Horoscoop

Als ik nou veel wist over horoscopen dan zou ik de mijne trekken en dan vast zien dat de maan in een verschrikkelijke retrograde met Mercurius staat. En dat daardoor, helaas, helaas, aan mijn gezondheidssituatie wel wat te wensen over is. En aan die van mijn kat ook. Dat dat financieel ook beste gaten slaat.
Maar ook dat er een raar verschijnsel is op Venus: wat men nooit voor mogelijk had gehouden, Venus staat in bloei! In alle huizen van mijn horoscoop regent het liefde! Nou ja, zeg!

Zomaar even wat dingetjes:
– buren die helpen met de kinderen opvangen, voor ons koken (echt hé, wat
een lekkers hebben wij al gehad), een kattenmand uitlenen.
– ouders die helpen waar ’t kan. (De zwemdiploma’s van Neel kwamen er
doordat opa bereid was maanden lang elke week 6 uur te reizen en door
super Neeltje zelf natuurlijk. Ál de logeerpartijen voor de kinderen bij pake
en beppe en al hun reizen naar ons om te helpen.)
– vrienden die van heinde en verre komen om een dagje te helpen. En die je
dan ook nog mailen: ‘Zo fijn dat we concreet iets kunnen betekenen. We
komen altijd al graag bij jullie. Nu met een iets anders insteek, maar dat
maakt niet uit. Gezellig is het altijd.’ Of twitteren: ‘Ongelooflijk hoe
andermans huis en kinderen zó eigen kunnen voelen!’ en dat je dan boven
in bed ligt, dat leest en weet: ja, zo voelt het. Wat prachtig toch.
– de directrice van de school van de kinderen die zomaar een tas
zelfgemaakte sushi komt brengen. Lèkker! En zo lief.
– de post! Zoveel liefs kwam er al via de post.
– collega’s die even langskomen om te kletsen en dan nog stofzuigen of was
ophangen ook.
– een oudleerling van 18 die zijn zaterdagavond (en eh, deel van de nacht)
aan het bed van zijn ouddocente door komt brengen. Dat klinkt te zot voor
woorden, maar het gebeurt! En eigenlijk was het zo zot niet, wel zwaar
gezellig. Had ie ook nog een te lief voor woorden gesigneerde cd van de
Intergalactic Lovers meegenomen, waar hij het voorprogramma voor
mocht zijn in Hedon laatst.
– artsenvriendinnen die via social media én thuis niet zuinig zijn met advies,
liefheid en deskundigheid.
– zwart op wit van mijn school: als je weer kunt, willen we je terug. (En ik
weet maar al te goed dat dat geen vanzelfsprekendheid is, niet in deze
tijden.)
– en als klap op de vuurpijl een Elvisfonds, wat ik vanmorgen ontdekte:
vriendinnen die besloten ‘Elvis hoort in de Santenkraam! Maar zo’n grote
operatie, dat kost veel geld. We gaan helpen!’
Dat ze aanboden dat te willen doen vond ik al hartverwarmend, maar dat ik
vanmorgen op mijn rekening ontdekte dat het niet bij woorden was
gebleven ontroerde me enorm.

Je hoort vaak over hoe mensen die ziek zijn hun vrienden verliezen. Lijkt me vreselijk. Ziek zijn, echt ziek zijn voor langere tijd, dat is niet mee kunnen doen aan de wereld. En de mensen om je heen dan ook nog verliezen…
Maar dat hóeft dus niet.

Gisteren moesten we beslissen over de verjaardag van Neeltje en mij. Zij wordt 40, ik 6. Oh nee, andersom. Dat moet gevierd! Maar het komt op zo’n lastig moment. Dit zijn geen omstandigheden om lekker relaxt een feestje te vieren. Ik wil een kinderfeestje voor mijn lieffie, waar ik zelf wat bij mee kan helpen. Een feestje waar ik zelf bij kan zijn. Beneden. Uit bed. Dus overlegde ik met Neeltje. Dat ze haar cadeautjes op de zondag voor haar (doordeweekse) verjaardag krijgt, op de 25ste zelf trakteert. Maar dat we de rest van de feestelijkheden nog een stukkie opschuiven. Ik denk dat we dit jaar maar eens op een andere dag jarig zijn. 31 augustus bijvoorbeeld. Verfrissend, na 39 jaar op 25 juni jarig zijn. Neeltje vond het een prima plan, goed voor een high five en een brede grijns. Doen we haar kinderfeestje na de grote vakantie.
’31 Augustus? Verzorg ik de party- en cateringservice!’, riep een vriendin meteen enthousiast. Nou, dat bedoel ik dus.

20140616-125113-46273263.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Horoscoop

  1. Tijmen

    In tijden van tegenspoed leer je je vrienden kennen…
    Ik zou nog steeds niet willen zeggen dat je dan maar tegenspoed moet kennen, maar wat zijn jullie gezegend!

  2. Marieke

    Het spreekwoord is niet voor niets: “Wie goed doet, goed ontmoet”.

  3. Heidy

    dikke tranen over mijn wangen hier….. wat een liefde, wat mooi!!
    De afgelopen dagen dacht ik ook al aan de enorme kostenpost die Elvis op dit moment moet zijn. Prachtig om te horen dat er een Elvisfonds is! Ik wil heel graag bijdragen, kan iemand me laten weten hoe?

    Veel sterkte gewenst Sanneke, en vooral nog heel veel meer liefde<3<3

  4. Anoniem

    Hoi Sanneke,,,

    Kan ik eindelijk iets betekenen…. Als je ruim van te voren weet wanneer het feestje gevierd wordt… zou het misschien wel leuk zijn voor Neeltje en co als clown Juju langskomt…. xxxx

  5. What goes around, comes around, wilde ik tikken. Tot ik zag dat ik daarmee het Nederlands van de reactie van Marieke nog eens dunnetjes overdoe in het buitenlands. Maar goed, bij deze dus.

  6. Tanja

    Geef je liefde dan ontvang je liefde. Dat blijkt maar weer. Jullie zijn een prachtgezin. Zo mooi om te lezen hoe jullie met al die tegenslagen omgaan. Dank. Ondertussen duim ik hard voor betere tijden.

  7. Wendy

    Wat hartverwarmend om dit te lezen, alle liefde, vrienden, familie om je heen, iets om te koesteren!

  8. Esther

    Wat ik op twitter ook al zei: je hebt het waarschijnlijk aan jezelf te danken, en aan de manier waarop je ermee omgaat. <3

  9. Charlie

    Ontvangen is ook een kunst hoor!

Geef een reactie

