Sprookje

Op 10 september 1996 schreef Rinke me een brief. De mooiste brief ooit.
We hadden elkaar zeven dagen er voor ontmoet, op het station van Kampen, waar we onze reis naar Vlieland begonnen. Hij als eerstejaars, ik als mentor.
Ook al was het ontegenzeglijk liefde op het eerste gezicht, toch verdween ik ins blaue hinein na die introductieweek. Om dat voor elkaar te krijgen in een klein stadje als Kampen, moest ik echt mijn uiterste best doen. Ik ontliep hem zo goed als ik kon.
En Rinke, hij snapte er niets van, hij was me kwijt. Ik had er mijn redenen voor om uit zijn zicht te raken, dacht dat het niet het moment was voor een grote verliefdheid. Maar het bleek onontkoombaar. Wat moet je ook, als je een brief krijgt als deze.

20130902-183520.jpg

20130902-183533.jpg

20130902-183544.jpg

Tien jaar geleden, op 03-09-’03 trouwden we, toen we precies zeven jaar samen waren. In het kerkje op Schokland waar we trouwden, trok Rinke het paars fluwelen bandje van de brief en las hem nog eens voor, aan mij en aan de bruiloftsgasten: de ridder had zijn bestemming gevonden.

Nu, op 3 september, zijn we tien jaar getrouwd en zeventien jaar samen, de ridder en zijn prinses.
In de zomer -we vieren het de hele zomer al- waren we op een goeie dag terug op het stationnetje waar we elkaar voor het eerst zagen en deden de kinderen voor hoe het ongeveer gegaan was. Jip maakte er foto’s van. Romantiek langs het spoor, met voorbijrazende vrachtwagens. Een witbiertje ter bezegeling op de Plantage, waar we ze in het begin zo vaak dronken en hoppa, op naar nog veel meer jaren er bij.
Best knap hoeveel liefde we in 17 jaar gepropt kregen trouwens.

20130902-184734.jpg

20130902-184820.jpg

20130902-184904.jpg

Joscha maakte ook nog een prachtige foto van ons allemaal, want bij dat sprookje van die ridder en die prinses horen ook nog twee prinsenkinderen en een klein prinsesje.

20130902-203457.jpg

23 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

23 Reacties op “Sprookje

  1. Zo’n mooi sprookje, dat gelukkig lang niet uitgelezen is!

  2. merelvv

    Gefeliciteerd met jullie liefde. Want oh, wat vieren jullie die. Als ik het met mensen over liefde heb, neem ik jullie altijd als voorbeeld. De liefde, dat zijn Sanneke en Rinke.
    Misschien dat M me daarom een Rinke toewenste?

  3. *zucht* wat een romantiek toch! Jullie zijn een voorbeeldsliefdespaar.

  4. Gelukkig blijf dit sprookje geen sprookje, maar werd het waar!!!

  5. Phieuw! Wat mooi wat mooi. Ik hou van de liefde.
    Wat een prachtig verhaal!

  6. Nienke Bee

    Wat een prachtig verhaal!! En af en toe nog heel grappig ook (‘Eigenlijk mocht het niet, vanwege het standsverschil. Maar er waren wel meer prinsen en prinsessen die de traditie verbraken’). Ik snap het wel, ik zou er ook voor gevallen zijn ;) Leve de liefde!!

  7. Geartsje

    Wat een prachtig sprookje.

  8. Zucht… wat zijn jullie toch heerlijk!

  9. Kitty

    Ik kreeg er een heel stiekem traantje van in mijn ooghoek. Omdat je als single meisje gewoon moet hopen op die ridder!

  10. m

    en ze leven nog lang en gelukkig………!!!!!!!!!!!

    wat ontzettend lief!

  11. sol

    heerlijk! en gefeliciteerd met jullie trouwlustrum

  12. Prachtig sprookje. Ik lees al tijden mee en reageer zelden, maar vandaag doe ik dat wel.
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en dat er nog heel veel mooie jaren bij mogen komen.

  13. Och, wat een romantiek. Zo’n brief, daar zou elke prinses toch door smelten. Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag en nog heel veel meer geluk samen. Maar zo te zien komt dat wel goed :-)

  14. Wow, wat mooi en romantisch!

  15. En aan dit sprookje moet zelfs geen happy end komen, omdat het mag blijven duren !
    Gefeliciteerd met jullie jubileum, en met al die liefde die je in alle jaren hebt gekregen !

  16. Hanneke

    Wat een fijn sprookje! Daar word ik vrolijk van!

  17. jacomien

    Ha, van zo’n sprookje kunnen de gebroeders Grimm nog wat leren:-)

    Gefeliciteerd!

  18. Chantal

    Van harte proficiat met dit mooie, mooie sprookje! Een sprookje om zuinig op te zijn, maar dat zijn jullie wel geloof ik.

  19. Wat mooi! En gefeliciteerd natuurlijk. Dat jullie nog maar vele jaren samen van jullie sprookje mogen genieten

  20. Lycke

    Ik vind die brief echt zo mooi! Wat een man, dat hij zo kan èn durft te schrijven, dat zijn er echt niet zoveel. Heeft z’n moeder goed gedaan ;) Prachtig verhaal Sanneke, om te koesteren <3

  21. boterletters

    Prachtige brief. Mooi verhaal. Geweldige foto’s.

  22. martijn

    Van harte en nog Heeee veel jaren en liefde erbij!!!!

Geef een reactie

