Lullige hobby

‘Elke man heeft recht op een lullige hobby,’ meende Henk.
Dat vond ik een mooie uitspraak. Mannen, filateleer, fok konijnen, verzamel Lego Star Wars, maak kerstkaarten met theezakjes, herlees stapels muziekbladen uit 1997 in bad, noteer welke vogels er in je tuin rondvliegen, maak broeken van je oude truien en wees daar heel gelukkig mee.
Ik vind dan wel dat elke vrouw ook recht heeft op een lullige hobby en dat was Henk met me eens.
Dus, ik kom er maar voor uit, ik heb ook een lullige hobby. Ik haak. Ik maak mijn eerste deken, een confettideken. Ik word blij van elk rondje dat ik maak en zenuwachtig nu mijn wit bijna op is. Ik haak nog met lullige wol ook, Yasmina, meer acryl dan wol of katoen, maar ook dat zal me een zorg zijn. Lulligheid troef dus. Maar het brengt me geluk en rust in mijn hoofd én het geeft nog een snel zichtbaar en warm resultaat ook.

20131202-112916.jpg

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Lullige hobby

  1. Ik zie dat dus voor me he, hoe dat jullie zo’n foto maken. Haha.
    En niks lulligs aan hoor, haken.
    Haken is hip, zo blijkt.

    • sanneke

      Haha, hip vind ik dan ook weer zo’n lullig woord (dat ligt ongetwijfeld geheel en al aan mijn perceptie). En zulk soort foto’s maken da’s ook een hobby hier. Af en toe komt er een aanleiding voor een fotosessie voorbij en daar worden Rinke en ik erg vrolijk van.

  2. Dat is geen lullige hobby, maar een heerlijke! Kun je nog wel aan wit komen of is het einde van je voorraad wit ook het einde van je deken?

    • sanneke

      Het staat op mijn Sinterklaasverlanglijstje. :) Het is er ongetwijfeld nog, alleen kan ik niet bij de winkel komen. Maar dat komt goed, hoor.

  3. Prachtige deken. En ik wil weten hoe dat gaat, zo’n foto maken.

  4. Lullige hobby of niet, je deken wordt prachtig!

    Ik kruip achter de naaimachine om mijn hoofd leeg te maken, ook zoiets lulligs. Maar ik word er gelukkig van.

  5. pieke

    ik haak, naai en maak stempels.
    ik overweeg ‘scrappen’ als toppunt van lulligheid.

  6. Is wielrennen een lullige hobby? Of alleen als je op de bovenbuis terecht komt?

  7. ik brei, dat is de enige manier om mijn onrustige billetjes af en toe op de bank te laten zitten en een beetje rust te pakken. maar nu ben ik door mn breiwerkjes heen dus ben ik maar weer aan het haken aan mn grannystripes.

  8. Er zit duidelijk een haakje los bij jou. Houe zo! ;-)

  9. Ik haak ook.. En wil binnenkort op zoek naar een naaimachine.. Maar is het een lullige hobby als mensen de dingen die je maakt mooi vinden? Ik vind jouw dekentje in ieder geval geweldig!

  10. Joh, ik ben precies zo’n deken aan het maken voor de baby! Eentje van 7 bij 5 vierkantjes, dus een stukje kleiner dan die van jou.
    Ach ja, ik heb tonnen aan lullige hobbies. En ook wel een paar minder lullige. Het is wat het is.

  11. Geweldige foto! Ik zou graag kunnen haken, maar helaas…na -tig pogingen lijkt het nog steeds nergens op. Ach, ik heb genoeg andere lullige hobbies ;-)

  12. Ik haak af ;) nou ja, mbt haken als hobby dan he. Maar gelukkig lees ik graag logjes. En geniet ik van de foto. Ik zou inderdaad wel graag een ‘making of’ zien. Was vast dikke pret ;)

  13. Geweldige foto, en geweldige ‘lullige’ hobby!

  14. Die is leuk! Mag ik vragen of je een patroon hebt? Ik kan niet haken, maar we gaan weg met kerst en ik had me voorgenomen een kleedje te haken. En die stippen vind ik weer stukken leuker dan die granny motiefjes ;-)
    Ach, misschien eerst maar eens een sjaal??
    Ik heb genoeg hobby’s, vooral het verzamelen van nog te maken projecten ;-)

  15. Ik vul al jaren een blog met mijn lullige hobby’s. Maar vanavond ga ik weer naar mijn zeefdrukles, in Amsterdam. Dat kan je dan wel weer op een feestje vertellen!

    En laat je volgende project van een beetje knap materiaal zijn. Echt, wat een verschil! (Ook in je portemonnee trouwens.)

  16. Ik kleur graag. Een kleurboek met het liefst huizen of kamers in huizen. Mooie doos kleurpotloden en kleuren maar.
    Voelt altijd een beetje of dat kinderachtig is, maar tekentalent heb ik niet en ik word er heel blij van al die mooie kleuren. Soms realistisch, maar soms ook met hele gekke kleuren. heerlijk.

  17. PS en haken is ook erg leuk. Ik maakte al eens een babydeken als kraamcadeau.

Geef een reactie

