De gouden badmuts

Ik verkeer in een ontzettende hoerastemming. Maar ja, ik ben alleen thuis, de rest van de Santenkraam, aangevuld met reserve-Santenkramers
Tijmen en Koosje Jans, is de stad in, dus moet ik al mijn opgekropte hoera hier maar even kwijt. Jip is elf. Elf! Elf jaar en 162 cm. Ik ben er danig van onder de indruk. Ik weet nog goed dat ik zelf elf werd. Mijn stoel aan tafel was versierd met bloemen en met door mijn ouders getekende elfjes. Vond ik zo mooi en lief. En nu heb ik zelf ineens een kind van elf!

Dat betekent ook dat ik me elf jaar geleden bedacht dat ik absoluut een badmuts moest hebben. Waarom had niemand me verteld dat een badmuts onontbeerlijk is tijdens een bevalling? Die weeënstorm, die moest ik op de een of andere manier zien te trotseren en ik had er duidelijke ideeën over hoe dat het best kon: afwisselend in bed en onder de douche. Alleen leek het me dan weer niks om met nat haar in bed te moeten, dus ik moest moest moest een badmuts. Dringend. Maar die hadden we niet.
Rinke had ook wel door dat je een bevallende vrouw maar het best zo goed mogelijk tegemoet kunt komen. Hij kwam met de oplossing: tot de winkels ’s ochtends open gingen en hij een badmuts zou kunnen kopen, moest ik het maar doen met een plastic tas van de C1000. We krulden ‘m een beetje op tot de zak een soort van mutsvorm kreeg et voilà, ik kon douchen zonder nat haar te krijgen.
Om negen uur spoedde Rinke zich naar zijn werk om te zeggen dat hij de rest van de dag vrij zou nemen omdat hij vader zou worden. Vervolgens begon zijn zoektocht naar een badmuts. Hij vond er gelukkig een, het was alleen wel een gouden. Ik vond een gouden badmuts bijna even stompzinnig als een C1000-tas, maar ja, wíe had er ook al weer bedacht dat ze persé een badmuts op moest?
Zou zo’n kind daar nou nog wat aan overhouden, aan een bevalling met vreemde hoofddeksels?
Ja.
Jip heeft een zwak voor dingen op zijn hoofd. Hoedjes, zonnebrillen, hij houdt er van. En verder niet echt iets geloof ik, niets ergs in elk geval.

20140429-143715.jpg
Jip, 0.

20140429-143816.jpg
Jip, 2.

20140429-144032.jpg
Jip, 11. Elvis roept hoera omdat Jip nu ook Elvis.

20140429-144329.jpg
Jip roept: ‘Wowwww!’, bij het zien van wat zijn broertje voor hem kocht als verjaardagscadeautje. (Voor €10 aan schepsnoep, Nísse?!)

20140429-145117.jpg
Rinke maakte een verjaardagst-shirt met Jip’s grote vriend er op, 11is.

20140429-145615.jpg

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “De gouden badmuts

  1. Gefeliciteerd met jullie grote knul!

  2. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je echt een badmuts wilde, haha. Een gouden past dan wel weer bij bevallen, zeker als je zo’n mooie zoon krijgt! En complimenten aan Rinke voor het meer dan briljante verjaardagsshirt! GEFELICITEERD met jullie 11 jarige Jip! (en hé, ik herinner me ook nog mijn 11e. Het wachten op de visite, een echt besef van jarig zijn dat daarbij is blijven hangen in mijn herinnering)

  3. Nu zie ik je de hele voor me mrt een gouden badmuts, die in mijn voorstelling ook bloemen heeft! Gefeliciteerd met je zoon!

  4. Hahahaha, dit is toch wel zo geniaal! Tsja, gefeliciteerd met de jarige Jippert dan maar! En wat is het toch een leuk jong om te zien. =)

  5. Martine W.

    Van harte gefeliciteerd met Jip. Wat wordt het een grote, knappe knul.

  6. hahaha! geweldig shirt, geweldig joch. van harte!

  7. Sylvia

    Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!

  8. martijn

    Gefeliciteerd met Jip die al Elfis (briljant Hahaha)!!

  9. 11 worden is dubbel zo leuk zo’n creatieve papa :) gefeliciteerd!

  10. Met zo’n creatieve papa

  11. Yes: mag ik dan de 11e reactie vullen?! ;-D

    Gefeliciteerd nog, met de (verjaardag van) de zoon! Elf. Onvoorstelbaar.

    Op de derde foto van boven zie je al de man doorschemeren die hij gaat worden.

    (En ik ben hier natuurlijk al een hele poos niet meer geweest…, maar ik wil je graag wat moed toezenden voor de laatste weken naar je operatie toe… en voor op de dag zelf. Sterkte en toi toi toi.)

  12. Nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon en het moederschap!

Geef een reactie

