De wonderbaarlijke Nisse

Een pittige week had Nisse. Hij werd vorige week geopereerd aan zijn neus. Gisteren werden de watten uit zijn neus verwijderd, wat hij allemaal dapper doorstond. Dat kind had wel wat verdiend. Een stofschaar voor linkshandigen wilde hij. Als je modeontwerper wil worden heb je toch zeker een goede schaar nodig. En dat is wat hij worden wil, modeontwerper.

Dat had Liesbeth, zijn juf, ook gehoord. Nisse mocht nog niet gymmen vandaag. ‘Dan neem ik mijn naaimachine voor je mee, mag je oefenen!’, beloofde juf Liesbeth.

Toen ik net op Neeltje stond te wachten, zei haar juf: ‘Misschien moet je even binnen komen kijken…’
Daar stond Neeltje, te stralen in een prachtige jurk. Die had ze vanmorgen nog niet aan. ‘Heeft Nisse voor me gemaakt!’, zei Neeltje.

Och, die Nisse. Hij kon zelf bijna niet geloven dat het hem zomaar gelukt was. De jongens uit Nisses klas highfive’den hem en zeiden ‘Je kunt wel beroemd worden!’ de meiden riepen: ‘Juf! Er staat een prinsesje voor de deur! Neeltje wat heb je een mooie jurk!’ en ‘Nisse, hoe kún jij dat?!’ Wil je ook een jurk voor mij maken?’ Mijn hart smolt.
Neeltje mocht op de tafel voor in de klas als mannequin, Nisse mocht als ontwerper vertellen hoe hij de jurk gemaakt had. Daverend applaus vanuit de klas voor de modeontwerper en de mannequin en van mij ook voor die lieve juf die snapt hoe je kinderen kan laten groeien.

IMG_1134.JPG
schets voor de jurk

IMG_1135-1.JPG

IMG_1137.JPG

IMG_1136-0.JPG

21 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

21 Reacties op “De wonderbaarlijke Nisse

  1. Wat?? Neeeeeee!! Echt??

    Mijn reactie toen ik deze blog las. En nog eens een keer las. En vooruit, voor de zekerheid nog maar eens.
    Allememachies. Hoe knap is dit? Dat doet hij zomaar even…. Nou, die komt er wel hoor! ;-)

    En een enorme ‘BOKS’ voor de juf. Waren er maar overal zulke juffen en meesters. Geweldig!!

  2. José

    Ik ben sprakeloos! Wat een wonderkind die Nisse :-)

  3. Een hele grote Wauw!!!!! Wat fantastisch zeg. Alles. Het is gewoon echt een gave jurk geworden! Super gedaan Nisse.

  4. Anoesjka

    Wow! Wat gaaf.
    En dan heeft hij nog zijn eigen model ook!
    Hulde voor Nisse, en ook voor de juf. En Neeltje boft maar met zo’n grote broer!

  5. boterletters

    Ha, wat geweldig! Twee stralende kinderen, de ontwerper en zijn model, en de moeder die ik gewoon voel stralen door het scherm heen.

    Wat een prachtige jurk!

  6. Esther

    Meen je dat echt? Zet hij dat zo even in elkaar? Daar zou ik vier weken over doen en dan nog is het maar de vraag of het zou lukken. Hij is echt fantastisch, jouw jongen.

  7. Hij past gewoon bij haar schoenen! En wow. Op alles. <3

  8. Haha, wat superleuk! En heeft ie echt nog nooit eerder iets genaaid? Want dan is het wel een heel sterk staaltje! En de juf verdient ook een medaille.

  9. Ja, maar, hoe dan?!
    Geweldig knap, Nisse!

  10. Geartsje

    Geweldig! Wat ontzettend knap. Waar kan ik alvast een echte Nisse Ziermans bestellen?

  11. Wauw!! Wat geweldig knap!! Ik ben gewoon sprakeloos, dat hij dat zomaar even in elkaar zet! Super!

  12. loesje

    Wat een topgozertje.

  13. Tineke

    Wat een prachtige jrk. En wat een prachtige kinderen. Je gunt iedereen zo’n juf.

  14. Jet

    Nisse is zijn naam toch? Die naam zal ik heel goed onthouden zodat ik later kan zeggen dat ik een van z’n eerste creaties gezien heb!

  15. Nisse wat een geweldige jurk heb je gemaakt!! Prachtig!

  16. Trude

    Wat een superjuf, lieve mannequin en geweldige modeontwerper!

  17. Dat meen je niet, dacht ik eerst.
    Maar het is echt zo. Wat knap zeg.
    En wat heerlijk dat zijn juf en vrienden zo stimulerend voor hem zijn.
    Wat een heerlijk blog na al die blogs over pesten die we te vaak voorbij zien komen de laatste tijd.

  18. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Nou, wat een stralend verhaal weer over de jonge ontwerper Nisse en zijn schattige mannequin! Ik geniet enorm van al je wederwaardigheden, dat wil ik wel even kwijt. Ben even in Heemstede bij mijn kleinkinderen Ruby en Kay; Boaz net terug uit het zieken huis met twee verstandskiezen minder. Hij kreeg ze keurig verpakt mee! Vanavond logeer ik bij Daniëlle in haar nieuwe huis en morgen gaan Marian en ik een week naar Sicilië. Mijn nieuwe teckel logeert in een dierenpension met paarden, ezels, katten en andere hondjes(en).

    Liefs, Marijke

    W

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  19. Wat een bijzonder manneke die Nisse. Zelf een ontwerp maken én het nog uitwerken ook, én het mooiste, het is nog écht een leuke jurk ook! Nederland heeft er een jonge ontwerper bij!

Geef een reactie

