Elvis has left the building

Als ik weg zou lopen zou het op een zomerochtend zijn. De zon op m’n gezicht, kwetterende vogels om me heen. Of op een knisperende winterochtend, met een roze opkomende zon en rijp op het gras, de bomen en daken glinsterend.

Elvis niet. Elvis koos een warme januari middag. Zo’n dag waarvan je je afvraagt in welk seizoen hij nou eigenlijk plaatsvindt. Misschien dacht Elvis wel dat het lente was, had ie die in zijn wit-bruine kopje. Hij wordt groter. Zo groot dat we besloten dat het tijd werd dat hij naar de dierenarts zou gaan, voorkomen dat hij een spoor van mini-Elvisjes nalaat. Misschien is ie dat nu alsnog aan het doen.

Hij is nog zonder bandje aan de boemel ook, want ik maakte laatste deze foto en dacht: ‘Zie dat kopje nou, zielig! Dat kan toch niet lekker zitten!

20140109-092921.jpg

Dus deed ik het bandje af.
Gelukkig is ie wel gechipt, maar ja, dat ziet iemand die Elvis vindt en denkt ‘Leuke kat! Hij heeft geen bandje en dus vast geen baasje.’ er niet aan af natuurlijk.

En zo kwam Jip vanmorgen niet onze kamer inlopen met Lux in zijn armen en Elvis als sjaal om zijn nek, zoals we gewend zijn. Wel liep hij in alle vroegte al buiten in het donker, in de regen met zijn broertje met de voerbak te rammelen om Elvis te zoeken. Er keerden twee verzopen katjes terug, niet de gewenste drie. Eentje moest er nog huilen ook. Niet leuk, je vriend kwijt.

Dus, afwachten maar nu, of meneer weer thuis wenst te komen. Ik hoop het maar. In de tussentijd, mocht je een witte kat tegenkomen met bruine vlekken op zijn rug en rond zijn ogen, een roze neus, donker omrande oortjes en een lange bruine staart, zeg hem dat ie snel naar huis gaat!

20140109-094505.jpg

20140109-094535.jpg

20140109-100726.jpg

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “Elvis has left the building

  1. roos (toborono)

    Nou zeg, die Elvis de lente in zijn bol! Ik hoop dat hij heel snel terugkeert naar jullie.

  2. Tijmen

    Oh, lieve Elvis, wat doe je nu?

  3. Ik hoop dat hij snel terug thuis is!

  4. Jet

    Oh bah, wat naar.. Maar je zou onderhand zeggen dat ie z’n huis weer weet te vinden nu hij al een poos bij jullie woont. Ik hoop het in ieder geval!
    En ik ga onze kitten toch ook maar eens een bandje om doen..

  5. Nee! Hij komt terug hoor!

  6. Ik denk en hoop voor jullie dat hij terugkomt. The Return of Elvis! Het komt vast goed.

  7. Op vrijersvoeten, hopelijk…
    En ik ga de dierenarts bellen voor Siep.

  8. José

    Dat is niet de bedoeling Elvis! Gauw terug naar huis.

  9. Ah nee, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Gekke mooie Elvis, kom jij eens gauw terug!

  10. Triest verhaal maar….eerlijk is eerlijk, wat een heerlijke titel! ;-)

  11. Kaat

    Elvis op tournee, knap waardeloos voor jullie.
    Heb je hem al aangemeld bij amivedi?

  12. Marijke Blom

    Dag Sanneke,

    Nou, driewerf hoera voor de terugkeer van jullie Elvis!

    Die chips zijn toch een geweldig hulpmiddel bij het terugkrijgen van huisdieren.

    Heb je inmiddels wat meer nieuws uit Maastricht?

    Vanaf maandag ben ik 16 dagen weg, naar India; de neurochirurg vond het gelukkig geen probleem!

    Daarna moet er een nieuwe scan gemaakt, omdat de eerste niet compleet was.

    De tumor raakt nog net niet mijn oogzenuwen, dus ik heb nog even respijt.

    En daar ga ik van profiteren!

    Hou je goed, Sanneke.

    Lfs, Marijke

    Verstuurd vanaf mijn iPad

Geef een reactie

