De koffie staat klaar!

Ik heb een goeie dag vandaag. Zo’n goeie dag dat mijn hersens weer op normale cruisesnelheid werken. En hoe lekker dát is. Tegenwoordig is het vaak alsof ik het illegaal met wifi van de buren aan de andere kant van de straat moet doen, terwijl ik eigenlijk 4G in mijn pakket heb.
Omdat ik nog maar zo zelden gebruik kan maken van die 4G (en echt, het kan ook ieder moment weer gedaan zijn met het signaal als de pijn weer over komt nemen) wist ik dat ik vandaag wel met een tamelijk briljant plan moest komen. Dat deed ik. En daarom hebben we nu een roze koffiezetapparaat.

Ik grabbelde al mijn cadeaubonnen (een héleboel) bij elkaar en liep met Rinke en de kinderen de stad in. Alleen dat al, hè, het was maanden geleden dat ik dat deed, terwijl het centrum op een paar minuten lopen is. Echt leuk er weer even te zijn en dan ook nog meteen vrienden tegen te komen om samen mee op te lopen.
Ik wist precies waar ik naar op pad was: een roze koffiezetapparaat. We drinken al jaren Nespresso en vinden dat beiden erg lekker. Lekker maar duur. Heel erg duur. Ik bedacht: zelfs al moet ik nu nog wat bijleggen voor een goed koffiezetapparaat, dan nog bespaar ik maandelijks bakken met geld. Doen we die Nespresso alleen nog voor af en toe.
Koffie door een filter, een warmhoudplaatje, het heeft wel weer wat.

De kinderen vinden onze Moccamaster zó mooi dat ze állemaal de camera even wilden om foto’s te maken terwijl wij ons eerste bakje dronken. Jaja, zo’n moment moet vastgelegd worden, hè. Als u zich geroepen voelt mag u natuurlijk raden wie er welke foto maakte. Of gewoon een kop koffie met ons mee komen drinken.

20140111-212142.jpg

20140111-212410.jpg

20140111-212620.jpg

20140111-212633.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “De koffie staat klaar!

  1. Mooi!
    En nostalgie, wij hadden vroeger thuis precies zo’n koffiezetapparaat staan, in het wit met groen, die mijn moeder had gespaard van de DE-punten.

    • Sanneke

      Hij komt mij ook bekend voor van vroeger, in wit met bruin misschien? Deze nieuwe versie warmt het water is aangepast aan moderne tijden; stiller en snel op temperatuur en die temperatuur schijnt dan weer precies perfect te zijn. Nou ja, het zal wel, hij doet het goed in elk geval en de koffie is lekker!

  2. Haha wat een geweldig apparaat!

  3. Ik kom m testen volgend weekend!

  4. MUS

    hartje voor de pink koffiemachine! slowcoffee-de-luxe

  5. Suzanne

    Leuk ding. Retro gevoelens bij! Ik ben helaas een theedrinker, soms baal ik daar wel van :)

  6. Ik ken een barista – dat is iemand die echt heel goed koffie kan maken, een prof zeg maar – en die heeft mij verzekerd dat dit echt het enige koffiezetapparaat is dat ik ooit nog moet kopen. Lijkt me een goede keuze, dus. Nu ben ik alleen een tikkeltje (zeg maar gerust megatikkel) jaloers op jou omdat ik die roze er hier echt nevernooitniet door ga krijgen, in ons huishouden. Bestaan ze ook nog in andere kleuren? Ik ga meteen zoeken.

  7. Sanneke

    Dat is goed om te horen! En de barista heeft gelijk, er komt heerlijke koffie uit. Je hebt ‘m in veel meer kleuren: oranje, paars, rood, lichtgroen, geel, blauw en de geijkte kleuren. Als je op de link in het stukje klikt en dan naar ‘webshop’ doorklikt zie je ze. Jammer dat de roze niet bij jullie thuis zou mogen als je die juist zo leuk vindt. Rinke wilde juist heel graag de roze, we hopen dat we ooit nog eens precies de goede kleur roze tegels vinden voor in de keuken, de kleur past hier goed. De kinderen vonden ook allemaal de roze het leukst, dus was het snel bekeken.

  8. O die bekers zijn me zo vertrouwd, daarin drink ik elke week een kop koffie bij mijn ouders, ben gek op dat servies! En dat apparaat, laat volgens mij elk ochtendhumeur verdwijnen :)

  9. Sanneke

    Wat leuk! Ik begon op mijn 17de met het sparen, heb nu van verschillende typen jaren ’50 servies spullen. Een rommeltje dat goed bij elkaar past. Helaas sneuvelde mijn roze beker gisteren nadat er (bizar) een lijst van de muur kwam donderen, bovenop mijn beker. Echt jammer, want hij paste zo prachtig bij mijn Moccamaster…

    • Hè bah:$ zal mijn ogen eens openhouden in de kringloop, want die moet natuurlijk wel vervangen worden! Mijn moeder heeft ze gecombineerd met een set vintage Scandinavische borden, zal haar het merk nog een vragen, want die hebben nagenoeg dezelfde kleur! Zelf begon ik op mijn 18e met rood ook een bonte mix maar alles rood, zo valt nooit op hoe chaotisch mijn keuken eigenlijk is ;)

  10. Ik wist, ik wist het, ook ik ben een trendsetter… nee, ik heb geen roze koffiezetter, nespresso en zelfs dat ding in de vorm van een gesmolten paal, die zo sensueel zou zijn, kwam er bij mij niet in. Ik zet nog steeds koffie met een filtertje op een kopje. Je moet er wel even bijblijven, anders loopt de boel over het aanrecht, en als je voor meer dan 1 zet, even wisselen terwijlk ie doorloopt, anders drinkt de laatste een slappe bak. En dat doen meer mensen, back to basic. Unplugged heet de moderne variant: https://www.koziol-shop.nl/Koffiezetter-Unplugged-c-308.html Geen stroom nodig dus nog zuiniger :-)
    Maar misschien, als ik daar eens bij jullie langs ben geweest, ga ik alsnog overstag voor de DE (maar dan niet roze :-)
    Intussen proost ik met een bakkie troost: op nog vele pijnloze tochtjes naar de stad met 4G signaal!

Geef een reactie

