De toverfeeën zijn de wereld nog niet uit

Elk jaar namen mijn opa en oma hun kinderen en kleinkinderen vroeger mee voor een weekendje naar iets dat toen nog ‘Sporthuis Centrum’ heette. Ik vond dat fantastisch, want dan had ik een weekend om op te trekken met mijn ver weg wonende familie en in het bijzonder met nichtje Sigrid, die maar een half jaar met mij scheelde.

Zo’n vakantiepark, dat was me wat.
Een overdekte plaza met water er in en palmbomen, een tropisch zwemparadijs, soms zelfs met een heuse knuffelmuur; heel exotisch allemaal.

Eén oom en tante waren gek op de sauna en sleepten ons daar dus mee naartoe, want een sauna, die had je ook in zo’n huisjespark. Niks lekkerders dan een lome saunadag, bijkletsen met mijn nichtje. Oh, en ’s avonds samen naar de disco natuurlijk.
De eerste keer dat Rinke mijn familie ontmoette, was tijdens zo’n weekend. Die mocht dus letterlijk en figuurlijk meteen met de billen bloot.
Na die keer hebben we nooit meer zo’n weekend gehad; opa overleed, nichtje Sigrid ook, gedaan was het met de traditie.

Een tijdje terug zag ik een actie voorbij komen op twitter. Margje, @toettwit, had wat leuks bedacht samen met Roland, @RLRozenbroek, van Landal Greenparks Hof van Saksen. Als zij hem aan 300 extra volgers op Twitter zou helpen, zou zij een weekendje naar het prachtige park Hof van Saksen mogen en zou ze een voucher die ze zelf gekocht had voor een weekendje in een ander Landal park aan een van de nieuwe volgers uitdelen.

Een weekendje weg met de kinderen… Dat was er bij ons nog helemaal nooit van gekomen. Ik deed mee dus! En wat er toen gebeurde… ‘Ik doe ook mee!’, zei Rianne, @nelissie, ‘en als ik win is de prijs voor jou, want ik gun het jullie, een weekendje weg!’
Alleen die woorden vond ik al vreselijk lief. Maar daar bleef het niet bij. Rianne won en vertelde Margje dat ze haar prijs afstond aan ons.
Echt waar! Is dat niet ongelooflijk lief en ruimhartig? Een beetje voor toverfee zorgen en ploef! Iemand zomaar een weekendje weg bezorgen? En dat terwijl ik Rianne nog nooit in het echt ontmoet heb! Maar ja, via twitter gaan we way back.

Rianne, Margje en Roland, jullie zijn geweldig! Dikke kussen en knuffels jullie kant op! Eind november gaan we, we kunnen het nog niet helemaal bevatten.

En hoe dat dan vroeger was, tijdens zo’n weekend in een vakantiepark. Nou, zo:

IMG_3780.JPG

Hier was ik een jaar of 12 denk ik, met opa, oma, nichtjes en broertje.

En zo, een paar jaar later, ijscoupes lepelend in de plaza met Sigrid.

IMG_3781.JPG

Ik ben benieuwd wat voor herinneringen wij er binnenkort gaan maken!

(Omdat met dit verhaal de kracht van twitter maar weer eens bewezen is, heb ik dan nu eindelijk mijn slotje maar eens van mijn account gegooid, zodat er nog meer moois kan ontstaan daar. Wil je me volgen? Wees welkom.)

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “De toverfeeën zijn de wereld nog niet uit

  1. Tijmen

    Er is hier sprake van @feelissie.

  2. Maureen

    Jeej wat leuk en lief van @nelissie! Veel plezier!

    En ik vind het leuk dat ik je nu kan volgen op Twitter, lijkt me al langer leuk. Heb je dus net gevolgd! :)

  3. Maureen/JLopTwitter

    Ooooh je volgt terug :) Wat gezellig!

  4. Oeh ja, wij hadden ieder jaar in november familieweekend in Sporthuis Centrum. Sweet memories. Tegenwoordig doen we het trouwens weer, maar dan in de Achterhoek.

  5. Wat mooi! Ik wens jullie een heerlijk weekend toe!!

  6. Jaaa, super. En wow, slotje eraf. Ben eens benieuwd of je het dan nog kunt volgen met al doe fans :)

  7. zo fijn, ik wens jullie heel veel mooie nieuwe herinneringen tijdens jullie eigen vakantie park weekendje! En een hoera voor Rianne, die dit zomaar voor jullie doet.

  8. Bij die familiefoto lijkt het alsof ik Jip en Nisse zie. Moest echt goed kijken weet nog steeds wie wie is, maar wel duidelijk familie. Veel plezier! (en is het die of dat nichtje, waar je zo vroeg afscheid van moest nemen?)

  9. Jet

    Ik kreeg het al mee op twitter! Gefeliciteerd zeg!
    Fijn dat je slotje eraf is, is ga mijn kans wagen!

  10. Janine

    Wat fijn! En hoera voor Rianne en Margje, de Santenkraam heeft zo’n weekend echt verdiend! :-)

Geef een reactie

