WTF-momentjes

Sinds ik kinderen heb, is het aantal WTF-momenten in mijn leven nogal gestegen. Ik bedoel, er zit heus wel wat aan voorspelbaarheid in die wezens, ik ken ze, maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ze me verbazen.

Zo maar wat WTF-momentjes van de afgelopen dagen:

Er bleef 1 spekpannenkoek over van het avondeten, mazzel, want pannenkoek bij je ontbijt is lekker. Er zou wel eerlijk gedeeld moeten worden: ‘Simpel toch?’, zei Neeltje. ‘Jip lust geen spekpannenkoek, dus snijden we ‘m in vieren, kan de rest allemaal een kwart.’
Prima oplossing, maarre.. ‘WTF!’, riep Jip. ‘Een kwart? Je vergist je, je bent VIJF, je zit niet in GROEP VIJF! Daar leer je pas over kwarten, dit hoor je helemaal niet te weten!’
‘Ik weet het toch!’, grijnsde Neeltje.
Wel fijn, dat de kinderen niet alleen mij maar ook elkaar WTF-momenten bezorgen.

De volgende kwam van Jip. Of nou ja, eigenlijk van vrienden Henk en Riekje die op visite waren.
‘Wat grappig dat Jip de baard al in de keel heeft!’, zei Riekje.
‘Viel mij ook al op, ja!’, zei Henk. ‘Zijn stem is ineens veel lager.’
WTF?!
Mijn zoon? De baard in de keel?
Ingespannen luisterde ik naar Jip toen hij de kamer weer binnen kwam. En echt, hoe had ik dat nou kunnen missen? Hij had altijd de hoogste stem van de drie kinderen, maar die tijd is dus voorbij.
‘Merk je er zelf ook wat van?’, vroeg ik hem. ‘Ja,’ zei hij, ‘het is gek, maar soms komen klanken heel anders uit mijn mond dan ik me van tevoren bedacht had.’ Ah ja. Duidelijk.

Vanmorgen voelde Nisse zich niet zo lekker. We besloten dat hij dan maar een ochtendje thuis moest blijven. Hij kreeg een kopje thee op bed van me en Neeltje kon zich niet voorstellen dat hij geen zin zou hebben in een kwart pannenkoek, dus die bracht ze haar broer. Rinke en ik liepen met Jip en Neeltje mee naar school (die praktisch naast ons huis is) en vertelden de docenten dat Nisse in elk geval de ochtend thuis zou blijven. Draaiden we ons om, stond Nisse daar ineens, in school, aangekleed en wel.
‘Ik wil toch wel heel graag naar school.’
We hadden hem drie minuten daarvoor in pyjama in bed achter gelaten!
Het moet vast een grappig gezicht voor hem zijn geweest, die verbijsterde ouders en docenten die hem aanstaarden. ‘Een beter compliment kun je als school niet krijgen!’, riep de directrice.

En dan nog een laatste WTF, het roept zo lekker immers: nog maar 2,5 week, dan ga ik al naar het AMC in Maastricht! Doe ik er meteen nog wat OMG! OMG! OMG! bij.

20140424-103028.jpg
Welke foto moest er nou bij dit stukje? Deze dan maar: Neeltje moest iets met de letter G meenemen voor in de letterzak op school en had lang gepeinsd over wat ze mee zou nemen. Ineens wist ze het: een gedachte! ‘Misschien moet je een gedachte opschrijven dan,’ stelde ik haar voor. Dat deed ze. Toen ze naar school ging zei ze: ‘Mam, wil jij mijn gedachte vasthouden, dan kan ik steppen.’

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “WTF-momentjes

  1. Jacomien

    Wat geweldig toch, die Nisse is toch wel grappig hoor;)
    Hier ook steeds vaker dat ik me hardop afvraag ‘hoe wéét je dat nou ineens?’. En dan een kleuter heel blasé horen zeggen: ‘gewoon’. Jaja. Wtf!
    En OMG OMG OMG voor Maastricht!

  2. Jacqueline

    ‘Mam, wil jij mijn gedachte vasthouden, dan kan ik steppen.’
    Wat een prachtig mooie zin!

  3. terrebel

    Prachtige momentjes! Wat een heerlijk gezin zijn jullie toch…:-)

  4. Het vasthouden van de gedachte is wel een hele mooie vondst!

  5. 2,5 week!! Ik zeg ‘whoeiiiiii’ :-)

  6. Hanneke

    Mooie vondst van Neeltje ook voor piekeraars: als jij mijn gedachte even vasthoudt dan ga ik even steppen hoor! ;) En spannend van de operatie!

  7. Oh net als velen, die zin van Neel. Wat heerlijk dat iemand anders gewoon even je gedachte voor je kan vasthouden :)

  8. Boudewijn Blom

    Hoi wakkrijgemenou !

    Het kampeerleven bevalt ons tweeën goed. We weten alleen nog niet goed wat onze laatste kampeeradres in Limburg moet worden. Maar daar hebben jullie vast al meer kijk op. Zeg maar wat het zal gaan worden en wij parkeren het beestje daar. Lieve groeten uit Bourbonne-les-Bains, niet ver van Monthureux-sur-Saone.

    Lieve groet van Boudewijn

    Date: Thu, 24 Apr 2014 08:44:52 +0000 To: boudewijnblom@live.nl

Geef een reactie

