Lichtpuntjes

Ik weet het zo goed, ach, wat weet ik het goed. Go with the flow, dat is het beste voor mij. Luisteren naar mijn lijf, niet kijken naar wat ik nu niet kan en wel zou willen, maar gelukkig zijn met elk goed moment. Ik ben daar expert in!

Behalve soms. Dan breng ik het even niet meer op en voel ik me zo:

20140204-113038.jpg

Ja, met een fokking wasmand over mijn hoofd, ja. Wat leef ik in een klein kooitje. Erger nog, die gevangenis zit in mijzelf, het zijn mijn eigen vaten die me klein houden. Een soort Guantanamo Bay met dagelijkse eindeloos aanhoudende martelingen.
Ik ben mijn eigen beste stuurlui. Roep aan de rand van de afgrond naar het kleine stuurloze bootje waar ik op zit dat ik me niet door mijn eigen gedachten van de wijs moet laten brengen. Maar je weet hoe het het gaat met beste stuurlui, die kunnen lekker roepen, maar je gelooft ze niet. ‘Go with the flow’, ja ja, tegen de rotsen aan te pletter slaan, dat zal ik. Het eerste waar ik dan tegenaan vaar is een kneiter van een migraine-aanval. En als ik die onder controle heb en aanvaard heb dat er met de verlossing van de migraine nog geen verlossing van May Thurner is, dan lukt het wel weer.
‘Straks komt de operatie en is alles weer goed!’, denk je wellicht. Dat is misschien ook zo. Maar voorlopig hoor ik weinig opbeurende verhalen van mensen die de operatie al gehad hebben. Het blijft een sprong in het duister. Best eng om die aan te gaan. Nu ik de angst weer de baas ben, durf ik wel weer te springen. Niet alleen omdat ik toch geen keus heb, maar ook omdat ik er nog steeds in kan geloven dat het beter kan worden dan het nu is. Ik doe er mijn best voor, eet gezond, wandel als het mogelijk is om zo goed mogelijk in conditie te zijn voor de operatie. Dan heb ik vast meer kansen straks.
Heb ik de angst afgeschud, dan zie ik weer dat de wereld waarin ik leef nog steeds een mooie wereld is. Kijk, dit zag ik. Uit mijn eigen raam.

20140204-135743.jpg

20140204-135802.jpg

En lichtpuntjes in je leven, die kun je gewoon zelf maken als je er even niet zoveel ziet. Tadaa!

20140204-140128.jpg

20140204-140146.jpg

20140204-140159.jpg

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “Lichtpuntjes

  1. roos (toborono)

    Je bent/jullie zijn zo mooi! Ik hoop met heel mijn hart dat de operatie je lichaam beter zal maken. En ken je deze van Loesje: ‘Het was zo donker, dat ik overal lichtpuntjes zag’.

  2. Ach lieverd…. Jij en jullie zijn zo sterk, wat je hier schrijft vind ik zo ongelooflijk menselijk. Ik hoop met heel mijn hart dat de operatie dat brengt wat je ervan hoopt.

  3. Wat Iris zegt… Ik hoop het ook met heel mijn hart. Voor nu een kus voor jou.

  4. Ik hoop zo, zo, zo dat je snel en succesvol geopereerd wordt! Ik ken weinig mensen die in zo’n situatie nog positief kunnen blijven. Respect voor jou, San!

  5. Ik vind’em prachtig, de wasmand-foto! En zo te lezen heb jij het beter voor elkaar dan menigeen zónder enge ziekte. Jij bewijst keer op keer dat genieten eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is. Misschien kun je er zelfs anderen in les geven!

  6. anouk

    Ow lieve sanneke, maar je bent juist zelf zo’n mooi lichtpuntje voor anderen als je dat maar onthoudt! *dikke knuffel*

  7. Tijmen

    Als het weer eens donker is, stuur ik je met alle liefde lichtpuntjes.

  8. José

    Ach lieverd, ik stuur de maan en sterren naar je toe waar ik vanavond van genoot. Ik dacht zelfs vanuit mijn ooghoek een vallende ster te zien, de wens is uiteraard voor jou <3

  9. sanneke

    Jullie zijn zo lief. Betekent veel voor mij.

  10. Prachtig stukje.
    Grote, warme knuf.

  11. Je doet het zo goed! Dat de lichpuntjes steeds meer en groter voor je mogen worden!

  12. Dikke kus en ontzettend veel liefde!

Geef een reactie

