Carrièreplanning

‘Goeiemorgen pap en mam!’
‘Goeiemorgen lieve Neeltje, heb je lekker geslapen?’
‘Ja! En dan ga ik dus maandag naar groep 2!’
‘Dan mag jij naar groep 2, ja! Leuk, hè?’
‘Jaaaa! Daarna ga ik naar groep 3, dan groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8….’
‘….’
‘En dan naar klas 1, klas 2, klas 3, klas 4, klas 5, klas 6…’
‘….’
‘En dan ga ik naar de universiteit en dán ga ik promoveren!’

Eh… Oké, muppet, eerst nog maar even een jaar in de poppenhoek en de huishoek spelen.

20130814-085832.jpg

Schijnbaar is het de dag van de carrièreplanning, de jongens deden bij het ontbijt ook even hun plannen uit de doeken: Jip wil dj worden en games gaan ontwerpen, Nisse wil modeontwerper en zanger worden.
Ik vroeg ook nog maar even wat Neeltje dan wil gaan studeren, wat ze worden wil. ‘Ik wil dokter worden en baby’s helpen geboren te worden.’
Prachtplannen allemaal!

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “Carrièreplanning

  1. Ri

    Ik vind het altijd zo leuk hoe vastberaden kinderen kunnen zijn. Maar op 5-jarige leeftijd weten dat je wil promoveren, dat is wel héél bijzonder. Maar het is dan ook een bijzonder meisje.

    Overigens weet ik nog steeds niet wat ik wil worden als ik later groot ben. Ik doe nu iets waar ik veel plezier aan beleef. Maar ik denk dat ik andere dingen met net zoveel enthousiasme zou kunnen doen. Bij mij draait plezier in het werk om met wie en met wie ik het doe.

  2. heerlijk! Wat zijn het heerlijkerds!

  3. Je kunt niet vroeg genoeg met carriereplanning beginnen, toch? :)
    Ze hebben in elk geval alle 3 mooie plannen.

  4. Mieke

    dag, vergeef me mijn nieuwsgierigheid, ervaringsdeskundige, dus vandaar, hahah! is het je gelukt om voor jullie zoon een plekje voor een paar dagdelen op die andere school te verkrijgen? dat klonk zo goed en zal een zo anders start van het nieuwe schooljaar beloven te worden, toch? hgr, mieke

  5. Ze heeft goed opgelet toen José en Tijmen bij jullie waren denk ik! Haha, wat een mooie toekomstplannen. Ik ben daar best benieuwd naar, wat mijn jongens zullen gaan doen later.

  6. Op je vijfde al een volledige carrièreplanning hebben: er zijn niet veel die haar dat na zullen doen ;-)

  7. Wat geweldig zeg, zo’n carriereplanning :) En dat shirtje is ook zo leuk!

  8. Ghaha! Prachtig inderdaad! Toen ik las wat Nisse wilde worden – modeontwerper en zanger – las ik ‘modeontwerper en zwanger’. Gut, de koffie kwam er bijna door m’n neus aan naar buiten. xD

  9. terrebel

    Mijn jongste dochter zegt al jaren: ‘Ik word de eerste vrouw op de Maan!’ Let wel: niet ‘Ik wil de eerste vrouw op de Maan worden!’ Een minder dan subtiel onderscheid…;-)

Geef een reactie

