Het ziekenhuiskoffertje vs de kampeerspullen

Braaf maakte ik tijdens elke zwangerschap voor de bevalling een ziekenhuiskoffertje, zoals in de boekjes aanbevolen stond. Het heette niet een ziekenhuiskoffer, maar een ziekenhuiskoffertje, ik weet niet waarom, misschien ter geruststelling: ‘Rustig maar mevrouwtje, u hoeft maar eventjes naar het ziekenhuis, baby’tje ter wereldje brengen en u mag weer fijn naar huis. U heeft dus maar een klein koffertje nodig om uw spulletjes in te doen. Eigenlijk stelt het niks voor.’
Ik was elke zwangerschap vastbesloten helemaal dat ziekenhuis niet in te gaan en dacht bij de aanblik van het koffertje (dat toch best een hele koffer was, aangezien ik mijn nachthemden, toiletspullen en boeken niet in het kartonnen Jip en Janneke koffertje gepropt kreeg) dat ik mooi thuis ging bevallen. Wat ik ook deed.

Maar nu is het dan toch zover. Ik moet een ziekenhuiskoffertje. Koffer. Er moeten spullen in. Wat dan? Nachthemden dus, toiletspullen, boeken… Eh.. Eh… Wat doe je zoal in een ziekenhuiskoffer?
Ondertussen moeten we ook nog dingen verzinnen die Rinke mee moet. Dat worden héél andere dingen. Want we gaan wel een midweekje Maastricht doen, maar niet zoals we dat wel zouden willen lekker samen in een hotelletje: ik in het ziekenhuis, hij in ons caravannetje op een camping in de buurt. Heb ik een ziekenhuiskoffer nodig, hij heeft spullen nodig voor een week kamperen. Wij vinden dat een raar idee, ja, wel samen weg gaan, naar dezelfde plaats, maar niet naast elkaar slapen. De kinderen blijven thuis, daar passen Pake en Beppe op, die in ons huis logeren. Het huis moet dus ook netjes en schoon. Of nou ja, ik zou dat fijn vinden. Maar oh ja, er was een reden waarom ik straks weg ga, dus spullen pakken, opruimen en schoonmaken is niet echt mijn cup of tea momenteel. Irritánt. Gelukkig hebben we nog een week. Een week waarin mijn liefje nog even verjaart ook. Voor zijn verjaardag wil hij wel graag een gerepareerde vrouw denk ik, kijken of dat volgende week geregeld kan worden.

20140504-232117.jpg

20140504-232143.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Het ziekenhuiskoffertje vs de kampeerspullen

  1. en mocht rinke ook nog een kampeerplekje in de buurt zoeken wat zo mooi is dat jullie er na ‘de reparatie’ met z’n allen heen willen en dicht naast maastricht ligt dan beveel ik dit meer dan aan;
    http://www.bruisterbosch.nl/

    betaalbaar, rustig en moooist.
    en die hutkoffer? dat komt goed evenals de gerepareerde echtgenote! zeker weten! xxx

  2. zaklamp niet vergeten! (om ’s nachts naar elkaar te kunnen seinen).

    … Oja, daar heb je smartphones voor tegenwoordig ;-)

  3. je vader

    Een zaklamp zal Rinke zeker aantreffen in het caravannetje. Als hij daarmee op ontdekkingstocht gaat in de voorraadschappen deszelven zal hij misschien wat plezierige ontdekkingen doen die het kampeerleven kunnen veraangenamen, in zoverre dat al onaangenaam zou kunnen zijn.

  4. Janine

    Ja, dat lijkt me ook raar, dat je je lief niet ’s nachts bij je kunt hebben. Maar: het komt allemaal goed, daar ben ik van overtuigd!
    Veel sterkte met koffers pakken, opruimen en alles. Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen!
    Liefs, janine

  5. Neem je ook een digitaal video-bel ding mee? Kan je Rinke op gitaar zien spelen, terwijl hij ziet dat zijn cadeautje in de maak is ;-)

  6. Oh men, wat spannend. En wat gek, zo verschillend inpakken. En dat jullie dan ineens allemaal ergens anders slapen. Zou ik ook maar raar vinden. XXX
    ps: tandenborstel, sloffen, … maar dat had je vast al ingepakt :)

  7. Vergeet niet een iPod, muziek voor op je oren. Wat ik van patienten vaak hoorde was dat het fijn was je even voor de ‘zaal’ af te kunnen sluiten als je dat wilt. Je eigen kussen, mag dat? Ook fijn. En een sprei van thuis. Alles om dat tijdelijke plekje zo veilig mogelijk te laten voelen. Veel succes Sanneke! Ik ken je niet maar leef al jaren met je mee.

  8. Marijke Blom

    Hi Sanneke Vanaf een terras in mijn 2e woo plaats Castelnaud wil ik je vast ongelooflijk veel mazzeltof wensen voor je operatie! Als iemand dit verdient ben jij het wel! En ook Rinke van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag! Liefs voor jullie allen, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  9. Jouw man ziet eruit alsof ‘ie onder alle omstandigheden dol op je is. Desondanks wens ik je een goede opknapbeurt! (Dat klonk ranziger dan bedoeld;)

  10. Elke

    Heb je een e-reader? Ik heb een heleboel e-books dus als je wat schrijvers en titels roept kan ik je eventueel iets doormailen?

  11. Na zelf opgnomen te zijn kan ik vertellen dat een badjas ook heel handig is even als sokken (dunne en dikke) en eventueel als dat kan qua been/lies een joggingbroek. qua slapen : oordopjes die heb je echt nodig! Het is in de nacht namelijk heel lawaaiige (op de afdeling waar ik lag tenminste wel) verder eigen medicatie voor je verblijf daar. En je telefoon of ipad met oplader om te communiceren met de buitenwereld

  12. Sterkte en een dikke knuffel voor jou, Rinke, jullie mooie mannen en grote meid. Zet ‘m op! Laat die malle May Turner maar achter in Maastricht!

  13. Heidy

    heel veel sterkte en succes gewenst voor de komende week Sanneke en Rinke!! Ik hoop van harte dat je in Maastricht afscheid kunt nemen van May.
    Lieve groet, Heidy

Geef een reactie

