Gorgonz-oh la la!

Allergisch voor stof en schimmels is ie, bleek deze week. ‘Hoe moet dat nou met de gorgonzola?’, vroeg Nisse zich benauwd af, ‘Want gorgonzola is schimmelkaas!’
Hij was vastbesloten het aan de kno-arts te vragen, maar vergat het toch, dus besloot ik zelf maar: gorgonzola kan vast best. En nu maar hopen dat ik dat goed had, want anders voerde ik mijn allergische kind net iets wat hij niet mocht. Nou ja, voerde… Hij maakte het zelf (met een klein beetje hulp van mij) en vond het zó lekker dat hij de pan uitlikte. Waar we hem allemaal bij mee holpen, dankbaar dat Jip bij de buren at – dahaaaa, meer voor ons!

Alle ingrediënten zijn te vinden bij de enige supermarkt die binnen mijn bereik is en die ik met de week meer waardeer, de Aldi. Het recept is voor 4 personen.

Pasta Gorgonz-oh lala!

Pak spinazie-farfalle (too cute, tijdelijk in het assortiment)
Pak verse spinazie
1 ui
1 teentje knoflook
1 pakje gorgonzola
Een handje verse basilicumblaadjes
Peper
Zout
Pijnboompitten

Kook de farfalle 8 minuten en giet af. Snijd ondertussen de knoflook en de ui en bak glazig in een wok, voeg de spinazie beetje voor beetje toe en laat slinken. Nisse leerde zo wat slinken is.
Staafmix de hele zooi, doe het terug in de pan en voeg de gorgonzola, de gesnipperde basilicumblaadjes en -naar smaak- peper en zout toe. Nog even wat pijnboompitten roosteren in een droge hete pan en oh la la, klaar is je pasta! Een supersimpele smaakexplosie.

20140412-191259.jpg

20140412-191643.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Gorgonz-oh la la!

  1. Wij aten de bieten variant… Met zo’n leuk roze streepje :-) overigens met een roomsausje. Fijn dan Nisse zn lievelings kon eten. X

    • sanneke

      Die kocht ik ook, schattig! Ik verzon het ter plekke, dit gerecht, we hadden het nog niet eerder gegeten, maar volgens Nisse is deze pasta nu inderdaad zijn lievelings. Hij was écht lekker.

  2. Nicolekebolleke

    Een man naar mijn hart, die Nisse. Alleen maar lievelingsingredienten in dit gerecht! En die pasta is gaaf!

  3. Wat een leuke Farfalle en wat een lekkere Nisse :-)

  4. Marijke Blom

    Hallo Sanneke,

    Help, een kind met een schimmelallergie!

    Dat klinkt bekend bij de familie Blom, dat laatste woorddeel, zoals je ongetwijfeld weet.

    Daniëlle was zelfs allergisch voor moedermelk: toen ze haar eerste groente/eihapje kreeg liep ook haar oogwit rood aan.

    Maar schimmelallergie, nee dat is nieuw voor mij.

    Verder ben ik bezig alles klaar te maken voor mijn vertrek naar Frankrijk, as. woensdag.

    Ik gok er maar op dat alles goed gaat met mijn hypofyse, want ik wil mijn huis verkopen en dan moet het er top uitzien.

    En Sanneke, voor jou schiet het ook op, want van half april tot mei, dat is een peuleschil!

    Ik wens je vast enorm veel kans van slagen straks in Maastricht en zal je vanuit de verte volgen.

    liefs voor jullie,

    Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    • sanneke

      Ha, Marijke, ik weet er álles van, allergieën, ben wat dat betreft een echte Blom. En je vertrekt vandaag dus! Goeie reis, veel succes daar en doe kalm aan!

      Liefs, San

Geef een reactie

