De magie van de expositie

Dit weekend liep ik op adrenaline en complimenten. Wat een grote aantallen bezoekers ontvingen Tijmen, Rinke en ik op onze expo. Heel veel onbekenden kwamen kijken, maar ook bloglezers die ik nog nooit eerder ontmoet had (Martijn en Deborah! Dymph!), een oudleerling (Jasmijn!), twittervriendin Jacomien die speciaal haar verjaardagsvisite op tijd de deur uit gewerkt had om nog even te kunnen komen kijken, vrienden en familie van Tijmen en José die wij ook kennen, maar lang niet gezien hadden. Ik vond het zo leuk dat ze gekomen waren!
Maar wat ik ook leuk vond was de reacties van onbekenden te zien en te horen. De open vallende monden bij het binnen komen, de telefoons die snel tevoorschijn werden gehaald om een foto mee te maken, de meneer die zei: ‘Mag ik je feliciteren? Ik vind het echt prachtig!’ De pubermeiden die voor mijn Urban Foxes stonden en zeiden: ‘Oh wow, hé, wie dit gemaakt heeft kan echt vet goed tekenen! Wie heeft dit gemaakt?!’ en ‘Oh sorry!’ riepen toen ze merkten dat ik, de maakster pal achter ze stond. Niks sorry! Ik vond het juist leuk om te horen! De kindjes die in mijn uitklapboek gingen zitten en giebelden bij het kijken van de plaatjes of juist erg onder de indruk waren. De mevrouw die de kindertijd al lang ontgroeid was, maar met haar man zó enthousiast, zo ontroerd was en zei: ‘Ja maar dat boek, daar wil ik ook in’ en ‘Oooh, ik ben er helemaal verliefd op!’ En wat te denken van die mevrouw uit Curaçao die op zaterdagavond kwam kijken, volledig onder de indruk was van mijn zelfportret en het helemaal begon te duiden? Ze kwam de volgende dag weer, met schoonfamilie die over was uit Curacao en een dagje bij haar was: ‘Ik moest het laten zien, ik was er zo door geraakt!’ en gaf vervolgens college aan haar familie over mijn werk.
Bij Rinke en Tijmen zag ik hetzelfde glunderen als wat ik bij mezelf voelde: wat goed voor ons dit. Niet meer twijfelen over ‘Ben ik wel goed genoeg?’, maar gewoon maar laten zien wat je in huis hebt. Af en toe kon je mij wel van de voer rapen, zelfs letterlijk soms, maar wat kreeg ik er veel voor terug.
Uda Exposed, wat was je een succes.

20131029-215442.jpg

20131029-215509.jpg

20131029-215530.jpg

20131029-215652.jpg

20131029-215712.jpg

20131029-215820.jpg

20131029-215901.jpg

20131029-215931.jpg

20131029-215941.jpg

20131029-215958.jpg

20131029-220017.jpg

20131029-220028.jpg

20131029-220104.jpg

20131029-230235.jpg

20131029-230254.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “De magie van de expositie

    • sanneke

      Dat was het, een en al Wow!! Had ik nog niet eens verteld over de meneer uit Patagonië die me in het Spaans zijn lof toe zong en niet uitgepraat raakte over de manier waarop ik voeten had geschilderd. Hahaha! Ik was overweldigd door dat hele expogebeuren.

  1. Wat ontzettend stoer! Mensen raken met wat je gemaakt hebt. Ik zie je genieten op de fotos! x

  2. Hij is natuurlijk niet te koop, maar als het kon gaf ik een fortuin voor dat geschilderde boek van jou. Magisch! Ik denk er nog vaak aan terug, dat boek waar je in kunt zitten.

    Wat was het leuk om jullie te ontmoeten. Geniet nog maar lekker een hele tijd na.

    • sanneke

      Dat is toch gek, hè, dat boek stond hier al zo lang stof te happen. Nooit gedacht dat ik daar mensen nog eens zo blij mee zou maken.

      Ik wil jullie graag nog eens weer zien!

  3. jacomien

    Wat was het heerlijk hè!
    (en hihi om mijn peutertje in de etalage:))

    • sanneke

      Dat was het, jij met je zelfgebakken broodjes. Wat waren ze welkom, we kwamen er absoluut niet aan toe ook maar even naar boven te gaan om wat te eten te halen.

  4. Nell

    Heylen Sanne en Rinke,
    Ziet er super uit zeg, geniet ervan en ga heerlijk door op deze positieve flow!
    Liefs Nell

  5. Nell

    Ps.Haha er staat Hey Sann en Rinke,ben niet zo goed met toetsebordjes:).

  6. José

    Die mevrouw in het boek, prachtig!

    Wat was het een fantastisch weekend! Het was heerlijk om jou, Rinke en Tijmen te zien stralen en vol zelfvertrouwen jullie werk te zien promoten.
    Op naar volgend jaar voor een nieuwe expositie op UdaExposed!

    • sanneke

      Die mevrouw was zo geweldig, haar man ook, zo wil ik ook met Rinke zijn als we zo oud zijn. Nog gretig alles opzuigend wat mooi is, ten volle genietend van wat ze zagen.

      Wat waren we een goed team afgelopen weekend, heb genoten van de hele logeerpartij bij jullie. En graag volgend jaar weer!

Geef een reactie

