Kat in het bakkie (the comeback special)

Een mevrouw vond een kat. Hij mankte. Ze vond hem lief, nam hem mee en liet hem een nachtje logeren. Vandaag bracht ze hem naar een dierenarts. Als er nou niemand voor hem zou komen, dan wilde ze hem zelf wel houden, zo zei ze de dierenarts. Maar de dierenarts las de chip van de kat uit en het mankende katje bleek gewoon een thuis te hebben.

Het was Elvis! Wankelend met holle flanken en een gebroken schouder. Nu hij toch onder zeil was bij de dierenarts, besloot die meteen maar even de ingreep te doen die Elvis anders morgen zou krijgen. Heeft Elvis dat ook maar meteen achter de rug. De dierenarts was danig onder de indruk van ons katje. Wat voor ras was het nou toch? Of er heilige Birmaan in zit, of Siamees? Wij weten het niet. Maar wat we wel weten is dat het onze eigen bijzondere Elvis is en dat ie is waar hij hoort te zijn. Thuis! Zelf is hij er duidelijk ook blij mee weer thuis te zijn. Elvis is geen schootkat. Hij laat zich graag optillen, dan vindt hij in je armen liggen het lekkerst wat er is. Maar vanmiddag kwam de kat die 6 weken niet mag springen bij me op de bank gesprongen en ging languit op mijn schoot liggen.
Elvis lives!

20140114-202116.jpg

20140114-202146.jpg

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “Kat in het bakkie (the comeback special)

  1. en dat op Elvis’ verjaardag <3 Beterschap, lieve Elvis en blijf maar lekker bij die lieverdjes van de Santenkraam, dat is een berebestplekje

  2. José

    Pfff, wat een opluchting dat Elvis weer thuis is! Ik hoop dat hij nu genezen is van gevaarlijke uitstapjes naar buiten. Knuffel hem maar voorzichtig met zijn gebroken schouder!

  3. Jippie hij is weer thuis!!!!!!!!

  4. Lucienne

    Fijn dat hij weer thuis is !!

  5. Martine

    Elvis is back in the building :-)

  6. Jammer dattie niet kan praten, hij heeft vast een heel avontuur beleefd. Fijn dat ie terug is. Gezin weer compleet.

  7. Geweldig nieuws! Fijn dat hij weer thuis is. En Elvis… nu nooit meer van die gekke dingen doen als heel lang van huis weg blijven!

  8. Hoera voor the comeback kat. Wel zielig van die gebroken schouder.

  9. Jet

    Gelukkig is hij weer terug! *Slaakt een zucht van verlichting*

  10. Nicolette

    En waar ik nou benieuwd naar ben…..was hij ver van huis?

    • sanneke

      Nee, hij werd op maar een paar honderd meter van ons huis gevonden. Geen idee of hij wel verder weg is geweest of daar al is aangereden en een paar dagen verscholen heeft gezeten.

  11. Intussen werd hij een bekende twitterkat:) welkom thuis Elvis!

  12. Annemarie

    Fieuw … wat verschrikkelijk fijn!

  13. Ooo super fijn! Gelukkig maar. :)

  14. Kaat

    Hoe gaat het nu met Elvis en met jou?
    Groetjes kaat

    • sanneke

      Elvis herstelt goed, gelukkig. Heel fijn hem weer thuis te hebben. En met mij… Geestelijk prima, lichamelijk… Dat verschilt per moment. Hoepelde eergisteren voor het eerst in tijden weer, zalig! En nu is het weer prut. Ik ben maar gewoon blij met elk goed moment en laat me niet te veel uit mijn doen brengen door de mindere momenten.

  15. kelly

    Hoi Sanneke,

    Weet niet of je nog weet wie ik ben.. heeeele tijd terug blogde ik ook en reageerden we vaker bij elkaar!
    Ik besloot toch eens te kijken of ik nog wat favo oude webloggers kon vinden en zie hier… ik heb je gevonden! Zo leuk om weer mee te lezen, alsof ik nooit ben gestopt.
    Ik blogde toen onder de naam note book geloof ik.

    Mocht je je afvragen hoe t met mij gaat… Hartstikke goed! Gelukkig getrouwd (sinds 13/6/13) en inmiddels ‘ook’ mama van een stoere knul Julian(2.5).

    Nu eens kijken of ik nog meer “bekenden” terug kan vinden. Nienke, Martine, Miekuh… ik ga even zoeken!
    Kom zeker weer een keertje kijken bij je.

    Lieve groetjes Kelly (Kell)

Geef een reactie

