Plié! Relevé!

‘En hoe was het dan, meiske?’
‘Heel erg leuk! We deden plivé en revelé, zoals jij al gezegd had! We dansten op de muziek van Doornroosje en ik mocht als de stiefmoeder dansen – die danste heel gek- en als Doornroosje – die danste heel mooi. En ik kreeg van Silke een roze pakje dat precies past bij het roze rokje dat ik van Pam kreeg, dus nu kan ik het écht, balletten!’

Er waren maar drie kindjes in de groep waar Neeltje in ging kijken: te weinig. Dus mag ze morgen alweer balletten, dan in een groep met wat oudere kinderen. ‘Ik heb het al wel gezien,’ zei de juf, dat kan ze wel.’ Nou, oké dan maar.

Ik zie hoe de geschiedenis zich herhaalt: ook ik wilde dolgraag op ballet toen ik zes was, deed het zo graag, het dansen. Sterker nog, ik zou wel weer willen.
En dan ben ik benieuwd wat Nisse gaat doen. Hij keek al mee bij een lesje streetdance, maar als ik hem sierlijk de balletbewegingen zie maken met zijn zusje mee, vraag ik me af of hij dat niet ook leuk zou vinden. Maar eens Billie Elliott met hem kijken.

IMG_1099.JPG

IMG_1097.JPG

IMG_1100.JPG

IMG_1098.JPG

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Plié! Relevé!

  1. Ik denk zeker dat nisse dit leuk zou vinden. En zelf vind ik die foto met Jip erbij op de bank echt briljant. Allebei vol overgave in hun eigen wereldje. Mooi.

  2. Leuke foto met dansende energieke dochter en semi-ongeinteresseerde zoon met computer in de hangstand. Herkenbaar. Zo gaat het bij ons ook.

  3. Dacht precies hetzelfde, die foto met Jip op de bank GENIAAL! Inlijsten die foto, broers en zussen liefde. En wat een super mooie vlecht heeft Neeltje! Liefs

  4. Mijn vriendje op de basisschool zat op ballet. Hij was de enige tussen een heleboel meisjes. En elk jaar werd er bij zijn rapport gezegd: ‘En Johan, vind je dat niet vervelend, tussen al die meisjes.’ Best lastig hoor, zo’n invoelende juf. Succes met Nisse Elliot (en was Neeltje ook al eens op een proefles voebel… ze is net keeper van de Sar op die laatste foto. ;-)

  5. Mama weet jij wat een ballerino is, vroeg Julian. Maar puntje bij paaltje wilde hij alleen kijken. ‘als ik 7 ben wil ik pas meedoen’. Hier nog even uitstel van ballerino dus, maar wat zou ik het leuk vinden. Gelukkig danst Olief vol overgave. Hoop dat Neel het net zo leuk blijft vinden als nu, want is er nou iets leuker dan dansen? Volgens mij niet :)

  6. Lichtjes jaloers lees ik dit. Ballet is mijn grote liefde. Dat ik bij de jongens geen kans maakte, ondanks alle prachtige voorstellingen van het Nationaal Ballet waar ik ze mee naar toe sleepte, was al gauw duidelijk. Maar dat ook ons meisje na een seizoen meer dan duidelijk te kennen gaf dat ze er niet mee door ging, was toch even slikken. We hebben hier sporters. Nou ja, ook goed…

Geef een reactie

