Wat we deden, deel 2: Rotterdam

Zondagochtend ging er een wereld voor me open. Er zijn dus mensen die op zondagochtend niet uitslapen, die niet vanuit hun bed luisteren hoe de buren hun fietsen pakken om naar de kerk te gaan, die niet dan zelf nog even de deken over hun hoofd trekken.
Er zullen op zondagochtend wel veel mensen naar de kerk gaan (ik gok dat, ik kan het vanuit mijn bed niet zien), maar er blijkt nog een plek te zijn die op dat moment druk bezocht wordt: de sportkantine.
Ik was daar, afgelopen zondag. Een sportkantine in het Kralingse bos, kerstversiersels aan de muren, uitzicht op de kogelslingeraars die buiten stonden te trainen (lesje aanschouwelijk onderwijs: laat zo’n kogel niet op je teen vallen, dat doet zeer).
In de kantine zaten mensen in sportieve kledij (gekleurd spandex, badstof polsbandjes) in groepjes te wachten. Ze speldden elkaar nummers op. Zouden zij ook allemaal voor de snelwandelwedstrijd gekomen zijn?

Ik wel in elk geval, maar niet om er zelf aan deel te nemen. Mijn vader is een snelwandelaar, het leek hem zo leuk als zijn kleinkinderen ook eens aan een wedstrijd deel zouden nemen. Ik mocht ook nummers spelden dus. Neeltje vond het maar wat stoer, ik zag bij Jip de ‘ik weet nog niet helemaal wat ik er nu van moet vinden’- blik, Nisse besloot bij voorbaat al: niks voor mij.

Lopers voor de 1, 3, 5 en 10 kilometer, allemaal liepen ze door elkaar. Neeltje kwam met wapperharen en een glundersnoet voorbij geracet, moest al lopend nog aan ons melden dat ze een heuse scheidsrechter gezien had, met een gele kaart! Niet dat zij die kreeg, maar toch, spannend, zo’n wedstrijd! Ze liep ‘m prima overigens.
Jip ook. Met al die lopers van verschillende afstanden door elkaar, had hij geen idee hoe goed hij liep. Werd ie tweede!

Of mijn vader niet meeliep? Jawel, maar alleen om zijn kleinkinderen te coachen. Zelf vindt hij wedstrijden pas leuk als ze over afstanden boven de 100 km gaat. Voor Jip was de 3 km al wel voldoende: ‘Ik ben kapót!’

IMG_6142.JPG

IMG_6143.JPG

IMG_6144.JPG

IMG_5949-0.JPG

IMG_5958-1.JPG

IMG_5960-0.JPG

IMG_5961-0.JPG

IMG_5967.JPG

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Wat we deden, deel 2: Rotterdam

  1. Vonden ze het voor herhaling vatbaar?

    • Sanneke

      Ze vonden het heel leuk en er was meteen een meneer die ze wel bij een club in wilde schrijven. Maar om te trainen wekelijks een retourtje Meppel-Rotterdam doen…

  2. Wel leuk dat ze dit met hun opa delen! Zaterdagavond rolden wij om 02.00 uur in ons bed. Om 09.30 stond onze dochter te popelen om mee te doen aan een hardloopcross door de modder. Tja, uitslapen is overrated. (Not by me, I might add!)

  3. terrebel

    En zo wordt de ene generatie enthousiast gemaakt door de andere. Aparte sport, dat snelwandelen. Schijnt wel erg gezond te zijn. En tweede, die Jip: wat knap!

  4. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Wat verrassend dat jullie met Boudewijn naar het Kralingse Bos zijn getogen voor een proef snelwandelen. Zo te zien zijn er toch ook sportieve genen bij jullie kinderen terechtgekomen! Het ziet er geweldig stoer uit op de foto’ s. Ik was vroeger helemaal niet sportief, maar de laatste tien jaren loop ik stevig, een uur ongeveer en zeker met mijn nieuwe hondje is dat goed voor m’ n welbevinden.

    Liefs en mooie Kerst gewenst voor jou en je gezin,

    Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

