Fotoshoot

Bij het interview dat Rinke en ik laatst gaven voor Viva Mama, hoorde ook nog een fotoshoot. In het Lloydhotel in Amsterdam zou het zijn, op een bed in een sjieke hotelkamer. Onder andere omstandigheden had ik dat heel leuk gevonden, nu vroeg ik me vooral af hoe ik in vredesnaam nog een beetje leuk op een foto zou moeten komen als ik eerst een tijd in een auto had moeten zitten. Dan zou ik er al een overnachting aan vast moeten plakken wilde het voor mij een beetje te doen zijn. Dus hoopte ik vurig dat ik een telefoontje zou krijgen met de boodschap: ‘Zou het ook in jullie eigen bed kunnen?’ Dat telefoontje kwam. En de fotografe, die kwam dus ook, helemaal uit Haarlem, dwars door de storm. En de visagiste kwam er achteraan. Dat die zou komen wisten wij niet, maar ze maakte het feest wel compleet.
Anke, de fotografe had me verteld dat ze een avondsfeer neer wilde zetten, waar ik van tevoren al lol om had: een avondsfeer neerzetten op maandagmorgen, dat zou vast leuk worden.
Dat werd het. Ik ging voor het eerst van mijn leven in de make-up. Dus met crème en poeder en zo. En Rinke ook. Alleen moest hij het zonder de eyeliner en lipstick stellen. En daar gingen we, de slaapkamer in. Hoei! Alleen dus wel met een een fotografe en een visagiste er bij. Die laatste herschikte om de foto weer even snel een pluk haar van Rinke en zorgde dat mijn onderjurkje niet tevoorschijn piepte. Lux is het zo gewend dat ze vaak gefotografeerd wordt, dat ze er persé bij wilde op bed, maar zo vuil keek dat wij er ook bij op moesten, dat ze verbannen werd uit de slaapkamer. Diva.
Wat ons vooraf niet gezegd was, was dat we ook in nachtkleding op de foto moesten. ‘Doe maar een hemd aan,’ werd Rinke gezegd. ‘Een hémd?!’, zei Rinke vertwijfeld tegen mij. ‘Heb ik wel een hemd?’ Ik duikelde er snel een op, een echte Zeeman Bas Kosters. Die werd goedgekeurd door de beide dames. Alleen bleek het helaas een hemd van mij, dat Rinke om zijn borstkas spande alsof hij een ouderwetse circusacrobaat was; heel strak en met vertoon van veel borsthaar. Toch maar een verwassen t-shirtje dan. Ik zelf vond ook alleen een oud shirtje dat dan maar voor nachthemd door moest gaan. Tja mensen, je gaat voor een tijdschrift op de foto en je trekt aan… Je oudste kloffie!
Maar toch, hè, ik heb er alle vertrouwen in dat het mooie foto’s zijn geworden. Ik zag meer foto’s van Anke en echt, het is me een eer dat zij ons gefotografeerd heeft.
En dan dat compliment dat Anke maakte terwijl ze de foto’s nam
‘Ik snap wel waarom je haar uitkoos, hoor! Jemig, érg mooi!’
Óf ze zei:
‘Ik snap wel waarom je hem uitkoos, hoor! Jemig, érg mooi!’
We kwamen er nadat de dames weg waren achter dat we allebei wat anders verstaan hadden. Stonden we allebei blozend van het compliment op de foto.

Hoe de foto’s er uit zien, geen idee, maar zo zagen wij er in elk geval uit:

20131030-214522.jpg

Vervolgens dook ik, nog steeds reuze stylish, mijn bed maar weer in en bleef daar de afgelopen tweeënhalve dag, steeds minder stylish, ernstig bijkomend en nadromend van de expo en uitkijkend naar Maastricht dat steeds dichterbij komt.

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Fotoshoot

  1. ik denk dat ze het allebei zei ;)
    ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. En ook naar Rinke in het zeeman hemdje trouwens, haha.

  2. Lijkt me enig, zo’n fotoshoot.
    Jullie zijn een mooi stel!

  3. Nienke Bee

    Ben echt HEEL benieuwd naar de foto’s en het artikel. Gelukkig blijft Viva voorlopig bestaan, zo was net te lezen.

  4. Ook ik heb geen nachtkleding…Altijd leuk, niet, zo’n fotoshoot? Ik mag dan ook regelmatig de meest gave kleding aan. En soms vrijwel niets…;-) En ja, ik weet ook hoe het is om lipstick op te krijgen. Mijn mascare doe ik het liefst zelf. Tot vreugde van visagisten want dat scheelt hen weer werk. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Als dat minstens zo mooi is als de banner bovenaan dit blog dan belooft dat wat!

Geef een reactie

