De liefsten

Gisteren wilde ze persé naar school, mijn meisje, maar vanmorgen was de koek wel op. Een pyjamadagje, dat leek haar fijn. We lieten haar vakantie maar een dagje vroeger in gaan en nu ligt ze lekker onder een dekentje bij mij op de bank. Rust in de tent na roerige dagen.

20140221-102809.jpg

Buurvrouw Iris had woensdag voorgesteld dat Jip en Nisse bij haar zouden eten, toen wij nog in het ziekenhuis waren. Lief van haar. Maar Nisse had zijn bedenkingen: hij wist niet wanneer wij precies thuis zouden komen, maakte zich zorgen om zijn zusje. ‘Als we nou pizza of poffertjes halen, die kunnen we zelf thuis wel klaar maken,’ had hij Jip voorgesteld. ‘Dat zou zielig zijn voor Neeltje,’ vond Jip, ‘die is in het ziekenhuis en mag helemaal niks eten. En dan wij aan de pizza of de poffertjes, die zij ook erg lekker vindt… Nee, we kunnen beter bij de buren eten,’ besloot Jip.
Dat was waar we ze vonden toen we ’s avonds thuis kwamen, bij de buren. Weer thuis waren er cadeautjes voor Neel: een spelletje, iets lekkers. Waar kwamen die nou vandaan? Er gebeurde zoveel die dag dat ik er niet echt bij stil stond, maar gisteren, nadat Neeltje haar spelletje trots mee naar school had genomen, vroeg ik de jongens van wie die cadeautjes kwamen.
‘Die zijn we samen gaan kopen bij de Aldi.’
‘Maar van welk geld dan?’
‘Van het geld dat ik van buurvrouw Tinie voor mijn verjaardag heb gekregen,’ zei Nisse.

Zo, die hebben hun diploma’s ‘je moeder laten smelten’ en ‘super lieve grote broer zijn’ binnen.

20140221-104920.jpg

20140221-104937.jpg

Zoals Nisse zegt: I <3 the family.

20140221-113759.jpg

9 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

9 Reacties op “De liefsten

  1. Grecoz

    Superlief zeg! (en fijn dat ’t weer goed gaat met stoere Neeltje!)

  2. Ik ben ontroerd…. Wat een lieverds!

  3. Martijn

    Wat een schatjes…!

  4. Nienke Bee

    Haha aawwwwh zo lief! Ik zie ze al helemaal voor me, die twee jongetjes in de Aldi. Heel veel hartjes voor je jongetjes, je meisje en jullie zelf natuurlijk. xx

  5. Oh net als Nienke zie ik het voor me. Geweldig. En ze is het meer dan waard natuurlijk, die lieve Neel. Van pechvogeltje naar bofkont. Wat een geluk om zulke broers te hebben. En nu vooral heel veel beterschap, hopelijk knapt ze snel weer op. X

  6. Jeetje wat lief. Doe mij zulke grote broers.

  7. Zoveel liefde daar ten huize Santenkraam.

  8. Wat een schrik zeg! Gelukkig dat het beter gaat.

Geef een reactie

