Heel goed nieuws. En vrij bizar nieuws, dat ook.

Morgen krijg ik bezoek van de bedrijfsarts. Ik zou hem weer moeten zeggen: ‘Tja, verder is het maar afwachten nu tot de oproep voor de operatie en nee, ik heb daar nog niks over gehoord.’
De zon scheen uitbundig, ik zag de hortensia zich voor mijn ogen ontvouwen: lente, tijd om meer te weten wist ik. Ik besloot: vandaag is de dag om achter de datum van de operatie te komen.

In het ziekenhuis in Maastricht is iedereen aardig. Ik denk dat ze een speciaal stofje in het ventilatiesysteem gooien waar iedereen aardig en opgewekt van wordt. Ik belde en werd te woord gestaan door -hoe kon het anders- een aardige mevrouw. Zij verbond me door met een andere erg aardige mevrouw, die over de opnames ging. ‘Oh wacht,’ zei ze,’ maar u moet in de speciale operatiekamer, dan zal ik u nog even door moeten verbinden, dáár ga ik niet over.’ Prima. Ik wachtte en zag de hortensia nog verder uit lopen. Een bij kwam een rondje doen om de kamperfoelie. ‘Ik weet het toch echt, dit is mijn dag,’ dacht ik koppig en hoopvol en daar hoorde ik mevrouw twee weer. Dat de arts die mij moest spreken nog in gesprek was maar mij terug zou bellen.
Oké… De arts?
We aten buiten, voor het eerst dit jaar. Ik met de telefoon naast mijn bord.
Net op het moment dat Jip zei: ‘Ik heb magische krachten!’ ging hij over. Waarover Jip later verbijsterd zou zeggen: ‘Ik heb dus écht magische krachten!’ Aardige mevrouw drie aan de telefoon zou het gesprek voeren waar ik al zo verschrikkelijk lang op wachtte.

12 mei. Dat wordt de datum. Op zondag 11 mei mag ik aantreden, op 12 mei ben ik aan de beurt. IK HEB DE DATUM! Mijn god, mijn god, op 12 mei, gaat het gebeuren! Wel een rare datum, want 12 mei valt op een maandag en was me niet al van tevoren verteld dat vanwege de speciale operatiekamer die er nodig zou zijn deze operatie alleen op vrijdag uitgevoerd zou kunnen worden?
Wat blijkt? Op 11 mei begint the european vascular course. Voor de achttiende keer wordt dit grote evenement georganiseerd. Niet alleen uit Europa komen er vaatchirurgen naartoe, maar vanuit de hele wereld, vertelde de arts aan de telefoon me. Het Hart- en Vaatcentrum in Maastricht is op veel punten de wereld ver vooruit. Vorig jaar waren er 1700 deelnemers voor dit congres, elk jaar komen er meer.
Of ze mijn operatie voor het congres in zijn geheel mogen filmen en livestreamen, vroeg de arts me. Omdat het een bijzondere, zeldzame operatie is die nog maar in een paar centra ter wereld uitgevoerd wordt en dus heel mooi gebruikt zou kunnen worden als studiemateriaal. Omdat je als arts meer leert van zo’n operatie live volgen dan ‘m alleen op plaatjes in een boek kunnen zien. Om meer bekendheid te geven aan May Thurner.
Ook al kan ik mijn beroep al lang niet uitvoeren, ik ben docent. Ik zou het mooi vinden andere mensen te kunnen laten leren door ze mee te laten kijken met mijn operatie. Ook als dat voor ik weet niet hoeveel man op twee grote schermen naast elkaar gebeurt, een scherm voor de beelden van radiologie, de ander voor de beelden van de operatie zelf.

De boel was net helemaal rond over dat mijn operatie dé operatie zou zijn die ze wilden gaan gebruiken voor het congres toen ik belde. Ik heb een lijntje met Maastricht geloof ik.
Weet je, ik vind het wel een geruststellend idee: wat kan er mis gaan tijdens mijn operatie als er een paar honderd vaatchirurgen mee zitten te kijken? Niks toch. Ik vind het bijna jammer dat ik onder zeil ben dan. Het hoort niet, hè, een smiley in een blogje? En heel veel uitroeptekens achter elkaar ook niet. Maar omdat ik een grote smiley ben op het moment komt er hier toch een:
:D !!!!!!!

Op 12 mei vindt mijn harde reset plaats!

20140310-153142.jpg
Zoiets dus, alleen laten ze mij gelukkig wel leven voor deze les in vasculaire chirurgie.

34 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

34 Reacties op “Heel goed nieuws. En vrij bizar nieuws, dat ook.

  1. boterletters

    YES Sanneke!! 12 mei wordt jouw dag, jullie dag! Het volgende hoofdstuk van je leven! En die live stream, die is zeker alleen te volgend door artsen? Haha ik weet ook niet of ik het gedaan had, maar het was wel bijzonder geweest :-)

    Nog 63 nachtjes slapen…..

  2. Nicolekebolleke

    HOERAAAA!!!!! Met veel A’s, uitroeptekens en hey.. hierbij ook een smiley :) Fijn zeg. Eindelijk een datum! Daar kun je wat mee!

  3. Oh hoera! Geweldig nieuws!
    Je zal perfect studiemateriaal zijn, lesgeven zit je écht in het bloed dan. ;-)

  4. Ri

    Man! Ik heb gewoon een brok in mijn keel van het feit dat je een datum hebt. Ik ben zo ongelooflijk blij voor je. Man, man, man.

  5. Marieke

    Jippie! En je zult er op je allerbevalligst bijliggen, zonder twijfel. En daarna: hopelijk veel meer verticale Sanneke :-)

  6. jeej! Wat ontzettend fijn man. 12 mei is het zo!

  7. Och Sanneke, wat ben ik ongelofelijk blij voor je! Je bent een interessant geval, maar dat wist je al lang natuurlijk. :-)

  8. merelvv

    Geweldig! En krijg je een dvd mee voor thuis? Mag Rinke meekijken?

  9. Oh, en Rembrandt erbij maakt het af. Een datum! Een lesvoorbeeld zijn. Dat wordt goed San! XX

  10. Esther

    Wauw. Ben er stil van. Maar het voelt héél goed!

  11. Wat cool en fijn voor je. Van je blije blog wordt deze dag nog meer lente!

  12. Jij bent dus echt geboren om te onderwijzen, Sanneke! Wat heerlijk dat je nu een datum hebt, laat het herstel maar komen. En laat May het nakijken maar hebben, dat valse loeder.

  13. Jacomien

    Ja! Eindelijk kun je gaan aftellen!

  14. Nelleke

    Hoera, Sanneke! wat ontzettend fijn dat je nu weet wanneer het gaat gebeuren. Ik vind het wel een goede actie tegen bitch May: hoe al die verdelgers van haar mogen toekijken hoe ze gekilled wordt. Mevrouw is toch zo veeleisend? Ze kan het krijgen!

  15. Martijn

    Ben heel blij voor jullie! Geweldig nieuws, ook dat er zo veel mensen meekijken, een geruststellende gedachte inderdaad.

  16. diana

    ha wat een mooi nieuws nu kun je aftellen

  17. terrebel

    Woehoe! Wat geweldig, zeg! En die positiviteit van jou….werkt gewoon aanstekelijk. Zelfs het zonnetje lijkt door jouw smiley te zijn aangestoken…;p-)

  18. Ben er helemaal emo van, ben zo blij voor je!!!

    Moet goed komen met al die vaatchirurgen én die zoon met magische krachten.!!!

  19. Supernieuws! En zoals volgens mij met meer dingen maak je er weer wat bijzonders van :)

  20. nsvm78

    Jeeeuuuh goed nieuws. Een duidelijke datum om naar toe te leven. Hopelijk kunnen de meekijkende artsen hier heel veel van leren en hopelijk zo weer vele patienten verder helpen.

  21. Spannend en geweldig nieuws! Eindelijk een vast punt om naar toe te leven! Wat fijn voor jullie allemaal!

  22. loesje

    Oh lekker aftellen naar 12 mei.

  23. Jaaaaaaa!
    Geweldig zeg, zoals de dingen dan weer naadloos op elkaar aansluiten. Alles komt altijd op z’n eigen moment. En jij bent er haarfijn op afgestemd. (En Jips magische krachten, natuurlijk).
    Dus. Nog even volhouden en dan een nieuwe fase. Fijn.

  24. Wat moet dat heerlijk zijn om nu dé datum te hebben. Succes met aftellen

  25. Wow, dat is zeker heel goed nieuws! En bijzonder!
    Denk je dat je na afloop de dvd kunt krijgen? ;)

  26. Hoe ontzettend Grey’s anatomy! Fijn om naar een datum toe te kunnen leven!

  27. Jacq

    Wat fijn dat je een datum hebt! De laatste grote show van May voordat hopelijk het doek definitief voor haar valt.

  28. José

    3x maal is scheepsrecht (m’n feedly gooit me er steeds uit als ik een rectie type)…

    Wat super dat je dé datum hebt! Fijn dat er uitzicht is wanneer er een einde komt aan het lange wachten (en pijnlijden). En dan mag je ook nog dienen als leermateriaal, je ben een bijzonder geval dat blijkt maar weer ;-)

    Knuffel voor de laatste loodjes tot de operatie <3

  29. José

    Rectie moet uiteraard reactie zijn (voor degenen met een dirty mind kan het maar beter duidelijk zijn ;-)

  30. Marijke Blom

    Nou Sanneke,

    Eindelijk komt het er dan van en nogwel met een stoet aan geleerden om je bed in Maastricht!

    Gos kind, wat zul jij je opgelucht voelen dat je nu serieus genomen wordt met je May Turner.

    Zorg er voor dat je tegen die tijd in de best mogelijke conditie verkeert, want daar heb je veel profijt van.

    Wij hadden. afgelopen zondag op 9 maart een kleine Blommenbijeenkomst ter ere van Dicky’ s verjaardag, misschien had je het van je vader gehoord.

    Afgesproken op stationnetje Overveen, waar onze familie heel wat voetstappen heeft liggen, eerst wat gedronken en vervolgens Dicky tussen twee van ons ingehesen ( hij helt vervaarlijk naar voren) en te voet naar Middenduin getogen. Hij bleef achter op een bankje met Karin en Peter en de rest van ons deed nog een rondje; dan weer rustigaan terug richting het Witte Huis, eens onze speeltuin, nu een pannekoekentent met groot terras( ik doe niet mee aan die tussen-n), waar we gezellig etend, drinkend en koutend met elkaar aan tafel zaten.

    Ikzelf heb deze maand ook weer allerlei onderzoeken, ook een nieuwe scan, dus eind van de maand weet ik meer.

    liefs van,

    Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

  31. Neeltje

    Dit had ik gemist! Maar oh hoihoihoi!

Geef een reactie

