Tip voor luie ouders

Tip voor luie ouders: laat je kinderen op zondagochtend een taart maken terwijl je zelf uitslaapt. Kan best! Echt!
Bovendien wilden die van ons het zelf. Nisse ging boodschappen doen met zijn vader en vond een pakje voor straciatellataart. Dat leek hem nou echt het einde. ‘Oké, maak maar. Morgenochtend met Jip en Neeltje.’
We waren zeer benieuwd. Of er überhaupt een taart ging komen. Of het ruzie zou worden. Of die taart een beetje zou smaken.

‘Ik hoor helemaal niks,’ zei Rinke, ‘ze doen het vast niet.’
Maar daar ging een mixer aan en hoorden we een verschrikte Nisse: ‘Oh, meisje! Pas op, doe dat maar als ik er bij ben.’ Hmm, de keuken onder de straciatellasmurrie? Ik ging mooi niet kijken.
Neeltje hoorden we ook nog roepen: ‘Je breekt mijn arm er bijna af, Jip!’, maar er kwam niemand met een afgebroken arm naar onze slaapkamer, dus we namen aan dat het wel wat meeviel.
Jip kwam nog even doorgeven: ‘De taart is om 11 uur 34 klaar!’ en ‘Nisse en Neeltje mochten de mixdingen aflikken, ik de lepel. We hadden alles goed verdeeld en goed samen gewerkt!’
De keuken bleek nog schoon en de taart lekker.
‘Vond je het nou moeilijk?’, vroeg Rinke aan Nisse. ‘Moeilijk?’, vroeg Nisse. ‘Nee, gezellig!’ Vervolgens op het platje van de glijbaan met een club vriendinnen de taart opeten, dat was ook gezellig.
Ik at mijn taart liggend in het kleine streepje zon dat onze achtertuin bereikte. Mmm.

20140309-171354.jpg

Neeltje kreeg dikke rode wangen van het spelen in de zon, dus knipte ik haar haar (‘Alleen mijn pony!’). Alsof ik zonnestralen knipte.
Hier was ze weer een beetje afgekoeld en wilde graag laten zien wat een práchtige pirouettes ze kan maken.

20140309-172227.jpg

20140309-172242.jpg

20140309-172300.jpg

20140309-172314.jpg

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Tip voor luie ouders

  1. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Wouter was ook zo’ n enorme taartenbakker; al vanaf z’ n derde was hij daarmee aan t experimenteren: alles uit de losse pols schudde- ie: resultaat dus ook wisselend.

    Soms zonder boter en dan ook kurkdroog, maar de andere keer viel er iets heerlijks op ons bordje en dan was hij erg in z’ n nopjes.

    Tot de dag dat hij een strip van ” de” pil van mij vond en die in zijn geheel verslond, waarop wij het ziekenhuis belden en met hem moesten langskomen om zijn maag te laten leegpompen.

    Wij voelden toen toch de noodzaak tot iets meer aanwezigheid in de keuken…….

    groetjes,

    Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

  2. Ah leuk zeg!!! En wat een mooie foto’s! With love ♥S.

  3. Taart maakt de lente nog beter! Hier maken ze ’s ochtends vaak smoothies als wij nog in bed liggen.
    Of toen die keer dat de jongens iets goed te maken hadden: appeltaart met foelie. Ze konden de kaneel niet vinden…

  4. Gaaf verhaal weer Sanneke!

Geef een reactie

