Wauw, het kán dus!

Kijk, dit is Kikkan Randall. Zie haar eens juichen, net weer een vette prijs in de wacht gesleept. Ze heeft vast niet in de gaten dat er naast ‘WINNER’ ook ‘vies man’ op haar shirtje staat of het kan haar niet schelen.

20140210-102521.jpg
foto: Frankie Fouganthin, Wikimedia Commons

Ik weet pas sinds een half uur van haar bestaan en ze is nu al mijn heldin, mijn levende bewijs dat het goed kan komen. In 2008 werd het May Thurner Syndrome bij haar geconstateerd, nu doet ze mee aan de Olympische spelen! Zie haar gaan!

20140210-100133.jpg
foto: Cephas, Wikimedia Commons

En ik weet wel, je kan niet vergelijken; Kikkan stond doordat ze op hoog niveau sportte onder medisch toezicht toen ze last kreeg van bloedproppen in haar been, werd meteen behandeld, waar er bij mij straks bijna 6 jaar tussen de dvt (trombose) en de operatie zit, dat maakt de omstandigheden nogal anders. Maar toch! Morgen komt ze uit voor het onderdeel cross country en ik ga haar toejuichen en hoop op een medaille voor haar! Waar zal ik eens Olympisch kampioen in worden?

24 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

24 Reacties op “Wauw, het kán dus!

  1. Wow! Ook al is haar situatie niet vergelijkbaar met de jouwe, zoals je zelf al zegt, toch geeft het hoop!
    Veel plezier met juichen morgen :-)

  2. Dat geeft moed en vleugels!
    Jij bent voor mij al Olympisch kampioen optimisme en doorzettingsvermogen. Ook al heb je weinig/geen keus, je weet steeds weer het positieve vast te pakken.

  3. Elise zoekt nog mensen voor haar curlingteam. Dus Sanneke, dat wordt een retourtje Pyeongchang over vier jaar!

  4. roebs

    Oh! Wat een hoopvol voorbeeld! :-)

  5. Wat mij betreft krijg je nu al een medaille voor positief-in-het-leven staan. Zonder meer.

  6. Hatsekidee, dat zijn verhalen om je aan vast te klampen!
    Enne, curling is keisexy hoor (zie link)

    • sanneke

      Ik zie de link niet, maar ik geloof je zo. Komt goed uit, want als ik ergens olypisch kampioene in word, dan natuurlijk wel in een keisexy sport. :D

  7. Marieke

    Curling was ook mijn eerste gedachte (en mijn eigen ‘als ooit, dan op die manier’). Beetje schuiven met een fluitketel en een bezem, daar hoef je ook geen 25 meer voor te zijn ;-)

  8. Nienke Bee

    Wauw, wat mooi! Misschien kunnen we als May weg is eens met z’n allen op wintersport, eens kijken of je aanleg hebt voor skiën/snowboarden/langlaufen ;)

  9. Er is altijd hoop. Je leeft toch nog? Ik had nog nooit gehoord van de sportvrouw die jij noemt maar nu ga ik haar ook volgen! En zo zijn er natuurlijk nog meer helden. Maar vaak niet in de schijnwerpers.

  10. sanneke

    Ik verwacht niet direct dood te gaan hieraan, Terrebel. Ik heb een verhoogde kans op trombose, daar kun je dood aan gaan. Maar bang om dood te gaan ben ik niet. Het zou alleen leuk zijn, als ik dan toch leef, weer zo ver te komen dat ik de gewone dingen weer kan doen, niet meer het overgrote deel van de dag hoef te liggen, niet meer zoveel pijn hebben. De verhalen van mensen met May Thurner die weer de gewone dingen kunnen doen na hun operatie(s) zijn zeldzaam. Het syndroom is al zeldzaam en vaak houden mensen klachten, ook na de operatie(s). Dus om dan éindelijk van iemand een succesverhaal te horen en haar morgen ook nog in actie te kunnen zien vanaf mijn bank, ik vind het geweldig, het geeft me hoop. Maar was ze vuilnisvrouw en had ze na May Thurner weer fluitend haar werk kunnen doen, dan had ik ook gejuichd voor haar, omdat ze me hoop had kunnen geven.

  11. Oh wat gaaf zeg! Maar ik vind jou al olympisch kampioene in positief zijn!

  12. Het kan! Dat is soms alles wat we hoeven weten. Naast een plek op het podium misschien haar ook een plek op jullie muur geven. Ps. ik ben blij dat May Thurner je schrijven niet in de weg staat, mooi stukje weer :)

  13. Hoepelen als demonstratiesport in Rio? IJsbezen dat kan May Turner zelfs…misschien…op een goeie dag.

  14. Kijk, dat zijn de verhalen die je soms gewoon even nodig hebt!

  15. Ik weet al welk onderdeel je nu al wint: positief en gelukkig blijven!

  16. Als je weer pijnloos van de bank af komt, pak je je- hoe heet zo’n ding met gaas voor op je hoofd?- en je lans (?) en roept dan heel hard ‘en garde’
    Toch?
    O, dat heet bij schermen een ‘floret’ of ‘degen’ of ‘sabel’. Nou ja, dat dus.
    Zo’n beeld heb ik ook bij dat ‘May Thurner’. Dat je daar nu in je vechthouding voor staat en roept: ‘Kom maar op miss May, mij krijg je niet klein’.

    • Sanneke

      :) Klopt Lethi, mijn masker en mijn floret, al ligt het schermen al wel even achter me (niet omdat ik het niet leuk meer vond overigens). Maar mij krijgt ze niet klein, zo is dat!

  17. Ik vind jou eigenlijk al kampioen levenskunst. De hoogste categorie die er is, wat mij betreft.

Geef een reactie

