Expositie!

Onze vrienden Tijmen en José wonen in Lent, Nijmegen-Noord zeg maar. Zij wonen er in een lange nieuwbouwstraat, de Vrouwe Udasingel. Op het eerste gezicht is er niets bijzonders aan die straat, maar toch is hij dat wel: op de begane grond van alle huizen is werkruimte, atelierruimte. De Vrouwe Udasingel barst van het talent. Eens per jaar worden al die ruimtes opengesteld voor het publiek. Tijmen en José willen natuurlijk graag meedoen aan deze jaarlijkse traditie.
Nu is José arts, zij zou misschien live operaties uit kunnen voeren ten behoeve van de kunst en de nieuwsgierige mens, maar hierop is ze zelf nog niet gekomen (ideetje voor volgend jaar José?). José exposeert dus niet. Tijmen dicht. Vorig jaar droeg hij zijn gedichten voor en ontroerde zo zijn bezoekers. Maar hij vond het zelf toch nog een beetje kaal. Ik bedoel, ze hebben me daar nogal een lap ruimte, daar zouden heel veel kunst kunnen hangen!
Ze vroegen of Rinke en ik voor deze editie van Uda Exposed in hun ruimte wilden exposeren.

Komend weekend is het zo ver, Uda Exposed 2013. Het wordt leuk en bijzonder, met gevelconcerten en open ateliers, voor de kinderen een pompoenwerkplaats en Tijmen zal weer voordragen uit eigen werk.

20131023-102244.jpg

Tijmen en José hebben maar liefst twee banken, dus ik kan er ook van de partij zijn -jubel juich!- en mijn werk én dat van Rinke ook. As I write wordt mijn Oost-Indisch meisje (in een kleine oplage) afgedrukt. Net zo groot als ze bij mij in de kamer hangt, 70×100 cm. Er was veel vraag naar toen ik haar net gemaakt had, nu kan ik aan die vraag voldoen. Ik heb net de proefdruk gezien: wauw! Ze zal voor €50 euro te koop zijn, gesigneerd en genummerd. Mocht je niet naar Lent kunnen komen en toch graag een Oost-Indisch meisje willen bestellen, meld het me maar.
Dit is ze:

20131023-103522.jpg

Zo hangt ze in mijn kamer en zou ze dat bij jou ook kunnen doen:

20131023-103716.jpg

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een nieuwe serie: Urban Foxes. Deze zal ook te zien zijn in Lent; grote tekeningen in houtskool en contékrijt. Hier alvast een voorproefje:

20131023-104425.jpg

Wie weet tot in Lent!

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Expositie!

  1. Wauw… Wat tof dat dat bij ons mag komen hangen!

  2. Oh, da’s leuk! En dit weekend nog erg weinig (=niks) gepland. Eens kijken of ik mijn geliefde kunstontwijker mee krijg ;-)

  3. 1. Ik wou dat ik kon komen. :(
    2. …. kan ik ook een Oost-Indisch meisje bestellen…? M.a.w. ….Is ze verstuurbaar :)?

    • Sanneke

      Dat moet mogelijk zijn! Ik zal haar dan in een koker versturen, dat moet kunnen. Wat leuk, Jeanine, een van mijn meisjes helemaal naar de USA! Als ik ze binnen heb houd ik er een voor jou achter, zorg ik na het weekend dat ze bij jou kan komen (de komende dagen worden wat hectisch).

  4. Ha Sanneke! Ik vrees dat ik Lent niet ga halen dit weekend, (heel misschien zondag), maar ik wil heel graag een meisje aan mijn muur. Kijken we nog wel even of je m verzend ofdat ik m es kom halen bij je ;) x Anita

  5. Esther

    Wauw, wat geweldig!

  6. Cisca

    Super zeg! Zowel de expositie, als het meisje en the Urban Foxes. Kan me voorstellen dat je er zin in hebt.
    En wat is het toch soms jammer dat ik niet meer in Nijmegen woon…

  7. Wat gaaf dat de meisjes een manier hebben gevonden om uit te vliegen!
    Heel veel plezier straks, bij de expositie. Maar dat moet goed kunnen komen. :-)

  8. Martijn

    Wat lijken de vosjes goed! Mooi jurkje ook van Neeltje!
    Heeel misschien komen wij met ons gezinnetje dit weekend ook even kijken. Hebben best een volle agenda, maar het lijkt me erg leuk.

  9. Jammer dat ik niet meer in Nijmegen woon! Dan was ik zeker langs gekomen.

  10. Dat was leuk, Sanneke, om je eens in het echt te ontmoeten. Inclusief gele schoenen en kinderschaar. En Rinke natuurlijk. Ik had wel de hele dag kunnen blijven hangen daar, tussen al die mooie tekeningen en met al die leuke mensen. Tof dat je werk zoveel exposure heeft gehad daar. Vond het heel fijn om te zien hoe mijn zoon helemaal opging in je geschilderde boek, zo samen met jouw grote zoon. Dank je wel!
    Tot een volgende keer dan maar weer!

  11. Bij dat je onlangs bij mij reageerde want daardoor kom ik nu bij jou en anders had ik jouw prachtige werk gemis…wat een talent! :-)

Geef een reactie

