De dochter die dolgraag wilde trouwen

‘Ik wil zo graag trouwen,’ mijmerde het meisje. ‘Misschien kan ik wel met Jonas trouwen. Kan jij dat regelen, mam?’
De moeder dacht: ‘Schat, Jonas is je neef…’, maar zei toch: ‘Ik zal kijken wat ik voor je kan doen, lieverd, het komt goed, ik zorg ervoor dat je met Jonas trouwt!’
Ze regelde afspraakjes voor haar dochter en zag dat de twee jongelieden het goed met elkaar konden vinden. Maar toen sloeg het noodlot toe… De dochter kwam huilend naar haar moeder: ‘Mam! Ik weet niet wat ik deed! Ik wilde alleen maar romantisch met hem doen en nu… Nu is hij ZO!’
Tot haar ontsteltenis zag de moeder hoe de jongen waar haar dochter zo van hield veranderd was in een oude man.
‘Mijn god, schat, wat heb je gedaan?!’, riep ze uit. De dochter huilde: ‘Ik weet het niet! Ineens was hij zo! Een oude man! Hoe moet ik nou trouwen?’
De moeder troostte haar dochter, keek verbijsterd naar haar krom lopende neefje van 83 en dacht: ‘Sorry Jonas! En mijn liefje…Dit moet ik goed maken als ze hier overheen is…’

De moeder liet een prachtige villa bouwen in de stad en nodigde een knappe man uit er te wonen. ‘Ik noem je Vamos, Vamos a la Playa,’ zei ze, ‘en ik zal je voorstellen aan mijn prachtige dochter.’
Vamos mixte zichzelf een drankje in zijn bar in de tuin en wachtte op de dochter, die niet lang daarna aan kwam lopen in haar kunstschaatspakje, op haar snowboots, een bloem in heur haar. Hij maakte haar het hof.
De moeder keek stiekem toe en zuchtte van opluchting: het kwam goed, haar dochter zou trouwen, zoals ze zo graag wenste.
Al snel vroeg Vamos of de dochter bij hem in wilde trekken en dezelfde avond nog trouwden ze, in de villa, met alleen de moeder als getuige.
‘Nu ben ik dus getrouwd!’, riep de dochter uit, gelukkiger dan ooit, ‘Misschien kunnen we wel een kindje krijgen!’ Ze zette het wiegje uit voorzorg maar vast klaar.
De moeder glimlachte.

Wie had kunnen bedenken wat er meteen daarna gebeurde? ‘NEE!’, krijste de dochter. ‘Mammaaaaa! Ik deed het weer! En ik weet niet eens wat ik deed! We waren nog wel net getrouwd…’ Ontsteld hield de moeder haar dochter in haar armen en zag hoe Vamos, haar schoonzoon, ineens veel ouder was dan zij zelf. Een sjokkende bejaarde in een felgroene polo.
‘Oh, schatje, ‘ zei ze, ‘ooit vind jij de allerleukste man om mee te trouwen. En als hij niet meteen veroudert als je hem kust, weet je dat het de goede is.’

20140608-090444-32684336.jpg

20140608-091751-33471610.jpg

Gelukkig hebben echte mensen geen verouderingsknopje. En hoe graag Neeltje ook wil trouwen, ze wacht nog maar mooi even. Maar hoe ze dit nou telkens bij de Sims voor elkaar krijgt… Geen idee.

2 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

2 Reacties op “De dochter die dolgraag wilde trouwen

  1. Esther

    Hahahaha! :)))

  2. Marijke Blom

    Hé Sanneke,

    Wat stuur je me nu een leuk en modern sprookje! Gaat het weer een beetje met je? Geen nare dingen meer, toch?

    Tja, ik kreeg zomaar een mailtje van Nina, die door jou gewezen was op mijn ietwat hulpeloze toestand, erg zorgzaam van je!

    Inmiddels lig ik nu een week in bed en word verzorgd door mijn buren, de dokter en een verpleegster die twee maal daags een piqure komt geven. En natuurlijk heb ik een uitgebreid assortiment aan Franse anti-douleurs, met morfine, tot mijn beschikking. Gisteren zijn er foto’ ’s van de rug gemaakt, die de grote boosdoener is. Er zijn een paar wervels verzakt, twee zitten tegen elkaar geplakt en die drukken dus op de zenuw en verder is er daar nog meer niet kosjer. Dus nu weer afspraak voor IRM en dan behandelplan, alleen, de verzekering vergoedt NIETS meer in het buitenland. Ja, leuk hè, neem je juist een duur pakket met veel fysiotherapie!

    Dus ik moet ook met hen bellen en met mijn huisarts in Haarlem.

    Inmiddels zorg ik wel dat ik de moed niet laat zakken, ik maak een dagprogramma met muziek, lezen, ‘ ’s middags Roland Garros en daarna Italiaans, probeer ook een beetje te stretchen en te rollen, anders word je wel erg snel een houten Klaas.

    veel liefs van,

    Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

Geef een reactie

