Bijna jarig

Terwijl Rinke boodschappen doet, kookt, taarten en cakejes bakt en opruimt, lig ik in bed en doe een poging zo roerloos mogelijk mijn verjaardag in te gaan. Verschil moet er niet zijn, maar is er.
Allebei raken we aardig goed in wat we doen overigens. Hij voelt zich een domestic goddess (door de autocorrect gecorrigeerd tot ‘goudessaai’, wat me eerder Zuid Afrikaans klinkt dan Nederlands), ik voel mij John en Yoko tegelijk. Misschien moet ik net als zij nog een politiek gerichte draai geven aan mijn bed-in; ik blijf in bed om de aandacht te richten op de monsterpraktijken van Monsanto! Ik blijf in bed voor de vrije artsenkeuze! Ik blijf in bed voor het behoud van de bij.
En ik blijf in bed voor het behoud van mij.

In het kamertje hier naast me ligt een meisje te slapen. Een meisje waar ik vanavond tegen zei: ‘Dan ben je als je straks wakker wordt een grote meid van zes!’ Waarop ze zei: ‘En jij een grote meid van veertig!’
Grote meiden onder elkaar, wij.

20140624-234528-85528807.jpg
Even een momentje sjoemelen zondag, heel even uit bed, nagels lakken met m’n meissie. Dat ik voor altijd weet waar ik dat extra brede litteken aan te danken heb straks, aan een mooi moment.

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Bijna jarig

  1. Marijke Blom

    Lieve Sanneke,

    Jij en Neeltje alsnog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! 40 en 6, beide prachtleeftijden, toch? Ikzelf word 74, maar gelukkig pas over twee maanden! Ben inmiddels aardig opgeknapt van de ischias, logeer bij Wouter en Colette, ben met Boudewijn en Christine naar de verjaardag van Karin geweest en heb gisteravond gegeten bij Danielle, Sophie en Jasmijn, allemaal gezellige dingen. Maar vrijdag 2nd opinion in UMC voor de hypofyse en maandag weer terug naar Fr waar eerst W en C met de kinderen komen logeren en daarna de huurders komen. inmiddels probeer ik ook de boel daar te verkopen .

    Liefs voor jullie allen, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    • sanneke

      Wat een leuke dingen allemaal, Marijke! En veel! Die second opinion, ik hoop dat daar goede dingen voor je uitkomen. Heb veel plezier met de kinderen, geniet van je tijd in Frankrijk, vooral als het misschien een van de laatste keren is dat je daar in het huis zal zijn.

  2. Gefeliciteerd met jullie verjaardag. En probeer er, ondanks alles, toch een leuke dag van te maken. Al geloof ik dat dit wel goed komt in huize Santenkraam.

  3. onnemeis

    Gefeliciteerd dames!

  4. Hieperdepiep hoera X 46!

  5. martijn

    gefelicitaard samen!!

  6. Jet

    Gefeliciteerd samen! Een dapper jong meisje van 6 en jij, mooie, dappere vrouw van 40. Dat is een mooie leeftijd!

  7. heidy

    Nog van harte gefeliciteerd beide! Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben gehad en dat jullie een mooi feest hebben in augustus!

  8. Hiep, hiep, Sanneke en Neeltje! Dikke verjaardagszoen.

  9. Gefeliciteerd meiden! Hopelijk was het een fijne dag.

  10. Hanneke

    Ik hoop dat jullie het toch een beetje hebben kunnen vieren! En anders in de herkansing. En dat je actie tegen Monsanto en voor vrije artsenkeuze en de bij maar mag helpen! ;)

Geef een reactie

