig bij de keel, liet me dansen en meezingen. En zelf was je ook betoverd, door Roosje, de prachtig verbouwde concertzaal Doornroosje, kon bijna niet meer stoppen met spelen.

Wat nou zo leuk is, Blaudzun komt gewoon uit Nederland, je hebt de kans dat je ook eens zo’n fenomenaal optreden kunt bijwonen. Doen! Ga die man en zijn band zien!

En anders kun je volgende week op zaterdagmiddag bij ons thuis langskomen voor een huiskamerconcert van niemand minder dan… De Virgin Army! Afgelopen tijd waren ze al in heel wat zalen in Nederland te zien, nu spelen ze een concert in onze woonkamer, met Wessel Klooster als voorprogramma. Gaat bijzonder worden, morgen meer daar over!

Nu eerst nog wat foto’s van gisteren.

IMG_6203.JPG

IMG_6204.JPG

IMG_6205.JPG

IMG_6206.JPG

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Het concert waar je bij had willen zijn

  1. Ri

    Supertof. Mooie foto’s ook.

    • Anoniem

      Nou! En die laatste twee foto’s… Ineens dook hij op in het publiek, vlak achter ons en begon daar te zingen. Woah! Leverde mooie plaatjes op.

  2. Soms moet je gewoon maar gaan en er op vertrouwen dat alles goed komt! Ik vond alles geweldig; de rit, het concert, mijn wazige hoofd vandaag. Hoe vergaat het jou vandaag? X

    • sanneke

      Ik loop al de hele dag te zombieën, met net zo’n wazig hoofd als jij hebt. Maar wel een lekker soort zombieën: zo blij nog van gisteren! En wat ben je een held op de weg.

Geef een reactie

