Diepvrieskerstdiner

Terwijl de foto’s van prachtig gedekte tafels en heerlijke gerechten voorbij komen op Facebook, speur ik in de vriezer naar mijn maaltijd. Ah, dit moet het zijn: tagliatelle met spinazie en zalm in roomsaus. Ik schud de zak leeg in de pan. Reepjes pasta, blokjes groen, blokjes wit en blokjes lichtroze. Tien minuten in de wok et voilà, mijn diner voor tweede kerstdag is een feit. Hoe klassiek: alleen met kerst, met een diepvrieskerstdiner.
Na vijf happen geef ik het op en bak wat kastanjechampignons met knoflook. Als je nooit diepvriesdiners eet is kerstmis misschien niet het meest geschikte moment om er mee te beginnen.
Don’t worry. Je hebt geen (v)echtscheiding gemist, mijn kinderen zijn niet van huis weggelopen, ze werden alleen door Rinke weggebracht naar zijn ouders voor een logeerpartij. En toevallig kwam dat het beste uit op tweede kerstdag. Dus vier ik kerst deels alleen. Wat May Thurner betreft komt me dat nog wel prima uit ook. May doet niet aan vrede op aarde of in mijn lijf op tweede kerstdag zo te merken, één dagje kerstgedachte vond ze wel genoeg. Mazzel dat dat net gisteren was, al was ook dat een a-typische kerstdag. We besloten volledig af te zien van een officieel kerstdiner. We hadden behoefte aan rust in de tent. Even alleen zijn met ons vijven, geen voorbereidingen, wel uitslapen, pannenkoeken en Carcassonne. Wat een goed plan was dat. En nog leuker dan dat het eerste kerstdag was vonden we het feit dat Neeltje en ik gisteren samen exact 45 jaar waren. Grappig toch dat ik me voor Neeltje een half jaar was nooit gerealiseerd had dat ik net als zij een half kerstkind ben.

20131226-214615.jpg

Terwijl ik dit typ doet Rinke ook iets heel klassieks: Driving home for Christmas. Het laatste stukje kerst vieren we samen!

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Diepvrieskerstdiner

  1. terrebel

    Canelloni met spinazie hadden wij gisteren. Ook lekker. En ja, Kerst vier je bij voorkeur niet alleen. Maar heel veel mensen doen dat helaas wel. Eenzaamheid is een zwaar onderschat probleem. Zelfs onder jongeren komt het veel voor. Misschien een idee voor Serious Request om daar eens aandacht aan te besteden?

  2. Jullie eerste kerstdag klinkt heerlijk. Hier was het ook zo’n fijne a-typische kerstdag. Als kerstdiner hadden wij broodjes knak of kaas, die we lekker buiten bij de vuurkorf op aten. Geen drukte, geen gedoe, gewoon genieten.
    Ik moet stiekem wel even lachen om jouw review van de diepvries maaltijd. Gelukkig maar dat jouw eenzame kerst slechts van tijdelijke aard was.
    Fijne dagen nog, even zonder de kinderen maar lekker met z’n 2-en.

  3. Kerstmis is zoveel mooier als er dingen gebeuren die je niet verwacht! En wat een prachtige foto!

  4. Lieve San en santenkraam, een heel goed 2014 wens ik jullie. Zonder pijn.

Geef een reactie

