Hoe houd je het leuk?

Al lang voor ik zwanger was van Neeltje dreunde haar naam in mijn hoofd bij iedere stap die ik zette als ik hardliep. Neeltje, Neeltje zong het. Ik kon harder, verder op de cadans van haar naam. Zouden we een dochter krijgen, dan zou ze Neeltje heten hadden we besloten en ik verheugde me zo op haar. Ondertussen, hoe lekker de naam ook zong in mijn hoofd, vroeg ik me af of we het konden maken, een meisje Neeltje noemen. Was het niet te ouderwets? Te boers? Zou ze haar eigen naam wel mooi gaan vinden?
Op Google typte ik ‘Neeltje’ in en vond een volwassen Neeltje. Een mooie jonge vrouw, een journaliste. Zo kan een Neeltje zijn dus concludeerde ik, leuk en slim. Perfecto!

En ze kwam, ons Neeltje en ze is leuk en slim. En net zo blond als de Neeltje die ik toen vond. Ik kwam de naam van de andere Neeltje nog wel eens tegen bij een artikel en glimlachte dan. Vorig jaar vond ik haar ineens op twitter. Wat leuk, ineens contact met de vrouw die zonder dat ze het wist best bepalend was geweest. Bleek ze ook nog opgegroeid te zijn in dezelfde plaats als ik.

Gisteren zat ze bij ons in de kamer, via facetime. Zo bijzonder elkaar nu te spreken! Ik was zo lang nieuwsgierig naar haar geweest! Nou, zij had Rinke en mij ook nogal wat te vragen. Van álles wilde ze van ons weten. Met name: hoe hou je het leuk in je relatie, vooral na de komst van je kinderen? Ze was erg benieuwd hoe wij dat nou doen. Nou ja, daar wilden we haar best wat over vertellen.
Alles schreef ze op. Nu heeft ze zelf een relatie en is net een jaartje moeder, dus het had kunnen zijn dat ze zelf dringend om tips verlegen zat. Maar dat was het niet, ze wilde het vooral graag weten voor de lezers van Viva Mama. Drie stellen interviewde ze voor het blad.
Ben je nou benieuwd of dat ons een beetje lukt, het leuk houden en hoe dan, in januari verschijnt haar artikel in Viva Mama.

Onze eigen Neeltje bleek vandaag ook ineens te kunnen schrijven. Ze schreef een anagram als brief aan haar vader.

20131002-175945.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Hoe houd je het leuk?

  1. Of dat jullie lukt? Haha, lees dit blog, kijk naar jullie en je weet t:)

  2. Ik zou het Zweedse jongetje Emil wel willen ontmoeten:)

  3. Oh wat leuk!
    En wat is Neeltje knap, ze schrijft!! (zo moeder, zo dochter?)

  4. Wat een prachtig logje weer. En echte ontmoetingen zijn zo leuk, hoewel je ze dan wel eerst via de computer moet vinden.
    Bij ‘Viva (la) mamma (lang leve (de) moeder) kan ik alleen maar aan dit nummer denken: http://www.youtube.com/watch?v=czjGpFyS-5w

  5. Wat leuk zeg, zomaar geïnterviewd worden door Neeltje en het dan later ook nog terug kunnen lezen in een magazine :)

  6. Martijn

    leuk, ga zeker kijken als die uit is (kopen weet ik nog niet, ben geen mama hè)!

Geef een reactie

