Nieuws! Nieuws! Nieuws!

Ik wil Bert graag aanhalen. De wijze Bert die ooit zong: ‘Wachten duurt lang, lang, lang, wat duurt dat wachten lang.’ Zijn kornuit Ernie zong daarop ‘Wachten duurt kort, kort, kort, wat duurt dat wachten kort.’ Ach, u kent het vast, zoniet, even hier klikken dan. Ik zie het altijd graag van de Ernie-kant, maar voelde me meer Bert de laatste tijd. Vanmorgen zat ik er echt erg doorheen.

En toen was ineens het wachten vanmiddag over. Er kwam een telefoontje van mijn arts uit het ziekenhuis in Maastricht met de verlossende mededeling over de operatie.
Ik krijg via mijn buik een stent (kippengaas in mijn ader om May Thurner buiten te sluiten) maar ze zijn er een beetje bang voor dat die operatie alleen niet genoeg is. De kans is groot dat ze me ook nog in mijn lies opereren, dat kan dan in één moeite door. Het hangt dan een beetje af van hoe gemakkelijk ze door mijn ader heen komen hoe lang die operatie gaat duren. Zetten ze alleen de stent in mijn buik, dan kan het met 3 uur gepiept zijn, wordt het ook de liesoperatie, dan hebben ze meer tijd nodig. Kan 8 à 10 uur duren. Ik ga heerlijk slapen, dus ík merk er niks van. Misschien moet ik Rinke leren haken zodat ie de tijd kan doden tijdens het wachten.
Zou hij zich Bert of Ernie voelen dan?

Ik mag ook nog even wachten trouwens. Maart of april, dan ben ik aan de beurt. Ik kan niet wáchten, maar ik moet het wel.

Zal ik dan ondertussen nog maar even vertellen hoe die foto van het vorige logje gemaakt werd? Er waren nogal wat mensen die dat wilden weten.

Wel, zo begon het, een foto van mij en mijn deken.

20131204-172633.jpg

Tja, een foto van een vrouw met een zelfgehaakte deken. Het kon, maar had nog niet dat… Je ne sais quoi.
En wat er toen gebeurde… Ineens lag ik op de grond met mijn deken over me heen. We hadden denk ik allebei het plaatje al in ons hoofd gezien voor het gefotografeerd was, hoefden daar ook niet over te overleggen. Ik vond het nogal koud, maar ook nogal grappig en Rinke en ik, wij moeten dit af en toe, zulk soort fotosessies. Je zou het een lullige hobby kunnen noemen. Niet dat ik dat zelf vind, ik vind dit misschien wel onze leukste hobby, omdat het iets is van ons samen en het altijd zomaar vanuit het niets ontstaat. Dit was de eerste foto uit de op-de-grond-serie en die vind ik bij nader inzien misschien wel het leukst. Met al onze troep er bij op.

20131204-175610.jpg

Lux kwam ook nog kijken.

20131204-175814.jpg

De stoel bleef maar hinderlijk in beeld staan, dus pakte Rinke er een trapje bij.

20131204-180054.jpg

En van mijn kant zag dat er zo uit.

20131204-180226.jpg

Heeft ie wéér een aureooltje, hè, het zal ook eens niet. Vast omdat hij engelengeduld heeft.

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “Nieuws! Nieuws! Nieuws!

  1. Had jij die sinterklaascassette van Bert en Ernie ook? En heb je die ook grijsgedraaid als kind? Of is dat echt puur toeval?

  2. Haha, ik hartje de making of. en tja, die aureool… ik ben eigenlijk niet eens meer verrast. Dat kan toch geen toeval zijn?

    En yay, we maken een einde aan MAY!!! Be gone!!! En tja, dan is het nog wel lang wachten, maar ik denk dat het minder erg is nu je weet waarop je wacht! (hoop ik tenminste)

  3. Martijn

    Fijn om dit goede nieuws te horen!! Zit hier met een smile te lezen ;-) Altijd weer genieten die foto’s van jullie en wat een plezier jullie ermee uitstralen!

  4. Marieke

    Mijn schoonvader is afgelopen juli geopereerd in Maastricht: zijn aorta is van vlak bij het hart tot ver in de buik vervangen door ook zo’n buisje van kippengaas. Een operatie die ze ook alleen daar doen, dus misschien wel hetzelfde artsenteam? Hij is er heel goed verzorgd, we voelden er ons steeds zeer welkom en goed geinformeerd. Een bijzonder ziekenhuis.
    Ik wil jullie wel aanraden het restaurant uit de weg te gaan. Hoewel, uit entertainmentoogpunt zou ik er rond avond-eettijd gaan zitten. Let wel op je hart, de omroepberichten zijn nogal luid ;-)

  5. Heerlijk die foto’s! Misschien kan Rinke foto’s maken van en tijdens de operatie in maart/april? Dan kun je zelf ook zien wat ze uitspoken met je! ;-)

  6. Lekker creatief stel zijn jullie, haha

  7. Haha, die making of foto’s zijn geweldig!

    Maar niet zo geweldig als het goede nieuws van de operatie. Nog best wel een tijd wachten dus, net zolang ongeveer als ik op de beeb, dus ik tel mee af. Hang in there!

  8. Meer van dit soort fotosessies graag! En dan een expositie :)

  9. Jeetje, dat is weer een sessie geduld tot de operatie. November leek deze zomer zo ver weg, en nu lijkt mei weer zo ver. Hopelijk vliegt de tijd toch een beetje. En die foto’s, gewoon tof! Eigenlijk vind ik die van Rinke nog het allerleukst :) En ben jaloers op je deken, ik ben weer aan een nieuwe ‘leren haken poging’ begonnen maar blijf hangen bij meters lossen. Of 10 lossen en 10 vasten. En dan lukt het niet meer. Dus zo’n deken is voor mij een fata morgana…

Geef een reactie

