Balanceren met een dooie cavia

De kinderen kregen van ons, van hun opa en hun Franse oom en tante iets voor hun mooie rapporten om evenwichtig te blijven, te leren balanceren: een slackline. Dat is een band die je tussen twee bomen spant (met boombescherming) en waarop je dan kan lopen. Tenminste, dat is de bedoeling, maar het is reuze moeilijk natuurlijk. En leuk.

Ik balanceer zelf ook: soms kan ik al best veel, vaak word ik met een naar schel fluitje tot de orde gefloten en houdt het feest subiet weer op. ‘Doe dan ook rustig aan!’, krijg ik dan te horen, maar hallo, ik doe nu al jaren rustig aan en ik ben helemaal niet iemand voor het rustig aan doen. Op het moment wil ik vooral graag schoon schip maken. Met Rinke die vakantie heeft houd ik opruimacties: de zolder! De boekenkast! De vriezer! Alles! Ik moet echter maar even accepteren dat dat al wel een beetje kan, maar niet in het tempo dat ik wel wil.

Wat wel kon, was een symbolische actie: ik liet de zieke jaren van mijn haar knippen. Twee jaar, da’s ongeveer 12 centimeter. Doei! Jip wilde ook wel van zijn lange lokken af, dus gingen we samen naar de kapper. En mijn kapster, die snapte het, raapte al mijn gevallen haar bij elkaar en stopte het me toe in een tasje. ‘Geef het mee aan de wind of het water, laat de vogels het mee nemen om er nesten mee te bouwen. Kun je echt afscheid nemen van deze periode.’

Thuis greep ik in een tasje dat leeg leek en voelde ineens – ieuw!- een dooie cavia.

20140715-174926-64166843.jpg

20140715-183908-67148468.jpg

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “Balanceren met een dooie cavia

  1. Hihi, lieve mooie gekkie! <3
    Wat zien jullie er prachtig, fris en gelukkig uit!
    Geniet van alle nieuwe vrijheden xxx

  2. onnemeis

    Wauw. Wat is Jip al groot! Mooie kerel zeg.

  3. Leuk te lezen dat het zo goed met je gaat! Mooie foto hoor.

  4. Mens, wat zie je er weer goed uit! En Jip is al een bink zeg! Jullie stralen samen. Goed om te zien. Xx

  5. Haar dat een dood beest lijkt, herkenbaar! Toen ik mijn haar op mijn dertiende van veertig naar vier centimeter inkortte, stuurde ik de vlecht vanuit -toen nog vakantieland- Italië op naar mijn beste vriendin in Nederland. Die vond het maar luguber, een dood beest, of slappe banaan leek mijn vlecht in de envelop. En Jip looks great! (waarom doe jij het niet ook zo lekker kort?
    Lekkers zomers! :-)

  6. Marijke Blom

    Lieve Sanneke,

    Nou, die kortere haren staan je goed en je ziet er prachtig en gelukkig uit op je nieuwe foto en ook Jip’ s nieuwe coupe vind ik gaaf.

    Ik had hier ineens mijn kat Zelig, 16 jaar, met behalve een nier-, nu ook een leverproble. Hij moest in quarantaine bij de dierenarts en ik mocht hem 2 à 3 keer per dag daar opzoeken. Hij zat aan het infuus,om z’n nieren weer wat beter te krijgen en daarmee ook de lever . Voedsel weigerde jij,maar daarmee namen de dames geen genoegen. Nu, 10 dagen verder is hij bijna weer als vroeger, hij heeft weer trek in eten, drinkt goed en geeft me kusjes. Ik weet dat het allemaal eindig is maar geniet enorm van zijn laatste zomer!

    Liefs, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  7. trude

    Wat een mooie symboliek van de kapster, moest even mijn ogen deppen voordat ik kon doorlezen. Fijn dat het per dag zoveel beter gaat. Hele fijne vakantietijd met elkaar.

  8. Wat heerlijk dat een bezoekje naar de kapper weer lukt. Lief van de kapper om de dooie cavia mee te geven.

  9. Wat zien jullie er geweldig uit na die frisse start. Heel veel liefs en een dikke zoen!

  10. Wat een knapperds zijn jullie!
    En wat mooi symbolisch, je haar er af en het door de wind mee laten nemen.

  11. Dat staat je goed! En wat een beer van een kerel staat er naast je!
    Fijn om te lezen dat het steeds meer de goede kant op gaat.

  12. Mooi symbolisch. Blijft het een cavia, of wordt die toch nog ergens aan de vogeltjes gegeven?

Geef een reactie

