Zombiezondag

Zombiezondagmiddag. De dufheid droop er af. Kind één wilde niks, had hoofdpijn, kind twee hing wat, kind drie huilde om alles. Hun moeder zanikte over een verdomd been dat totaal niet mee wilde werken. Hun vader maakte plannen, maar bleef verbazingwekkend stil liggen na de zin ‘Maar dan moeten we nu echt gaan’.
‘Hij slaapt,’ zei de dochter verbaasd.

Hoe we ons toch nog uit de stroperige lamlendigheid van dat zondagmiddagmoeras hebben weten te werken, ik weet het niet, maar feit is dat we ons toch ineens onderweg bevonden naar een meertje waarover de vader beweerd had: ‘Het zal er nu heerlijk stil zijn.’
Dat was het niet. Het hele parkeerterrein stond vol. Binnensmonds ‘jullie mogen nu naar huis, állemaal’ mompelend, liepen we over het strandje. Dat werkte, want het duurde niet lang voor we het meertje voor onszelf hadden. Op zich logisch, want wil er nou met een stel zombies op een strandje liggen?

De zombies waagden zich het water in. Ze hadden in de auto ‘ik wil alleen maar zwemmen!’ gezongen, alleen had niemand ze gewaarschuwd dat het water zo koud zou zijn. Maar wat bleek? Zwemmen in ijskoud water doet zombies weer in gewone mensen veranderen! Nou ja, gewoon, gewoon..

Nadat de ergste kippenvel verdwenen was, was het eigenlijk alleen nog maar fijn, daar in het meertje in het bos. De dochter zei toen we uitgezwommen waren: ‘Ik ga hele romantische foto’s van jullie maken!’ Dat is best goed gelukt.

IMG_2412.JPG

IMG_2410.JPG

En ik maakte er zelf ook nog een paar. Die kinderen met die stok… Zien jullie wat ik zie op foto’s één en drie? Een oog in het water, in de lucht.

IMG_2406.JPG

IMG_2499.JPG

IMG_2408.JPG

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Zombiezondag

  1. wat een fijne zombiezondag!

  2. Jullie gaan dan wel weer goed gekleed, op zombiezondag! :-)

  3. sanneke

    Haha, Cis, die jurk van mij, kocht ik járen terug al in een winkeltje voor tweedehands kleding met het idee dat ie wel als een soort badjas kon dienen. Dit was de eerste keer dat ik ‘m ook met dat doel gebruikte, zo na het zwemmen mijn jurk in gewikkeld.

  4. Maaike van MengelenMoes

    Het oog heeft een prachtige pupil!

Geef een reactie

