Operatie drie

Ik deed maar weer even een operatie. Operatie drie: 2,5 uur op de tafel in de ok, zonder enige verdoving. Ik, die bij de tandarts absoluut niet zonder verdoving durf, doorstond zonder kicken (nou ja, op een paar kleine kickjes na dan) een complete operatie zonder verdoving. Ik kon de hele operatie volgen op een groot scherm naast me, waar ik via speciale röntgenbeelden een prachtig inkijkje in mijn binnenste kreeg. Via de slagader in mijn rechter lies, opereerden ze in mijn linker lies. Abracadabra, maar dat kan dus echt, ik heb het zelf gezien.
Het mooist van al: de stents bleken schoon en de flow was goed. Ook toen de fistel, de verbinding tussen slagader en ader gesloten was, bleef de flow prima. Vanavond heb ik een controle duplex-echo gehad om te zien of het zich een paar uur na de operatie ook nog goed hield: het kon niet beter. In Maastricht vier je dat natuurlijk met vlaai, dus dat deden mijn liefje en ik.

Op en in het stukje wond dat nog niet dicht wilde van de vorige operatie is nu wel een heel mooi doekje geplakt. Een met zilver er in, dat werkt de bacteriën tegen en bevordert de genezing. Ah, the glamourous life! Met zilveren doekjes tegen het bloeden!
Morgen mag ik al weer naar huis, met m’n zilveren doekje en een kruisje door de laatste geplande operatie uit het rijtje. Nu ligt de weg echt open om te herstellen.

20140701-220429-79469001.jpg

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Operatie drie

  1. Ready for lift Offfff!
    Goed om te lezen San, hoewel die operatie wel eng klinkt. Zo zonder verdoving. Wow. Maar die doekjes, die klinken dan wel weer goed. :)

    • sanneke

      Ik had er horrorverhalen over gehoord, over deze operatie. Maar ik dacht, ik heb al zoveel pijn gehad, kon ik allemaal doorstaan, kan ik dit ook. En zo was het. Met dank aan het fantastische team in de ok.

  2. Wat een mooi nieuws, San. Nog even rustig herstellen en dan dans jij weer door het leven.

  3. Nelleke

    Hi lieve San,
    Je doet het klinken alsof het de tiende was: lalalalaaaa. Wat ben je toch dapper en wat klink je rustig deze keer. Wat ongelooflijk fijn dat alles er goed uitziet. En dan nu door met je genezingsproces en jezelf echt de tijd en rust te geven. Je bent mijn held.
    Liefs!
    O ja: op zondagavond stond ik opeens met Tijmen te dansen. Ik weet zeker dat we dat ooit met zijn drietjes gaan doen! We kunnen natuurlijk ook gewoon eerder afspreken ergens van de zomer en dan draaien we plaatjes en zien we elkaar eindelijk eens tegelijk. Nu al zin in!

  4. Je bent er maar mooi zoet mee. Ik hoop zo voor je dat het vanaf nu bergopwaarts zal gaan.

    • sanneke

      Dat ben ik en het bergop gaan zal onder scherp toezicht van Maastricht blijven gaan. Blijft spannend dit. Maar de ontwikkelingen van vandaag zijn veelbelovend voor de nabije toekomst. En ik geniet gewoon van alles wat er goed gaat.

  5. Marianne

    Woooow, helemáál zonder verdoving, ook geen ruggeprik? Pffff…stoer hoor!
    Beterschapjes maar weer en nu voor de eindfase :-)

    • sanneke

      Ik wist dat het zonder narcose zou zijn, maar dat er helemaal niet verdoofd zou worden… Kon niet goed, ik moest zelf participeren door mijn adem een aantal malen tijdens de operatie langdurig in te houden. Was ik verdoofd, dan had dat niet het gewenste effect gehad.

  6. Esther

    Wat klinkt dat allemaal goed!

  7. Goed nieuws vrouw! Dapper mens.
    Slaap lekker en goede reis terug morgen!

  8. Waarom eigenlijk zonder verdoving? Is dat op die plek niet mogelijk?
    Je bent waarlijk een wonderbaarlijk mens. En je schrijft prachtig.’ Zilveren doekjes tegen het bloeden.’
    En ik vind het een heel mooie foto.

  9. Janine

    O, wow! Wat klinkt dat fijn! Ik ben heel blij voor jullie! Betekent dat ook, dat May definitief weg is?
    Nu rustig thuis verder herstellen, dan kun je over een tijdje een letterlijk gat in de lucht springen. ;-)

  10. Stents, flow, fistel,….als je weer mans genoeg bent, zou je een handleiding voor anderen mensen met May Turner kunnen gaan schrijven. Maar misschien zijn die op 1 hand te tellen en ken je die allemaal al. Blijf vooral rustig aan doen. Misschien moet Rinke maar een traphekje voor je maken, zodat je voorlopig niet naar beneden kunt. (maar dan wel met I-pod/phone en tabet boven natuurlijk ;-)

  11. lianne

    Jee, ik schrok wel weer van dit bericht. Ik had vandaag in de planning om even bij je op visite te komen met onze kleine stan. Dan kon jij hem ook even bekijken maar lees ik ineens dit bericht. Maar super dat het je zo goed is afgegaan. Herstel maar lekker en tot snel.
    Liefs

  12. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Jee, wat ben je toch een dappere meid, zomaar zonder verdoving dat hele gedoe ondergaan!

    En geweldig nieuws dat je stents het goed zijn blijven volhouden!

    Ik ben net weer terug in Frankrijk, waar Henk, mijn ex, op huis en kat heeft gepast in de drie dagen dat Michiel alweer terug moest. Zo zie je maar, het lijkt verdacht veel op het slotdeel van ” scènes uit een huwelijk” van Bergman.

    Ik was o.a. In Nederland voor de 2 nd opinion in het UMC; ik ben blij dat ik dat gedaan heb, het is wel duidelijker voor me waarvoor ik moet kiezen.

    Maar dat is pas zover als de volgende scan gemaakt is, in de herfst.

    Liefs en knap goed op! Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

  13. je vader

    Lieve San,

    Ik verbaas me elke keer vreugdevol hoe dapper en nuchter je deze stresserende situaties ondergaat. Dat helpt ook zeker voor de goede afloop ervan. Dat nu toch voorlopig de noodzaak van deze instelling even achterwege mag blijven !
    je Pa

  14. Jet

    Wat fijn dat de artsen zo tevreden zijn en alles er goed uit ziet en je de berg weer op gaat. Het is je zo gegund!

  15. Ik lees al een poos mee, zonder ooit te reageren eigenlijk. Geen idee waarom.

    Wilde je even laten weten dat ik je enorm dapper wief vind. Ik had al die ellende die je op je pad hebt, veel minder opgeruimd doorstaan, als jij. Petje af!

    Op naar volledig herstel en weer huppelend en hoepelend door het leven.

  16. Dit kan alleen maar wijzen op ‘the only way is up’ vanaf nu!
    En mocht ik iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik ben natuurlijk een vreemde, maar woon in de buurt en een boodschap is zo gedaan.

Geef een reactie

