Hoera, het is een meisje en ze heet…

May Thurner. May Thurner heet ze. Als de naam van een spaghetti western actrice uit de jaren ’40. Met haar lasso omklemt ze mijn linker bekkenader en heeft mijn bloed zo in haar grip. Zij zorgde er (waarschijnlijk samen met het kraambed na de geboorte van Neeltje) voor dat ik ernstige trombose kreeg. Zij zorgt er nu samen met het littekenweefsel en de achtergebleven stolsels in mijn linker beenader voor dat ik zo veel pijn heb, dat ik zo moe ben.

Vanmorgen had ik mijn MRI scan. Ik kan na één MRI scan waarbij Eefje de Visser op mijn koptelefoon wanhopig boven het gebonkstampdreun van de scan uit probeerde te komen zo al zeggen: niet mijn hobby. Maar de scan bracht wel duidelijkheid.
Kijk, dit is een plakje van mij:

20131119-220435.jpg

En hier wijst de arts May Thurner aan.

20131119-220548.jpg

Daar links naast haar pen wordt een bloedvat bruut platgedrukt door een slagader, zie je? De slagader is dat rondje, daar zit een platgedrukt vat onder.
Ook zagen we de gevolgen van de trombose in mijn linkerbeen duidelijk in beeld. Ik kreeg nog een uitgebreide echo die het beeld van de scan bevestigde.

Volgende week is er een artsenoverleg, dan wordt duidelijk wat voor operatie er precies plaats gaat vinden en wanneer. Een relatief simpele (het verstevigen van de platgedrukte ader met een soort mini kippengaas) of datzelfde maar dan ook met een extra operatie in de lies er bij. Optie 1 kan waarschijnlijk in januari, optie 2 in het voorjaar. Of ik (geheel) van de pijn af zal kunnen komen is de vraag; de vaten in mijn been zijn nou eenmaal beschadigd, dat is niet echt terug te draaien, maar mijn bloed zal straks weer vrijelijk kunnen stromen, dat zal zeker schelen. En ik ben blij: het beestje heeft eindelijk een naam, eindelijk weten we wat er met me aan de hand is, eindelijk kunnen we weer verder kijken.

Liefs uit Maastricht!

39 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

39 Reacties op “Hoera, het is een meisje en ze heet…

  1. Anoniem

    Wat een “goed” nieuws! en wat fijn dat er redelijk snel iets aan te doen is. Ik heb vaak aan jullie gedacht! Geniet nog maar van de mooie stad en dit nieuws!

  2. Nienke Bee

    Oh San, we zaten al de hele tijd te refreshen of er nieuws zou zijn. Toch May Turner dus!! Ik ga het nog even een keer goed lezen. Liefs terug uit Utrecht.

  3. Traantjes hier. Wat een goed nieuws, een diagnose en een plan (in the making)!!! En nee geen garanties, geen kant en klare oplossing. En een toekomst waarin je leven weer terug te kunnen pakken. Iets om naar uit te kijken. X

  4. Mimi

    That was me, Mimi :)

  5. Wat fijn om in ieder geval te weten wat er precies aan de hand (het been) is. En of de operaties je klachten nu helemaal wegnemen of maar voor een gedeelte, het zal in ieder geval beter w,orden dan de ellende van de laatste tijd.
    Liefs terug naar Maastricht

  6. Wat goed om van jullie te horen. Dus al die pijn werd veroorzaakt door een platgedrukte ader? Ongelooflijk. Wat fijn dat er een plan is, een weg te gaan, iets wat mogelijk is.

  7. Fijn, duidelijkheid! Succes met de terugreis morgen <3

  8. pieke

    goed om wat te lezen. sterkte met het vervolg

  9. Anoniem

    lieve Sanneke,
    Ik reageer niet vaak op je berichtjes maar nu dus wel. Hoop voor jou dat deze uitslag een hoop van je problemen op gaat lossen. In de tussentijd…. ik ben nu met pensioen en ben altijd bereid om je te komen helpen met de kinderen of wat dan ook. Lieve groet van Marianne Blom-Beglinger uit Duivendrecht

  10. Nelleke

    O, Sanneke, wat fantastisch dat ze een naam heeft! En dat er manieren zijn om er iets aan te doen. Ik ben zo blij voor je. Dat nieuwe jaar, dat wordt het jouwe!

  11. Eindelijk duidelijkheid! Ontzettend veel liefs! X

  12. Lycke

    Fantastisch Sanneke! Er gloort weer licht aan het einde van die lange, soms erg donkere tunnel. Ben blij voor jullie!
    xxL

  13. Wat een goed bericht! Mooi dat deze arts kon zien wat de boosdoener is, dat je duidelijkheid hebt. Succes met het vervolg (en het wachten..)

  14. Wat fijn, niet meer onbegrepen en alleen met alle pijn. Plannen voor de toekomst en hoop op herstel. Als je als buitenstaander jouw blog leest met alle mooie verhalen vol liefde en zo helder onder woorden gebracht, dan voel aan alles dat dit een happy end gaat krijgen.

  15. Mimi

    Oh wat raar, ik zie nu dat mijn reactie helemaal niet gepost is.
    Strekking: fijn, een uitslag!
    Had dit niet eerder op een scan ontdekt kunnen worden??
    Ik hoop dat je gauw verder kunt met nieuwe stappen.

  16. Eindelijk een diagnose! Wat een opluchting moet dat zijn.
    En nu hop hop een oplossing van die knappe dokter graag.

    Succes.
    Xx

  17. Cisca

    Fijn, nieuws! En wat geweldig dat ze het al meteen konden zien. Dit was al een beetje wat jullie vermoedden, toch?

    Hoop echt dat jullie niet te lang hoeven te wachten op meer nieuws over operaties en toekomstplannen. Sterkte!

  18. Ri

    Okay dan. Het is iets aantoonbaars, het heeft een naam en er iets aan te doen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is over de vervolgstappen.

  19. Jet

    Gelukkig dat jullie duidelijkheid hebben én dat er een oplossing voor is! Wat zul je uitkijken naar het nieuwe jaar want dan word je geopereerd en kun je aan herstel gaan werken! Ik hoop dat vanaf nu alles weer de goede kant op gaat, dat heb je wel verdiend!

  20. Gelukkkig een dag die iets opleverde. Ik heb veel aan je gedacht. Dat het maar gauw een mooie zomer mag worden. X

  21. Nicolekebolleke

    Fijn dat het iets heeft opgeleverd, geen algehele onzekeheid meer. Die good vibes blijven van kracht, voor de weg die je nog te gaan hebt. Een Limburgse kus van mij!

  22. Wat heftig en wat goed! Duidelijkheid en een plan van aanpak, dat moet een goed gevoel geven. Actie, go go go, en op weg naar minder pijn!. X

  23. Fijn, fijn, fijn. Duidelijkheid! En concrete stappen die je kunt zetten. Dat is heel prettig, hoe het ook verder zal verlopen met pijn en vermoeidheid. Als je straks weet dat je bloed weer kan stromen, kun jij ook weer stromen. Hoei!

    En wat bijzonder ook dat je er al zo snel over blogt. De hele natie zit met liefde en gedachtekracht daar in Maastricht met jou, lijkt het wel, en nu zijn we allemaal mee-opgelucht.

  24. CarrieBoe

    Het beestje heeft een naam. Dit is stap 1. Nu begint het grote duimen dat je daadwerkelijk een dusdanige verlichting van je klachten hebt dat je minder vaak horizontaal hoeft door te brengen. Oh wat hoop ik dat voor jullie <3

  25. Oh wat fijn, een beetje duidelijkheid! En misschien snel een einddatum aan deze situatie. The only way is up!

  26. diana

    o wat fijn dat je eindelijk weet wat er aan de hand is.

  27. Wat een fijn nieuws: nu kun je vérder!

  28. Simone

    Wat heerlijk dat er nu plannen gemaakt kunnen worden voor een oplossing! 2014 wordt vast en zeker een stuk beter dan 2013!

  29. Nell

    Lieve mensen,
    Zou zeggen kom maar op met 2014,het kan er alleen maar beter op worden voor jullie!hou vol en succes!liefs uit kampen!

  30. Veronique

    Mooi, mooi, mooi die duidelijkheid nu!! Wat zullen jullie opgelucht zijn! Er komt nog een periode van wachten aan (helaas) maar hopelijk kunnen jullie dan (zoals zovelen ook al schreven) verder!) Ben oprecht blij voor je!
    Gr. Veronique.

  31. Jee, nu heeft Rinke nog een meisje om voor te zorgen. Veel sterkte (ook voor jou Sanneke ;-)

  32. Proficiat, eindelijk een naam, een diagnose, en mogelijkheden. Veel sterkte de komende tijd. Voor jullie allemaal.

  33. Eindelijk, een naam, een diagnose en plannen die tot een verbetering kunnen leiden.
    Waarom hebben ze dit in hemelsnaam niet in het ziekenhuis om de hoek kunnen ontdekken?

    • Sanneke

      Goeie vraag… Omdat ik te maken kreeg met een ongeïnteresseerde internist, tegen zijn pensioen aan en een vaatchirurg die zijn trots niet aan de kant kon zetten. Dit zijn de woorden van de vervangend huisarts die ik van de week sprak en die van zijn stoel viel van mijn verhaal.

  34. Ik duim voor je dat de artsen volgende week een snel én supergoed werkend plan bedenken, met de nadruk op het supergoed werkend deel. Hoor je volgende week dan ook gelijk meer?

  35. Sanneke

    Wat een boel lieve reacties. Bedankt voor het meeleven. XXX

Geef een reactie

