De oudijzerman

Kijk dit is Elvis. Elvis is nu vijf maanden oud en speelt graag voor sjaal. De sjaal van Jip.

20130925-173110.jpg

Elvis speelt ook graag buiten. We hielden hem lang binnen, bang dat hij zou verdwalen, weg zou lopen, maar hij was niet tegen te houden. Nu speelt ie lekker rond het huis, in de bosjes en komt als je hem roept. Het gaat hartstikke goed dus. We installeerden een kattenluikje dat Elvis en zijn zusje Lux zelf zouden kunnen bedienen met een magneetje aan hun halsband. Elvis deed ik het magneetje vanmiddag om.

En moet je nou zien!

20130925-173628.jpg

Elvis’ smetteloos witte borst is ineens oranje.

Dat komt hierdoor:

20130925-173802.jpg

Er zit ineens allemaal roest aan het schattige muizenmagneetje. Elvis kwam niet alleen met roest thuis, maar ook met een roestige spijker. Ik haalde de spijker van de magneet af, Elvis snelde weer naar buiten en…

20130925-174209.jpg

Ik kan mijn kat in gaan zetten als oudijzerman. Wie weet wat ie nog vindt! Ik hing net de helft van ons bestek aan de magneet. Kan met gemak!
Maar eigenlijk ben ik vooral in shock dat dit zomaar kan. Het systeem is van Staywell, petsafe staat er op. Nou, ik betwijfel het.

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “De oudijzerman

  1. Ri

    Je kat kunnen inzetten als metaaldetector. Mmmm. Ik vind Elvis toch leuker als sjaal.

  2. Joh dat ie maar niks scherps/ gevaarlijks aan zich vast krijgt

  3. sanneke

    Ik heb de magneet natuurlijk weer verwijderd, want inderdaad, dat zou dus gemakkelijk kunnen gebeuren.

  4. Levensgevaarlijk inderdaad. De fabrikant ook al een bericht gestuurd? Dit is niet normaal. Straks was hij ernstig gewond geraakt door rondvliegend ijzer.

  5. En er is dus ergens in jullie buurt een klussende buurman heel erg op zoek naar z’n inzetstukjes :-)

  6. Onze poes heeft ook zo’n magneetje, maar daar hangt bijna nooit iets aan.

  7. Potverdrie…dus daar blijven mijn bithouders. Ik dacht al….
    maar dat heeft die kat toch niet allemaal meegezeuld?
    Moest wel lang naar die eerste foto kijken. Is dat werkelijk Jip?

    • sanneke

      Nee, die laatste foto was voor het shockeffect, al had het met gemak gekund. Buurmeisje vond het in de bosjes waar Elvis ook struint. Nadat Elvis zelf met een roestige spijker en een schroef aan zijn magneet terug was gekomen was ik helemaal klaar met die magneet en deed hem af. Toen ik buurmeisjes’ vondst er bij hield vloog het er zo allemaal tegenaan, bizar; veel te sterk die magneet.
      En jazeker is dat Jip op foto 1, hoezo?

  8. Brrr! De hele tijd rondlopen met een magneet om? Dat zou ik zelf heel naar vinden voelen. Gelukkig kan ik mijn deur met een sleutel openmaken.

  9. Marie

    Tsss … Is een gewoon kattenluikje, zonder magneettoestand, geen optie? Dat werkt bij ons prima. Hoewel dat misschien niet zo’n goeie oplossing is als er ook andere katten door je tuin struinen.

  10. Omdat hij opeens zo’n grote jongen gezicht lijkt te hebben, Sanneke. geknipt voor die rol van die viooljongen. :-):

  11. Jemig, dat is wel een slecht product zeg!
    Heb je van tevoren research gedaan? Of naderhand? Ben wel benieuwd naar meer ervaringen.

Geef een reactie

