Wonderlijk meisje

‘De begrafenis van de dood…
Als de dood dood is, kan er niemand meer dood,’
mijmerde ze. Ik heb een wonderlijke kleuter.
Ik geloof niet dat ze bang is voor de dood, dit was gewoon een overdenking.
Ik hou van haar uitspraken.

Ze valt uit elkaar ineens. Ze begroef een stukje van zichzelf in een mooi doosje. Dat eerste tandje, ooit was ik verrukt dat het er was, nu trok ik het zelf weer uit haar kaak. Pas toen het aan een zijden draadje hing, hoor. En toen het mocht van de eigenaresse van de tand.
Ze wordt groot, mijn meisje.

Ik doe mee aan #photoapril: elke dag in april een foto op twitter naar aanleiding van een lijstje opdrachten. Niet dat ik er elke dag een foto voor maakte, ik heb bergen, bergen foto’s waaruit ik op dagen dat ik niet zo’n puf had wat te verzinnen of te fotografen uit kon putten. De opdrachten spreken me lang niet allemaal aan, maar toch komt er uit zo’n foto-opdracht altijd wel iets voort waar ik blij mee ben (ik deed al vaker mee). Voor vandaag was de opdracht ‘transparent’. Dochter wilde wel meewerken aan het idee dat ik er voor had. Het idee was simpel: een stukje geel gaas voor haar gezicht. En kijk nou…

20140427-164902.jpg

20140427-164926.jpg

Ik maakte ook een foto voor de opdracht ‘my neighbourhood’. Ik woon in een jaren ’60 rijtjeshuis, in een buurt vol jaren ’60 rijtjeshuizen. Dat klinkt wat saai, maar dat valt reuze mee, want wat ik laatst met eigen ogen in mijn buurtje zag…. Wonderlijk, niet? Maar ook best logisch, want een wonderlijk meisje woont natuurlijk in een wonderlijke buurt.

20140427-165308.jpg
De foto wordt maar klein vertoond omdat ie zo’n lang, dun formaat heeft. Als je er op klikt, kun je ‘m groter zien.

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Wonderlijk meisje

  1. ik geniet van je je foto’s elke dag en ook van je meisje (en mannen). Op afstand, maar toch dichtbij. xxx

  2. Niks is wat het lek, om Daniël Lohues maar eens aan te halen. Mooie foto’s.

  3. Mooie foto’s!
    En nu Neeltje ook al aan het wisselen, ze wordt echt groot!

  4. Oh, die laatste foto, mooi zeg! Je foto’s inspireren!

  5. Martijn

    tweede en vooral derde foto vind ik erg mooi, eerste vind ik een beetje eng… maar dat ligt aan mij :-)

Geef een reactie

